Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415930 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #915 Gepost op: donderdag 20 juni 2013 - 13:49:31 »
http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid1406900/belgische-politiewagen-rijdt-49-km-u-te-snel-video.aspx
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130620_00629699&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Op zich is het mss nog niet eens zo grellig op deze snelweg, maar mij gaat 't om het principe.  Zélf eerst staan flitsen en anderen den boek op zwieren.  En er daarna geen probleem van maken om zelf  vrolijk dik 49 km/u te snel te vlammen.....  

Dat eerste C43-90 bord heeft een onderbord 300 m, dus die 90 kmh begint pas na 300 meter.

Maar wslk reed hij daar ook zowat 139 kmh, toch op de teller.
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 juni 2013 - 13:55:33 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #916 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:05:11 »
Dat eerste C43-90 bord heeft een onderbord 300 m, dus die 90 kmh begint pas na 300 meter.

I know  ;)

Maar wslk reed hij daar ook zowat 139 kmh, toch op de teller.

Denk ik ook ....  En wedden dat de filmer van dienst er meer problemen mee gaat krijgen dan die flik ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #917 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:10:08 »

Denk ik ook ....  En wedden dat de filmer van dienst er meer problemen mee gaat krijgen dan die flik ?
Heeft de politie ook al beloofd, zijn straf zal zwaarder zijn dan die van de politieman omdat die laatste getraind zou zijn om snel te rijden, dat was de uitleg.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #918 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:19:10 »

Denk ik ook ....  En wedden dat de filmer van dienst er meer problemen mee gaat krijgen dan die flik ?
Heeft de politie ook al beloofd, zijn straf zal zwaarder zijn dan die van de politieman omdat die laatste getraind zou zijn om snel te rijden, dat was de uitleg.
Al wie Duitse rijschool gedaan heeft dat zeker ook, verplicht zelfs,... onzin dus...

Straf voor de agent: verwittiging dat hij de volgende keer wat meer moet opletten voor volgende filmende snelheidsfluisteraars, gerechtvaardigde opdracht wordt: warm eten in de kantine stond klaar en ging koud worden of zoiets, daarbij moest de flitsquota sowieso voor 18hr00 binnen zijn...  ;D

Straf voor de filmer-fluisteraar: extra gepeperd voor snelheid en gsmen achter het stuur... tenminste
wie weet vinden ze nog iets te bewijzen: volgafstand was ook duidelijk te weinig, geen controle over het stuur bij het voordurend heen - en weer filmen van teller en object enz...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 juni 2013 - 18:23:42 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #919 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 22:01:15 »
Een overvaller arresteren, doe je zo: (jawel: met een lintje, ipv met handboeien)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLRTO_20130621_003

De Belgische flikken in volle actie!  
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 juni 2013 - 22:03:16 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #920 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 22:21:37 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #921 Gepost op: vrijdag 21 juni 2013 - 22:38:20 »
Alcohol problematisch bij de flikken

Je kunt geen menselijke ontsporing bedenken, of ze komt wel vaak bij de flikken voor.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #922 Gepost op: maandag 24 juni 2013 - 17:37:46 »
Hopla, flik parkeert z'n motorfiets efkes in het publiek.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130623_00633311&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Jazeker, er was de voorrangsnegatie van de tegenligger die linksaf wou.  Maar als je als motard op een plek waar zoveel publiek is, gaat rijden met een dermate hoge snelheid dat je motorfiets na een botsing 3 meter de lucht in vliegt, dan ben je toch niet goed snik.  (Nota bene: de flik was aan 't inhalen....)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #923 Gepost op: maandag 24 juni 2013 - 22:53:07 »
Jazeker, er was de voorrangsnegatie van de tegenligger die linksaf wou.

Aan de hand van het artikel had ik de indruk dat de bestelwagen geen tegenligger was, maar een voertuig dat die flik ging inhalen.

Citaat
Maar als je als motard op een plek waar zoveel publiek is, gaat rijden met een dermate hoge snelheid dat je motorfiets na een botsing 3 meter de lucht in vliegt, dan ben je toch niet goed snik.

Inderdaad.

Was de politie daar misschien om de veiligheid te verzekeren? Die gast wou blijkbaar liever de show stelen. Gevolg: 3 gekwetsten, beschadigde motor en personenwagen. Een prachtig begin voor zo een wedstrijd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #924 Gepost op: dinsdag 25 juni 2013 - 09:14:24 »
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/agent-mag-niet-door-rood-rijden-bij-interventie.aspx

Citaat
Een Antwerpse agent van de afdeling West moest maandag voorkomen bij de politierechter omdat hij geflitst was terwijl hij een interventie deed. Zonder advocaat, want rechtsbijstand werd hem geweigerd door de korpschef.

Ik begrijp het niet.  Ik vind het goed dat ze nagaan of die agent een fout gemaakt heeft.  Dat mag die rechter dan doen. Maar waarom oordeelt zijn chef dan dat hij zich niet eens deftig mag gaan verdedigen?

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #925 Gepost op: dinsdag 25 juni 2013 - 09:15:18 »
Citaat
Aan de hand van het artikel had ik de indruk dat de bestelwagen geen tegenligger was, maar een voertuig dat die flik ging inhalen.

Ik lees ook dat de agent de bestelwagen ging inhalen, deze dat niet zag, afsloeg en de agent zo op de bestelwagen knalde.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #926 Gepost op: dinsdag 25 juni 2013 - 19:04:40 »
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/agent-mag-niet-door-rood-rijden-bij-interventie.aspx

Citaat
Een Antwerpse agent van de afdeling West moest maandag voorkomen bij de politierechter omdat hij geflitst was terwijl hij een interventie deed. Zonder advocaat, want rechtsbijstand werd hem geweigerd door de korpschef.

Ik begrijp het niet.  Ik vind het goed dat ze nagaan of die agent een fout gemaakt heeft.  Dat mag die rechter dan doen. Maar waarom oordeelt zijn chef dan dat hij zich niet eens deftig mag gaan verdedigen?


Hij mocht uiteraard, zoals iedere burger, een advocaat onder de arm nemen. Alleen niet op kosten van de Politie. De reden daarvoor staat in het artikel:

Citaat
"Die bijstand kan alleen worden geweigerd als er een zware fout gemaakt is."

Volgens politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens is dat ook wat er gebeurd is: "De korpschef heeft geoordeeld dat dit een zware fout was. Op basis daarvan werd betrokkene het recht op juridische bijstand ontzegd."

Niettegenstaande de flikken vrijwel nooit voor een rood licht stoppen als ze prioritair rijden, blijft het een zware overtreding.

Maar zoals altijd, denken de flikken dat ze boven de wet staan en pikken ze het niet dat een collega voor de rechter moet komen als hij een rood verkeerslicht genegeerd heeft:

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/antwerpen/agenten-voeren-actie-tegen-veroordeling-collega.aspx

En het ergste van al:

Citaat
Tegen de betrokken agent werd door de procureur een geldboete van 660 euro en een rijverbod van vijftien dagen geëist. Hij kwam er uiteindelijk af met een opschorting van straf van drie jaar.

Zoals zo dikwijls: voor iets waarvoor jij en ik zwaar gestraft worden, krijgt een flik opschorting van straf. Schandalig!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agent vliegt motorrijder naar de keel na aanrijding
« Reactie #927 Gepost op: dinsdag 25 juni 2013 - 19:06:33 »
Citaat van: autokanaal.be
Agent vliegt motorrijder naar de keel na aanrijding

http://www.autokanaal.be/fun/aid1403792/agent-vliegt-motorrijder-naar-de-keel-na-aanrijding-video.aspx?utm_source=gva&utm_medium=link&utm_campaign=homepage_blokboven

Weeral een incident dat aantoont wat voor onbeheerste agressieve mannekes die Belgische flikken wel zijn: een gevaar voor de maatschappij!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #928 Gepost op: woensdag 26 juni 2013 - 17:30:03 »
Eerst die motard op een zodanig ondoordachte manier tot stoppen proberen te dwingen dat hij er achterop knalt.  Hebben ze die flik dan niet geleerd af en toe z'n spiegels te checken, en na te gaan of het stopteken opgemerkt en begrepen is ?  Kortom, op een verantwoorde manier een overtreder tot stoppen te dwingen.   En zelfbeheersing hebben ze hem blijkbaar ook al niet bijgebracht, want daarna vliegt hij hem nog naar de keel ook ....

Maar aan die beelden te zien, twijfel ik  eraan of dat in België is ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #929 Gepost op: donderdag 27 juni 2013 - 03:31:48 »
Nu zijn die motards  daar wel een zooitje ongeregelden met weinig motorbeheersing, meestal kennen ze een paar trukjes goed maar remmen en een bocht nemen zit er vaak niet bij.
Zielige actie van die flik, die zijn daar nog erger als die in België.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien