Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415928 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #930 Gepost op: donderdag 27 juni 2013 - 08:47:35 »
Nu zijn die motards  daar wel een zooitje ongeregelden met weinig motorbeheersing, meestal kennen ze een paar trukjes goed maar remmen en een bocht nemen zit er vaak niet bij.

Mij lijkt dat dan alleen maar een reden des te meer, om als flik uit je doppen te kijken.  En ervoor te zorgen dat je die motard op een verantwoorde manier laat stoppen.  Dat doe je volgens mij hoegenaamd niet door er voor te gaan rijden met sirène en zwaailicht en ineens BAF domweg abrupt stoppen.  Nota bene op een ogenblik dat hij nog met z'n wheelie bezig is, dus een slecht zicht naar voren, en bitter weinig controle als 't mis zou gaan.  Het zal mss wel aan mij liggen.  Maar ik dacht dat zo'n staandehouding in eerste instantie nu net bedoeld was, om de overtreding en het bijbehorende gevaar voor ongevallen te doen ophouden .... 

Wacht dan tenminste tot z'n wheelie gedaan is, en je aan het gedrag van de motard signalen krijgt dat hij je teken gezien en begrepen heeft.  Laat dan geleidelijk de snelheid wat zakken, en loods 'm op een enigszins verantwoorde manier naar een veilige plek.  En spreek 'm daar dan aan over z'n gedrag.  Maar neen, BAF stoppen.  "Aie, een ongeval ...  Wacht, die motard 'k zal die motard 's efkes leren om achterop te botsen ...."
« Laatst bewerkt op: donderdag 27 juni 2013 - 08:53:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #931 Gepost op: donderdag 27 juni 2013 - 19:06:11 »
Dat gebruiken ze wel meer om een motard te stoppen, wheelie hoeft zelfs niet.
Maar er zijn inderdaad andere manieren.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #932 Gepost op: donderdag 27 juni 2013 - 20:51:57 »
Mannen, dat filmpje is van de VS eh....

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #933 Gepost op: donderdag 27 juni 2013 - 21:09:16 »
Mannen, dat filmpje is van de VS eh....

Maar aan die beelden te zien, twijfel ik  eraan of dat in België is ?

 ;)

(Amerika, dus)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #934 Gepost op: donderdag 27 juni 2013 - 21:36:19 »
Hier, tenminste toch een rechter die een agent durft veroordelen:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130627_00639014&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Alleen spijtig dat onze burgemeester niet in verkeersveiligheid geïnteresseerd blijkt te zijn.  En dan moet je die reacties weer 's lezen op Fb.   De enige die er wat zinvols neerschrijft, is dienen Dries Vermeersch. 
« Laatst bewerkt op: donderdag 27 juni 2013 - 22:01:28 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #935 Gepost op: vrijdag 28 juni 2013 - 02:30:44 »
Gezien het voorbijrijden van een rood verkeerslicht een bijzonder hoog risico op een ongeval kan opleveren, begrijp ik de wetgever die dit ook niet aan de bestuurders van prioritaire voertuigen heeft toegestaan.

Anderzijds begrijp ik ook dat er bij een echte dringende interventie kostbare tijd kan verloren gaan als het politievoertuig volledig tot stilstand moet komen voor een rood verkeerslicht.

Het probleem is: als je bestuurders van prioritaire voertuigen zou toelaten om een rood verkeerslicht voorbij te rijden, dan dienen deze dat uiteraard met de grootste voorzichtigheid en gezond verstand te doen. En vooral dat laatste is uiterst schaars bij de Belgische flikken. Ze gaan dan ook op een onoverzichtelijk kruispunt met een drukke dwarsweg pas 10 meter ervoor hun speciaal geluidstoestel inschakelen en vervolgens met een volstrekt onverantwoorde snelheid het rode verkeerslicht voorbijrijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
zelfs op toiletpapier besparen, maar toch flistauto van 50.000 euro aankopen
« Reactie #936 Gepost op: zondag 30 juni 2013 - 09:51:45 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130628_00640418&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Citaat
Cockx van de politievakbond staat ­regelmatig versteld van de ­dure aankopen bij de lokale politie. ‘Echt een coherent beeld van de besparende politie krijg je op die manier niet. Langs de ene kant wordt er bespaard op toiletpapier bij de federale politie, langs de andere kant kopen agenten een blitse wagen van 50.000 euro aan. Probeer het allemaal maar te begrijpen.’

Nagels met koppen ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #937 Gepost op: zondag 30 juni 2013 - 16:53:50 »
Op het toiletpapier besparen is daar niet moeilijk met al die reetkevers...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #939 Gepost op: maandag 01 juli 2013 - 07:50:11 »
Op het toiletpapier besparen is daar niet moeilijk met al die reetkevers...

Not to mention de gatlikkers ...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bergense agenten misdragen zich op summerfestival
« Reactie #940 Gepost op: maandag 01 juli 2013 - 21:36:16 »
Ge kunt ook genen dag zonder ....

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/antwerpen/agenten-in-cel-na-wangedrag-op-summerfestival.aspx

Telkens je denkt dat je nu wel zo ongeveer alles zult gezien hebben, vinden ze bij de flikken wel iets nieuws uit om zich als uitschot te gedragen.

Misbruik maken van hun ambt als flik om matrassen op te vorderen van andere kampeerders om zelf comfortabeler te kunnen slapen... gelukkig hebben enkele festivalgangers evoor gezorgd dat ze van een kale reis thuisgekomen zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #941 Gepost op: dinsdag 02 juli 2013 - 10:12:39 »
De onbekwaamheid kent weer geen grenzen, deze keer zone ZARA:

http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/zandhoven/aanhangwagen.aspx

Er staat dus blijkbaar al een half jaar een aanhangwagen vastgeklonken aan een paal op een parkeerplaats, net aan het gemeentehuis in Zandhoven. Politiezone ZARA zegt dat ze hier niets aan kunnen doen!

Maar ik lees toch in de wegcode:

Citaat
27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #942 Gepost op: dinsdag 02 juli 2013 - 15:05:34 »
Nog maar een politiezone waar ze zoveel van de wegcode kennen als mijn hond van kernfysica.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #944 Gepost op: dinsdag 02 juli 2013 - 21:12:12 »
De onbekwaamheid kent weer geen grenzen, deze keer zone ZARA:

http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/zandhoven/aanhangwagen.aspx

Er staat dus blijkbaar al een half jaar een aanhangwagen vastgeklonken aan een paal op een parkeerplaats, net aan het gemeentehuis in Zandhoven. Politiezone ZARA zegt dat ze hier niets aan kunnen doen!

Maar ik lees toch in de wegcode:

27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.

En ik lees bovendien:

4.4.  Elke bestuurder van een stilstaand of geparkeerd voertuig moet dit verplaatsen zodra hij daartoe door een bevoegd persoon aangemaand wordt.

Weigert de bestuurder of
is hij afwezig, dan mag de bevoegde persoon ambtshalve voor de verplaatsing van het voertuig zorgen.

De verplaatsing gebeurt op risico en kosten van de bestuurder en de burgerlijk aanprakelijke personen, behalve wanneer de bestuurder afwezig is en het voertuig reglementair is geparkeerd.

Zonder het optreden van een bevoegd persoon kan dit recht in dezelfde omstandigheden, niet door een weggebruiker uitgeoefend worden.



Het is dus geen kwestie van niet KUNNEN, doch wellicht weer eerder van niet WILLEN optreden.  Ze zouden zich zo 's moe moeten maken met een PV opstellen, en een takelwagen vorderen.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 02 juli 2013 - 21:16:21 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone