Nu zijn die motards daar wel een zooitje ongeregelden met weinig motorbeheersing, meestal kennen ze een paar trukjes goed maar remmen en een bocht nemen zit er vaak niet bij.
Mij lijkt dat dan alleen maar een reden des te meer, om als flik uit je doppen te kijken. En ervoor te zorgen dat je die motard op een verantwoorde manier laat stoppen. Dat doe je volgens mij hoegenaamd niet door er voor te gaan rijden met sirène en zwaailicht en ineens BAF domweg abrupt stoppen. Nota bene op een ogenblik dat hij nog met z'n wheelie bezig is, dus een slecht zicht naar voren, en bitter weinig controle als 't mis zou gaan. Het zal mss wel aan mij liggen. Maar ik dacht dat zo'n staandehouding in eerste instantie nu net bedoeld was, om de overtreding en het bijbehorende gevaar voor ongevallen te doen ophouden ....
Wacht dan tenminste tot z'n wheelie gedaan is, en je aan het gedrag van de motard signalen krijgt dat hij je teken gezien en begrepen heeft. Laat dan geleidelijk de snelheid wat zakken, en loods 'm op een enigszins verantwoorde manier naar een veilige plek. En spreek 'm daar dan aan over z'n gedrag. Maar neen, BAF stoppen. "Aie, een ongeval ... Wacht, die motard 'k zal die motard 's efkes leren om achterop te botsen ...."