"Niets ergs"... iemand die zijn rijvaardigheid niet aangetoond heeft, laten deelnemen aan het verkeer met een auto, dat noem jij "niets ergs"... verkeersveiligheid is voor jou blijkbaar niet belangrijk.
Toch belangrijk voor mij, daarom ik schreef : ""
Niet dat ik ermee akkoord ga, even voor alle duidelijkheid, het mocht niet en dient bestraft te worden.""
En het is dus bestraft, punt.
Maar wat is het verschil met :
-1 iemand die maar niet door het theoretisch en/of praktijkexamen van een bromfiets klasse B geraakt en dan maar met een opgevoerde klasse A gaat rondsnorren ?
-2a met iemand -houder van rijbewijs categorie A3- die maar niet door het theoretisch en/of praktijkexamen
van een auto geraakt en dan maar zo'n brommobiel koopt ?
-2b of hetzelfde als 2a maar met iemand geboren voor 14/02/1961, die kan er zo eentje kopen en vertrekken, zonder rijbewijs ?
Dan heb ik liever in DIT geval die zoon op de baan als de meeste brommobielen of bromfietsen.
En akkoord, een brommobiel is geen auto, maar deze brom-personen kunnen veel uitsteken met die ondingen en daar wordt het niet nodig geacht enige kennis voor te hebben.
Neen, het is inderdaad slechts een misdrijf dat tot doden en levenslang verminkten had kunnen leiden.
Idd, HAD KUNNEN leiden, daarom ik ook schreef : ""
Indien er een ongeval was geweest, zal zo'n straf zeker zwaarder uitgesproken worden, ook al was de vader een agent.
En mogelijk zou die agent op werkvlak ook nog een gevolg gekregen hebben."" En er was niets ergs gebeurd buiten het feit dat de zoon niet mocht rijden, er is geen enkele schade aan een derde.
Tenandere, als je alle bestuurders uit het verkeer haalt die niet (meer) zouden mogen rijden, hetzij door ... leeftijd (oud en jong), niet-houder van (juist) rijbewijs, een of andere lopende veroordeling, rijden wanneer dit niet mag met voorlopig rijbewijs, onder invloed "van iets", niet de nodige vaardigheid, en/of voertuigen wegens geen verzekering of inschrijving of keuring, ... het gaat echt veel kalmer op de baan zijn.
Het verschil is dat de meeste burgers die niet altijd de waarheid spreken, geen beëdigde personen zijn.
En daarom mogen de meeste burgers
liegen niet de waarheid zeggen
want ze zijn niet beëdigd ?
Agenten zijn idd ook burgers maar worden hier zo goed als altijd anders afgeschilderd, daarom ik er 2 groepen van maak.
Langs de ene zijde zegt men "de politie en hun voorbeeldfunctie", langs de andere "ze zijn toch ook burgers zoals wij".
Wel, kies een kant ... en blijf daar.
Daar staat wel tegenover dat de onbeschoftheid en de arrogantie die bij de Belgische politie schering en inslag is, de Duitse Polizei vreemd is.
Dan heb ik blijkbaar geluk met al de agenten die ik ken en tegenkom ...
Ik draai uw zin even om : wat te zeggen van de mensen wiens onbeschoftheid en arrogantie schering en inslag is (tegenover agenten) ?
Die kunnen zeer ver gaan, en dan mag een agent niet "overkoken" bij momenten, moet altijd lachen en vriendelijk blijven ?
Ik ben soms versteld wat die agenten kunnen/willen verdragen, zeker in
bepaalde buurten.
Bvb valse verklaring(en) tegenover een agent, zie laatste link hierboven.
Agent krijgt een intern onderzoek door comité P, hij en z'n gezin worden als het ware doorgelicht en allemaal voor niets.
In
sommige gevallen zelfs geschorst zo lang het onderzoek loopt.
Later bij vrijspraak is er wel een gerucht ontstaan, en je weet wat geruchten doen, die beginnen een eigen leven te leiden want waar rook is, is vuur ...
Een gewone burger krijgt die "gunst" niet ..., dat is ineens vredegerecht of rechtbank.
Een belediging uiten tegenover iemand van de Polizei in functie geldt niet alleen als een belediging van hem en de Polizei, maar tevens van de Duitse overheid die hij op dat ogenblik vertegenwoordigt.
Dat zou hier ook moeten zijn, maar hier staan de oversten niet altijd en niet allemaal achter hun ondergeschikten, spijtig genoeg.
Men zou ook hier een duidelijke grens moeten trekken en er niet van af wijken, voor niemand niet !
Als ik in mijn recht ben, zal er mij niemand van doen afwijken, desnoods tot bij de rechter, vraag maar aan diegene die het in 't voorjaar geprobeerd heeft.

Uw voorbeeld van Duitse boetes geven duidelijk een grens op : beledig mij, beledigd je ook mijn werkgever en de overheid, en dat zal je geweten hebben.
En dan krijg je bij een aantal agenten excessen, op de ene plaats al wat meer dan op een andere ... die maar al te graag in de media worden uitgesmeerd.
Ik schreef een hele tijd al terug : wat bekt beter, "combi parkeert verkeerd" of "man parkeert verkeerd" ?