Hoe gaat sub-sti-tuut dát nu weer goedpraten?
Ik praat niets goed hé.
Wat ik
probeer is het aangehaalde feit van de andere kant uit te zien.
En dat die aangehaalde feiten OOK op andere plaatsen gebeuren maar minder tot nooit de media halen.
Noem het wat tegengas geven.
In dit geval
afgaand op hetgeen we zien in het filmpje, is dit inderdaad machtsmisbruik.
De combi kon gerust aan de rechtse kant gaan staan want daar was plaats genoeg.
Maar ... als de politie je een teken geeft om achteruit te gaan is dat een bevel (art 4.1), zoals Wouter aangeeft.
Juist, dan kunnen ze dat altijd zo spelen, en
weigeren om een bevel blablabla kost wat geld ...
Maar om je ter wille te zijn Jozef

:
=> de politie heeft altijd gelijk, ze zijn oppermachtig : "zij zijn groot en ik is klein, en da's niet eerlijk, o nee". ...
Even serieus nu ...
=> we zien niet alles, er kan misschien wel iets voor het begin van de opname zijn gebeurd (weinig waarschijnlijk, maar kan)
=> doe jij ten alle tijde alles volgens de regels, nee dus, wel deze agent "nu" ook niet
=> had de bestuurster ook zo gereageerd zonder gsm-opname en aanwezige vriend(inn)en ?
Wat kan je anders? Als de tegenmoetkomende agent teken doet dat je achteruit moet, is dat een bevel...
"Ik ben onderweg naar mijn garage, want zo nu en dan, zoals toevallig nu, krijg ik mijn wagen niet meer in achteruit geschakeld."
Ik ben een vriendelijke, Nederlands sprekende agent ...
Dag meneer.
U bent dus bewust op de baan met een niet-rijvaardig voertuig ?
Want U geeft aan dat uw voertuig op dit moment geen werkende versnelling "achteruit" heeft.
Dan mag U niet meer rijden op de openbare weg, meneer.
U kan nu de garage bellen of een takeldienst, voor uw eigen veiligheid en de mensen rondom U.
Goededag meneer ...