Ik heb jammer genoeg ook al een paar coppers stunts zien doen met een eenvoudig aanrijdingsformulier.
Wat ik simpelweg ONAANVAARDBAAR vind. Ze worden er namelijk voor betaald met ons belastinggeld.
Een misser, tot daar aan toe. Maar hier slagen ze er in om bij hun vaststellingen niet 1 misser te maken, doch zowat àlles verkeerd te doen. Als zij ter plaatse komen, bestaat hun job uit welgeteld 2 dingen:
1)
De veiligheid garanderen. Maw verkeer regelen, en ervoor zorgen dat er niet nog meer ongevallen van komen. En dat hulpverleners hun werk veilig kunnen doen.
2)
Zo nauwkeurig mogelijk reconstrueren wàt er precies gebeurd is. WIE/WAT/WAAR/HOE? Op die manier kan de rechtbank achteraf zo rechtvaardig mogelijk vonnissen. Nu IS er simpelweg geen vonnis mogelijk, omdat die gasten er stomweg niks van bakten.
't Zal je kind maar zijn hé, dat morsdood gereden wordt. Dan doe je die gasten toch wat, zeker. Of je zal maar als chauffeur gecofronteerd worden met ne kleine die plots van achter een geparkeerde wagen voor je neus de rijbaan op spurt. En achteraf kan de rechtbank niet eens oordelen wie nu welke verantwoordelijkheid in zulke delicate zaak draagt.
Dat de rechter zulks "hoogst ergerlijk" noemt, groot gelijk.
Die familienaam intrigeert mij. 
Wat bedoel je, Bibi?