Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416210 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #330 Gepost op: vrijdag 08 april 2011 - 10:39:45 »
Het kan ook het andere forum zijn met ambulances etc. waar ze me jaren geleden hebben buitengegooid :). Dat pakt niet geweldig als je zegt dat de Belgische hulpdiensten amateurs zijn, in vergelijking met de ons omringende landen :).

Edit: ze laten me op dat andere forum weer toe, maar ik zie geen gekke dingen behalve dat er ene politicus het in z'n bol heeft gekregen nu de Civiele in te zetten om verkeersregeling te doen bij grote ongevallen. Zie mijn tweede zin van dit bericht :)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 08 april 2011 - 10:45:56 door wooter »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #331 Gepost op: vrijdag 08 april 2011 - 19:05:47 »
Edit: ze laten me op dat andere forum weer toe, maar ik zie geen gekke dingen behalve dat er ene politicus het in z'n bol heeft gekregen nu de Civiele in te zetten om verkeersregeling te doen bij grote ongevallen. Zie mijn tweede zin van dit bericht :)
Het wordt hier hoe langer hoe zotter.
Binnenkort iedereen bevoegd  en met prioritair voertuig.  :D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #332 Gepost op: zaterdag 09 april 2011 - 00:27:45 »
Laatst las ik er, naar aanleiding van een ongeval met een beschonken brandweerman op weg naar een oproep  :o , dat ze zouden willen een prioritair voertuig hebben om van thuis, of waar dan ook, tot in de kazerne te rijden. ::)
Precies of de bestuurder is meer bekwaam om een prioritair voertuig (zat) te besturen dan zijn privé voertuig. :'(

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #333 Gepost op: zaterdag 09 april 2011 - 11:04:31 »
Citaat van: Het Nieuwsblad
Doodrijder vrijuit na slordig politiewerk
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van Reprocopy
 

Kunnen die gasten zichzelf nog in de spiegel kijken zonder te kotsen?

Ik kan het mij zo inbeelden hoe die mannen de vaststellingen gedaan hebben.  "Verdoemme, en ik had just aan m'n vrouw beloofd op tijd thuis te zijn, en straks is het voetbal op tv.  Allé kom, pak den achterkant van uw brooddoos, dat da hier rap gedaan is".

Met alle respect, maar van zo'n krawaten hebben we er in ons landje écht geen 33.000 van nodig.  Echt niet.  >:(
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 21:29:49 door jozef »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #334 Gepost op: zaterdag 09 april 2011 - 16:42:26 »
Zoals Marc Annemans hier en elders destijds onweerlegbaar aangetoond heeft, zijn dergelijke gebrekkige vaststellingen door de politie schering en inslag, met helaas soms verstrekkende gevolgen.

Kort daarna werden zijn motorfiets en motorkledij volkomen ten onrechte in beslag genomen door een bende flikken (Marc is in eerste aanleg en in door het parket aangetekend beroep over de hele lijn vrijgesproken). Maar de pesterijen heeft hij toch maar moeten zien te verwerken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #335 Gepost op: zaterdag 09 april 2011 - 18:00:53 »
Dacht altijd dat je toch een zeker niveau moest hebben voor flik te worden, weer een deuk in mijn te goede geloof, dag/dag heb je der minder respect voor. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #336 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 00:35:11 »
Ik heb jammer genoeg ook al een paar coppers stunts zien doen met een eenvoudig aanrijdingsformulier.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #337 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 02:54:02 »
Die familienaam intrigeert mij. :-[

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #338 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 08:34:07 »
Ik heb jammer genoeg ook al een paar coppers stunts zien doen met een eenvoudig aanrijdingsformulier.

Wat ik simpelweg ONAANVAARDBAAR vind.  Ze worden er namelijk voor betaald met ons belastinggeld.  

Een misser, tot daar aan toe.  Maar hier slagen ze er in om bij hun vaststellingen niet 1 misser te maken, doch zowat àlles verkeerd te doen.  Als zij ter plaatse komen, bestaat hun job uit welgeteld 2 dingen:

1)

De veiligheid garanderen.  Maw verkeer regelen, en ervoor zorgen dat er niet nog meer ongevallen van komen.  En dat hulpverleners hun werk veilig kunnen doen.

2)

Zo nauwkeurig mogelijk reconstrueren wàt er precies gebeurd is.  WIE/WAT/WAAR/HOE?  Op die manier kan de rechtbank achteraf zo rechtvaardig mogelijk vonnissen.  Nu IS er simpelweg geen vonnis mogelijk, omdat die gasten er stomweg niks van bakten.  

't Zal je kind maar zijn hé, dat morsdood gereden wordt.  Dan doe je die gasten toch wat, zeker.  Of je zal maar als chauffeur gecofronteerd worden met ne kleine die plots van achter een geparkeerde wagen voor je neus de rijbaan op spurt.  En achteraf kan de rechtbank niet eens oordelen wie nu welke verantwoordelijkheid in zulke delicate zaak draagt.

Dat de rechter zulks "hoogst ergerlijk" noemt, groot gelijk.

Die familienaam intrigeert mij. :-[

Wat bedoel je, Bibi?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #339 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 13:04:12 »
Daarom dat men in Nederland voor die zever dus een Verkeers Ongevallen Analyse-team heeft, dat met een grote Mercedes Sprinter ter plekke komt om van de hele omgeving een 3D-reconstructie te kunnen maken.

Hier komt in het beste geval een verkeersdeskundige met een blokkendoos ter plaatse.  In het slechtste geval de lokale politie zelf.

Ergo: België zit vol amateurs.

http://www.vrr112.nl/politie/vekeers-ongevallen-analyse-voa/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeers_Ongevallen_Analyse

Overigens kom je dan nog meer eigenaardigheden tegen... Waarom kent België met 11 miljoen inwoners 196 politiezones, en gaat men volgend jaar het aantal Politieregio's in Nederland afbouwen van 26 naar 10?
« Laatst bewerkt op: zondag 10 april 2011 - 13:07:55 door wooter »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #340 Gepost op: zondag 10 april 2011 - 18:58:13 »
Precies of de bestuurder is meer bekwaam om een prioritair voertuig (zat) te besturen dan zijn privé voertuig. :'(
dan hebben ze altijd voorrang hé ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #341 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 00:06:52 »
Die familienaam intrigeert mij. :-[

Wat bedoel je, Bibi?

Wat is het verband met de familienaam van het meisje waarvan de vader blijkbaar Jean heet en ....

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=E438L0N5

Bij mij komen zowel de naam van de vader als van de moeder me bekent voor omdat ik uit die buurt afkomstig ben.

Wat ik mij ook afvraag in deze is waarom het meisje naar Roeselare werd overgebracht terwijl Menen daar amper op een boogscheut vandaan is en ze er langs moeten rijden om in Roeselare te geraken. ???

Precies of de bestuurder is meer bekwaam om een prioritair voertuig (zat) te besturen dan zijn privé voertuig. :'(
dan hebben ze altijd voorrang hé ...

Om zat als een orgel overal tegenaan te rijden.
Dan blijven ze beter waar ze zijn. ::)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #342 Gepost op: maandag 11 april 2011 - 00:22:05 »
Dat de rechter zulks "hoogst ergerlijk" noemt, groot gelijk.

Inderdaad, maar het is zeer de vraag of die rechter dan ook een klacht ingediend heeft tegen die gasten wegens het belemmeren van de rechtsgang.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Bracke: "Politie komt snuffelen tussen mijn onderbroeken"
« Reactie #343 Gepost op: woensdag 13 april 2011 - 01:14:09 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

De betrokken politiebeamten treft uiteraard geen schuld voor het feit dat ze met dergelijke gemene pesterijen belast worden.

Maar dan moet je toch wel bijzonder weinig zelfrespect hebben om voor een organisatie als de Belgische politie te willen werken.
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 21:30:32 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #344 Gepost op: woensdag 13 april 2011 - 09:01:12 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GTC38QU2C

Citaat
Zaakvoerder aangevallen door agenten die stonden te flitsen op zijn parking
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van Reprocopy
 
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 21:30:58 door jozef »