Ik vrees dat ik het niet zou kunnen laten hebben om iets later dan bibi in de remmen te gaan, en die flik zijn versie niet meer zou kunnen geven hebben.
Het gedrag van die flikken is natuurlijk onbegrijpelijk, en geenszins goed te praten.
Maarreuhm, bespeur ik hier nu een ernstige vorm van verkeersagressie?

. Ik kan er begrip voor opbrengen dat je daar stevig goesting voor zou hebben. Zelf ook al meer dan eens strapatsen gezien, waarvan ik dacht: "
Moest ik nu aan die andere automobilist gekund hebben, .... grrrr ik zou 'm nogal". Troost jullie, 't blijft altijd bij gedachten, en denken staat vrij. Zolang ik mijn gedachten zélf maar genoeg kan kanaliseren, ipv er op enigerlei manier uiting van te geven.
Hopelijk doe je zoiets niet in Duitsland (
mss zijn de flikken daar wel slimmer, maar soit). Eerder schreef je zelf al dat:
Bij een ongeval wordt de aansprakelijkheid niet bepaald op basis van de overtredingen die een rechtstreeks oorzakelijk verband met het ongeval hadden, zoals in België. Er wordt enkel nagegaan in hoeverre elke betrokken partij alles gedaan heeft wat in haar mogelijkheden lag om het ongeval te vermijden of de gevolgen ervan te verminderen. Voorbeeld: je rijdt op een voorrangsweg een wagen aan die uit een voorrangsplichtige zijweg komt, je hebt zo hard mogelijk geremd en je bent zo ver mogelijk uitgeweken, doch je hebt nagelaten een geluidssignaal te geven -> gedeeltelijke veranwoordelijkheid.
Je zou niet
meteen vol in de ankers zijn gegaan, mischien had je nog een uitwijkmogelijkheid. (Hoewel: te bruusk willen uitwijken, eindigt doorgaans met 40 ton op z'n zij). Maar mogelijks zou je niet geclaxonneerd hebben. Drie zaken die je -eventueel- hebt nagelaten, en die mogelijks die dodelijke aanrijding zouden kunnen voorkomen. Je zou, als ik je goed begrijp, zelfs opzettelijk nét iets te laat in de ankers zijn gegaan.
Bij een ongeval met zwaargekwetsten of doden waarbij er goede redenen bestaan om aan te nemen dat jij minstens gedeeltelijk aansprakelijk gesteld zult worden, vlieg je als buitenlander in den bak tot er een borgstelling voor jou gesteld is. Wil je graag minstens een week in den bak zitten, dan vraag je die borgstelling aan jouw verzekeraar B.A. Mag het iets kosten en wil je al na 1 à 2 dagen verder kunnen reizen, dan vraag je ze aan je bankier.
Dus, tenzij jij intussen de Duitse nationaliteit al bezit, zou je in dergelijke situatie mogelijks in dikke problemen komen?
Of heb ik ergens iets verkeerd begrepen?