Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415040 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #510 Gepost op: vrijdag 09 december 2011 - 21:58:27 »
de drie vrouwelijke klokkenluiders samen met een administratieve streken 220.000 euro op.
ofwel 55000euro/man op 5 jaar dat is 11000euro/jaar, dus bijna 1000euro/maand, hoogst waarschijnlijk wisten ze het niet.... :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #511 Gepost op: zaterdag 10 december 2011 - 16:43:15 »
de drie vrouwelijke klokkenluiders samen met een administratieve streken 220.000 euro op.
ofwel 55000euro/man op 5 jaar dat is 11000euro/jaar, dus bijna 1000euro/maand, hoogst waarschijnlijk wisten ze het niet.... :-X
Streken is niet hetzelfde als graaien.  ;)

Natuurlijk wisten ze dat want het is hun loon, ze werden zo ingeschaald toen ze begonnen.
Een foute looninschaling is hun eigen verantwoordelijkheid toch niet, bij een te lage loonschaal hadden ze mss die politiejob niet aangenomen.  :-\

Citaat
http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/onderzoek-naar-lonen-klokkenluiders-hazodi.aspx
Ook de vrouwelijke klokkenluiders kwamen in opspraak, zij zouden fout ingeschaald zijn en mogelijk 218.000 euro te veel verdiend hebben.
Het Comité P moet nu die foute inschaling onderzoeken.

Ik citeer 1 rake reactie:
Citaat
Persoonlijke Gegevens HASSELT, 10 december '11 om 15:14 Ongepast?

Ik maak even een veronderstelling: hadden de klokkenluidsters toen geweten wat ze nu weten, nl dat zij helemaal te goeder trouw MISSCHIEN een te hoog loon uitbetaald kregen en er een reële kans bestaat dat ze het dan moeten terugbetalen, zouden ze de ongeregeldheden dan ook nog hebben aangekaart?

Dat is al heel wat anders als het 5 jaar lang graaien van allerlei premies (duidelijk te kwader trouw) en loonsverhogingen (enkel hoog kader), waaruit blijkt dat men er helemaal geen recht op had.
Citaat
De klokkenluiders die in de bewuste 'Panorama'-uitzending de graaicultuur in de politiezone aanklaagden, hadden dus grotendeels gelijk, concludeert I-Force.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 10 december 2011 - 16:58:15 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #512 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 23:48:15 »
Of zijn ze hoger - te hoog - ingeschaald in de hoop dat ze hun bek zouden houden ???

Zwijggeld betaald door de belastingsbetaler.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie reed over voeten van verkeersslachtoffer op A12
« Reactie #513 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 21:11:01 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Politie reed over voeten van verkeersslachtoffer op A12
« Reactie #514 Gepost op: dinsdag 20 december 2011 - 13:30:34 »

Citaat van: GVA
Politie reed over voeten van verkeersslachtoffer op A12
een andere auto had er wss ook overgereden
« Laatst bewerkt op: dinsdag 20 december 2011 - 23:30:47 door sniper »
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Politie reed over voeten van verkeersslachtoffer op A12
« Reactie #515 Gepost op: dinsdag 20 december 2011 - 18:05:26 »
een andere auto had er wss ook overgereden

Ja, dat zal wel.

Het was nog donker en erg hard aan het regenen. Maar de snelheid aanpassen aan de daardoor beperkte zichtbaarheid en de omstandigheden (de patrouille zag het ongeval gebeuren), dat kan je zelfs van de politie niet verwachten. Zoals bij de meeste ongevallen: ze hebben zogezegd uitstekend gereden en alleen maar pech gehad (denken ze toch).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #516 Gepost op: donderdag 22 december 2011 - 15:59:44 »
En het VVC nog op hun borden zetten dat de A12 afgesloten was om 5u30, en dat je best kon omrijden langs de E19 richting NL.

Daarmee geraak ik natuurlijk niet in de haven.
Dus afrit kapellen er af, lag er aan de Leugenberg ook nog een kar op haar kant.
Langs 't vliegveldje in Hoevenen, om dan vandaar te zien dat het verkeer op de A12 vlot door kon.
Terug de A12 op dan maar.

Goed gedaan van het VVC - NOT !


Wat verder door in Hoevenen centrum stonden er nog een hoop flikken op een privé parking.
Zelden zoveel blauw bij elkaar gezien op een zondagmorgen !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #517 Gepost op: donderdag 22 december 2011 - 20:23:40 »
Desnoods had je er in Merksem kunnen afrijden, om via de Groenendaallaan naar de Noorderlaan te rijden.  Via de Noorderlaan, kon je dan naar de haven rijden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #518 Gepost op: vrijdag 23 december 2011 - 12:02:03 »
Desnoods had je er in Merksem kunnen afrijden, om via de Groenendaallaan naar de Noorderlaan te rijden.  Via de Noorderlaan, kon je dan naar de haven rijden.
Mag je achteruitrijden op de snelweg ?  ;D
Dat stond uiteraard pas op het info-portaal tussen de af- en oprit Merksem ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #519 Gepost op: vrijdag 23 december 2011 - 15:54:43 »
Mag je achteruitrijden op de snelweg ?  ;D

Er zijn er -helaas- genoeg die denken van wel.  't Zou de eerste keer niet zijn, dat ik zo'n halve gare zie, die z'n afrit net gemist heeft.  En 'm dan maar gewoon eventjes in achteruit zet, want ja: die volgende afrit blijft nog wel wat té ver weg naar z'n goesting.

Dat stond uiteraard pas op het info-portaal tussen de af- en oprit Merksem ...

Uit wat je eerder schreef, kon ik niet meteen opmaken waar je je precies bevond op 't ogenblik dat je die info las:

En het VVC nog op hun borden zetten dat de A12 afgesloten was om 5u30, en dat je best kon omrijden langs de E19 richting NL.

Daarmee geraak ik natuurlijk niet in de haven.
Dus afrit kapellen er af, lag er aan de Leugenberg ook nog een kar op haar kant.
Langs 't vliegveldje in Hoevenen, om dan vandaar te zien dat het verkeer op de A12 vlot door kon.
Terug de A12 op dan maar.

Enfin, als je de Bredabaan wilde trotseren, kon je er nog af in Kapellen, dan de Bredabaan volgen tot aan diezelfde Groenendaallaan.  Daar naar rechts, Groenendaallaan volgen tot de Noorderlaan.

Maja: de Bredabaan is nu ook niet meteen een lachertje....
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 december 2011 - 16:00:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #520 Gepost op: woensdag 11 januari 2012 - 15:37:26 »
Prioritair rijden is dat tegen 45 per uur door het rood sjeezen? spijtig ongeval in Gent gisterenavond. Ik vraag mij wel of of die jonge fietsster al dan niet een koptelefoon of oortjes inhad.

Positief : dat Mevrouw De Bolle baas van de flikken wordt. Als ze dat zo goed doet als mijn madam thuis ziet het er positief uit. Beste wensen aan allen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #521 Gepost op: woensdag 11 januari 2012 - 17:16:02 »
Prioritair rijden is dat tegen 45 per uur door het rood sjeezen? spijtig ongeval in Gent gisterenavond. Ik vraag mij wel of of die jonge fietsster al dan niet een koptelefoon of oortjes inhad.

Neen, als het rood licht is MOETEN zij eerst stoppen.  En kijken of er geen gevaar dreigt:

37.4. Wanneer het verkeer door verkeerslichten wordt geregeld mag het prioritaire voertuig dat het speciaal geluidstoestel gebruikt, het rood licht voorbijrijden na te hebben gestopt en op voorwaarde dat zulks geen gevaar voor de andere weggebruikers oplevert.

Maja,

Er zijn er in dit landje wel die zodanig voorzichtig zijn dat ze er in slagen om nota bene een zware Mercedes tot op het trottoir te kegelen.  Pech voor die voetganger die daar toevallig wandelde, want die bekocht het toen met zijn leven.

Positief : dat Mevrouw De Bolle baas van de flikken wordt. Als ze dat zo goed doet als mijn madam thuis ziet het er positief uit. Beste wensen aan allen.

Voor jou ook de beste wensen.  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #522 Gepost op: donderdag 12 januari 2012 - 01:03:42 »
Prioritair rijden is dat tegen 45 per uur door het rood sjeezen? spijtig ongeval in Gent gisterenavond. Ik vraag mij wel of of die jonge fietsster al dan niet een koptelefoon of oortjes inhad.

Neen, als het rood licht is MOETEN zij eerst stoppen.  En kijken of er geen gevaar dreigt:

37.4. Wanneer het verkeer door verkeerslichten wordt geregeld mag het prioritaire voertuig dat het speciaal geluidstoestel gebruikt, het rood licht voorbijrijden na te hebben gestopt en op voorwaarde dat zulks geen gevaar voor de andere weggebruikers oplevert.

Volledig akkoord met jou, Bert. Maar ze doen het dus NOOIT.

En de Rijkswacht bestaat helaas niet meer.

Ik herinner me dat er ooit in mijn jongere jaren aan een rood verkeerslicht een combi van de lokale politie achter mij stond met een defect dimlicht.

Ik kon het natuurlijk niet laten om uit te stappen en de bestuurder daarop attent te maken.

Het typisch hypocriete antwoord luidde uiteraard: "Tiens, en toen we vertrokken, brandde dat nog."

Waarop ik het uiteraard niet kon laten om te zeggen: "Voor mij maakt het niets uit, maar 't is maar als jullie de Rijkswacht tegenkomen."

De goede verstandhouding was uiteraard meteen voorbij.

Op wijlen het Wegcode forum wenste destijds een agent van de Oostendse lokale politie er trots op te gaan dat hij, bij prioritair rijden, niet aarzelde om in de verboden richting door een eenrichtingsstraat te rijden.

Sommige politiebeamten waren daar zelfs zo dwaas om te stellen dat AR 59.12 hen volledig zou ontslaan van het naleven van de wegcode. Met andere woorden: ze mochten onder meer op het spitsuur op een drukke autosnelweg met drie naast elkaar tegen 160 km/h spookrijden, waarbij de Politie niet verantwoordelijk zou zijn voor gebeurlijke ongevallen.

Indien dit zo zou zijn, dan zou uiteraard AR 59.12, dat hen zogezegd zou ontslaan van het naleven van de wegcode, ook niet meer gelden.

Anderzijds is het wel zo dat de Duitse Polizei bij prioritair rijden veel meer rechten heeft dan de Belgische politie, wat uiteraard het aanhouden van misdadigers alleen maar ten goede komt.

Met andere woorden: het lijkt me best de Politie voldoende rechten te geven om misdadigers te vatten bij prioritair rijden, doch misbruik hiervan dan ook zwaar te beteugelen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #524 Gepost op: vrijdag 03 februari 2012 - 05:33:47 »
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1389212/2012/02/02/Politie-die-wagen-van-73-jarige-toetakelde-moet-zwaar-boeten.dhtml

Een paar reacties gelezen.
Ben maar gestopt want de intelligentie druipt er weer af. ;D ;D ;D

Citaat
Martin *, Gent

Die man reed roekeloos op het verkeerde rijvak en negeerde minutenlang duidelijke stoptekens van de politie. Die vent kon wel verschillende ongevallen met tegenliggers veroorzaakt hebben! Nu ja, alle negatieve acteurs op de "flikken" hier, zullen wel een andere mening hebben indien toevallig hun kind werd aangereden door die man tijdens deze achtervolging, niet??? Hoor ik nog iemand???