Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416064 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Tine Van den Brande dient klacht in tegen korpschef
« Reactie #705 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 16:19:37 »
Tine Van den Brande dient klacht in tegen korpschef

Citaat van: GvA
Tine Van den Brande dient een klacht in tegen Yves Bogaerts, de korpschef van de Mechelse politie.
Dat heeft ze vrijdagnamiddag bekendgemaakt op een persconferentie,

Et voilà :

Citaat van: GvA
"Ik heb 0,22 pro mille geblazen, terwijl de maximaal toegelaten hoeveelheid 0,21 is. Ik was me er niet van bewust dat ik 'dronken' was." Volgens Van den Brande klopt het dat ze door het rood reed. "Ik vond dat het erg lang duurde en dacht dat er misschien een defect aan was. Het was een verkeerde inschatting."

Bron en © : GvA.be


De 0,2 was dus een afrondingeske ... en het zullen ook wel geen 6 minuten geweest zijn.
Madam is niet enkel een stevige verkeersovertreedster - de bedenkelijke reputatie van BVs in het verkeer dient alle eer aangedaan te worden - ze is blijkbaar ook een gewiekste leugenares.

TVDB past perfect bij het profiel van sp.a ...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 oktober 2012 - 16:22:12 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #706 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 16:20:46 »
Of was het toch meer dan 0,2 promille?  Wie zal het zeggen?

De promille zijn eigenlijk bloedwaarden he ...
0,2 promille is niks, nog niet de helft van wat toegelaten is (0,5)


Maar "0,2" bij ademanalyse komt echter al kort in de buurt van de grenswaarde  0,22mg per liter uitgeademde alveolaire lucht (wat met 0,5 promille overeenkomt).
Als VDB wat denkt te verdoezelen, en "0,2x" naar onder afrond terwijl x =>2 , dan blies ze wel positief ...

Maar dan was het géén 0,2 promille, doch 0.2* mg alcohol per uitgeademde liter alveolaire lucht.

Tine Van den Brande dient klacht in tegen korpschef


Ze heeft gelijk!  Ze ging in de fout door nét iets teveel te drinken (0.22 is equivalent van 0.5 promille), en door het rood te rijden.  Maar daar zijn vaststellingen van, en zal ze wellicht ook gestraft worden.  Er is verder dan ook geen reden om dit vertrouwelijk aan de burgemeester mee te delen in volle verkiezingstijden.  Laat staan om haar publiekelijk aan de schandpaal te nagelen door die mail zogezegd per ongeluk ook efkes met de pers te delen.

Citaat van: GvA
"Ik heb 0,22 pro mille geblazen, terwijl de maximaal toegelaten hoeveelheid 0,21 is. Ik was me er niet van bewust dat ik 'dronken' was." Volgens Van den Brande klopt het dat ze door het rood reed. "Ik vond dat het erg lang duurde en dacht dat er misschien een defect aan was. Het was een verkeerde inschatting."  Bron en © : GvA.be

Neen gva, geen 0.22 promille geblazen.  Wellicht meer dan 0.22 mg alcohol per uitgeademde liter lucht.  Dus wellicht 0.5 promille.  En ik vermoed dat ik er al evenmin ver naast zal zitten, als ik denk dat het journaille hier ook nog de termen "dronken" hanteert ipv "geïntoxiceerd".

1 van de reacties op GvA is ook goed :

Kan Bogaerts misschien eens een mailtje rondsturen waarin hij uitlegt waarom er net tijdens het bal van de burgemeester (Somers) geen WODCA akties waren ?


 :D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 oktober 2012 - 21:52:50 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #707 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 16:25:06 »
Maar dan was het géén 0,2 promille, doch 0.2* mg alcohol per uitgeademde liter alveolaire lucht.
Tuurlijk niet.

Maar 99% van de burgers denkt nog in de oude promilles, en dan krijgen ze te horen dat ze 0,22 (of meer) geblazen hebben, en denken dan dat er niks mis is.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #708 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 17:40:34 »
Van Cassatie mag je door rood rijden, als duidelijk is dat de werking van de lichten niet correct verloopt ...
Heb je daar een link van, want ik heb soms wel wat haast en weet een paar plaatsen waar de lichten op geen kloten trekken :)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #709 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 21:49:40 »
Wat ik dacht: geen 0,2 promille, doch 0,22 mg alcohol per uitgeademde liter alveolaire lucht.  Al gebruikt ook zij verkeerdelijk de term 0,22 promille geblazen.

http://www.deredactie.be/permalink/1.1448106

Aie, je passagier blies safe.  En euhm, als ik jou was, zou ik vanaf nu mijn lippen stijf op elkaar houden.  Verdedig je liever voor de rechtbank, voor je het alleen maar erger maakt door je in de media te willen verdedigen.

En hoe meer je erover leest, hoe duidelijker het wordt dat gans dat zaakje bij die commissaris uren in de wind stinkt:

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/korpschef-al-eerder-in-opspraak-voor-vermeende-lekken.aspx
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 oktober 2012 - 07:54:21 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #710 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2012 - 21:35:35 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #711 Gepost op: zondag 07 oktober 2012 - 12:51:25 »
Ondertussen:

http://nieuws.vtm.be/binnenland/201210068474-ontsnapping-blunder-van-federale-politie
Eigenlijk waanzinnig om zien op welke absoluut amateuristische manier zware criminelen hier in België vervoerd worden.

Maar wat wil je :
"Celwagens kunnen niet binnen in gevangenissen"

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121006_00324901

Dit was zelfs in A'pen in eerste instantie het geval !

Gerechtsgebouwen moeten geen paleizen zijn.
Ze moeten wel pal naast de gevangenis liggen, zodat er geen extern transport nodig is.
Maak de gevangenissen groot genoeg, en er kan een klein ziekenhuis bij zodat hier ook weer geen extern transport nodig is.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vier Brusselse agenten beschuldigd van groepsverkrachting
« Reactie #712 Gepost op: vrijdag 12 oktober 2012 - 19:45:29 »
Citaat van: GVA
Vier Brusselse agenten beschuldigd van groepsverkrachting

Het parket van Brussel heeft een onderzoek geopend tegen vier politieagenten van de zone Brussel-Hoofdstad-Elsene wegens groepsverkrachting.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1258371/vier-brusselse-agenten-beschuldigd-van-groepsverkrachting.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #713 Gepost op: zaterdag 13 oktober 2012 - 06:00:28 »
Ze zijn ongeveer 20 jaar oud hebben een goede staat van dienst   ::) dus zijn ze niet ter beschikking gesteld van het parket en ook niet onder aanhoudingsmandaat geplaatst door de onderzoeksrechter.  ??? ??? :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #714 Gepost op: zaterdag 13 oktober 2012 - 07:02:55 »
Citaat
Diverse bronnen zeggen dat de agenten alleen maar toegekeken hebben bij de feiten,


Naar wat keken ze dan??? ???

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #715 Gepost op: zaterdag 13 oktober 2012 - 21:58:19 »
1) Als ze 20 jaar oud zijn, hoe lang zijn ze dan effectief agent?  Hebben ze nog niet veel tijd gehad om een groot aantal stommiteiten op hun palmares te zetten.
2) En idd: groepsverkrachting, of alleen maar toegekeken .... naar wat?  Duh!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #716 Gepost op: zondag 14 oktober 2012 - 14:29:32 »
Ach ja, sommigen menen dat we vrijwilligers moeten inzetten bij de politie:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1514767/2012/10/11/Politie-wil-vrijwilligers-inzetten.dhtml

Moest het nu 1 april zijn, dan zou ik zeggen: "HIER, dat is 'm, dat is 'm, het grapje waarmee de krant ons dit jaar wil hebben liggen.

Of neen, wacht.  Mogen die vrijwilligers soms ook de zelfverklaarde professionals beboeten?  Waar ik kan mij inschrijven?  Ik ben kandidaat!  :D
« Laatst bewerkt op: zondag 14 oktober 2012 - 16:03:49 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #717 Gepost op: zondag 14 oktober 2012 - 20:40:55 »
Ach ja, sommigen menen dat we vrijwilligers moeten inzetten bij de politie

In Nederland hebben ze die vrijwilligers bij de politie al langer:

http://www.politie.nl/Overdepolitie/vrijwillige_politie.asp
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #718 Gepost op: zondag 14 oktober 2012 - 21:39:26 »
Vraagske: ben je het idee nu genegen?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #719 Gepost op: dinsdag 16 oktober 2012 - 00:40:46 »
Vraagske: ben je het idee nu genegen?

Ik zeker niet. Volgens mij is het gevaar te groot dat een aantal personen van een vrijwilligersfunctie bij de politie misbruik maken om hun frustraties af te reageren, wat vastbenoemde politiebeamten reeds al te vaak doen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."