Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416063 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #720 Gepost op: dinsdag 16 oktober 2012 - 10:23:18 »
Ik ben tegen vrijwilligers want het is volgens mij goedkope werkkrachten uitbuiten, maar anderzijds zijn die vrijwilligers in Nederland wel een meerwaarde en worden ze redelijk correct bezoldigd.

Het woord 'vrijwilliger' is ook fout gekozen vind ik, ik zou het eerder part-time agent noemen. Origineel was de originele naam overigens "reservepolitie", en in België hebben wij toch nog altijd reservemilitairen?

Ik heb een tijd geleden een vrijwillige agent in Nederland als collega gehad, en voor zover ik begreep treden ze enkel op onder toezicht van een volwaardig agent, maar hebben ze op dat moment wel dezelfde rechten en plichten. Ze worden voornamelijk ingezet voor controleacties en ordehandhaving; alcoholcontroles, veiligheid op evenementen, ... Met de nodige opleidingen mogen ze verschillende wapens gebruiken, gaande van wapenstok, pepperspray en zelfs handvuurwapens. En met extra cursussen kan een vrijwilliger doorgroeien naar beroepsagent.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijwillige_politie

Voor verkeersregeling heeft men in Nederland de verkeersregelaars, die ook meer opleiding en verantwoordelijkheid hebben dan een wegkapitein, seingever of gemachtigd opzichter.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #721 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 06:30:17 »
Recent kreeg ik een gedetailleerde factuur van de "vrijwillige" brandweer te zien.
Jaman, moest ik nog maar de helft per uur verdienen in loondienst zou ik al heel gelukkig zijn.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #722 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 19:32:35 »
Vraagske: ben je het idee nu genegen?
Flik op franchise ...

Bij 10 à 15% commissieloon geef ik mijn huidige niet echt slecht betalende job er aan !
Stinkend rijk word ik !

Kleine percentjes, grote ventjes !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #723 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 20:04:45 »
Recent kreeg ik een gedetailleerde factuur van de "vrijwillige" brandweer te zien.
Jaman, moest ik nog maar de helft per uur verdienen in loondienst zou ik al heel gelukkig zijn.

Dat zijn inderdaad dure gasten.

Hier bij ons heeft er ene zijn kat uit een hoge boom laten halen door de vrijwillige brandweer: 500 Euro.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #724 Gepost op: donderdag 18 oktober 2012 - 18:50:21 »
Hier bij ons heeft er ene zijn kat uit een hoge boom laten halen door de vrijwillige brandweer: 500 Euro.
Ik snap niet dat men nog toelaat dat de brandweer daarvoor uitrukt.

Straal negeren, en de kat komt zelf wel naar beneden.
Als dat niet werkt, zet de tuinslang er maar op, zal rap beneden zijn.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
445 pv's uit Operatie Kelk verdwenen
« Reactie #725 Gepost op: donderdag 18 oktober 2012 - 19:02:53 »
Citaat van: GvA
Er zijn effectief 445 processen-verbaal verdwenen uit het dossier van Operatie Kelk. Dat ligt wellicht aan het gebrekkige administratieve beheer van het dossier door de vorige onderzoeksrechter" (Wim De Troy)

Bron en © : GvA.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #726 Gepost op: donderdag 18 oktober 2012 - 20:22:54 »
De politie heeft graag een goed contact met haar burgers.  Ze wil toch graag dat iedereen weet wie er in de wijk de wijkagent is.  Maar omgekeerd?  NOT!  Ze gaan 's alrap en algauw een huiszoeking uitvoeren.  In vol ornaat, kogelvrije vesten, noem maar op.  Maar da's nu toch wel pech, zekers?  De verkeerde slager!  Men had zich namelijk gebaseerd op op basis van een foto van GOOGLE STREETVIEUW.  Ach, whoops!  Dateert die foto toch wel al van 2010 zekers, en toen was de huidige slager er nog niet gevestigd.  Toemme, toch.  Wie denkt daar nu aan?  De politie.... uw vriend ! (ironiemodus uit)


bron en © HLN
« Laatst bewerkt op: donderdag 18 oktober 2012 - 20:27:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #727 Gepost op: vrijdag 19 oktober 2012 - 16:44:58 »
Het is weer een productieve week  ....

Het wordt hoe langer hoe gekker bij dit korps  :P

Politieman huwt in parenclub en laat tv-ploeg filmen

Bron en © : HLN.be


Drie maanden cel met uitstel voor politiechef Puyenbroeck

Citaat
De man werd veroordeeld voor belangenneming bij de aanschaf van een duurdere klasse leasingwagen. De man Hij bracht volgens het vonnis de politiezone schade toe en bracht "het vertrouwen van de burger in de politie" in gedrang.

Bron en © : HLN.be


Commissaris verdacht van corruptie staat in voor veiligheid verkiezingen

Citaat
Een politiecommissaris die verdacht wordt van corruptie en waarvan de partner opkomt bij de verkiezingen, is belast met het toezicht op de veiligheid in drie Brusselse gemeenten dit verkiezingsweekend. Dat schrijft La Dernière Heure.

Bron en  : HLN.be


Save the best for last ....

Kakkerlakkenplaag bij gerechtelijke politie in Hasselt
Citaat
In de gebouwen aan de Rijkelstraat in Kermt kampt de federale gerechtelijke politie van Hasselt al een tijdje met een kakkerlakkenplaag.

Bron en ©  : HLN.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #728 Gepost op: vrijdag 19 oktober 2012 - 22:25:04 »
Kakkerlakkenplaag bij gerechtelijke politie in Hasselt
Citaat
In de gebouwen aan de Rijkelstraat in Kermt kampt de federale gerechtelijke politie van Hasselt al een tijdje met een kakkerlakkenplaag.

Het probleem is dat, als ze die kakkerlakken proberen te vangen, het risico groot is dat ze zich zouden vergissen en elkaar vangen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #729 Gepost op: dinsdag 23 oktober 2012 - 22:24:16 »
De volgende:

Man niet veroordeeld voor doodslag door blunder van politie

Bron en © : >>> HET NIEUWSBLAD

En de korpschef was ook weer goed:

Citaat
‘Maar goed, mensen maken fouten. En dat gebeurt ook bij de politie. Ik ben niet van plan om de fout intern te laten onderzoeken. Wél gaan we er lessen uit te trekken.’


Welke lessen men er uit gaat trekken, als de zaak niet eens intern onderzocht wordt, is mij toch een raadsel.  ???
« Laatst bewerkt op: dinsdag 23 oktober 2012 - 22:29:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #730 Gepost op: donderdag 25 oktober 2012 - 09:09:38 »
Hier wordt geen enkele les uit getrokken, en er wordt ongestraft verder geblunderd.

Geen intern onderzoek = geen probleem ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Nieuw politiecantoor zonder telecom-aansluitingen !
« Reactie #731 Gepost op: donderdag 25 oktober 2012 - 13:28:58 »
Bron en © : VRT / DeRedactie.be

Citaat van: VRT
Telefoonlijnen vergeten in nieuwe politiegebouw Gent

wo 24/10/2012 - 08:50

Door een probleem bij een aanbesteding is in Gent een nieuw politiegebouw gebouwd zonder telefoon- of computeraansluitingen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. De herstelling van het probleem zal 300.000 euro kosten.

Goed nieuws : het ligt aan een ander ...


Ze kunnen misschien een wifi netwerkje aanleggen ... open natuurlijk  :D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Straatracers blijken zelf agenten
« Reactie #732 Gepost op: donderdag 25 oktober 2012 - 15:59:54 »
Citaat van: GVA
Straatracers blijken zelf agenten

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1267648/straatracers-blijken-zelf-agenten.aspx

Toch een reuze job: vetbetaald de wegpiraat uithangen. En er is altijd wel een opdracht die het rechtvaardigt.

Waarom worden andere bestuurders gestraft voor straatracen? Is het dan voor de ouders minder erg als een flik een kind doodrijdt dat plots de rijbaan oversteekt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Veel reactie na oppakken van jongeren na lunch op kerktrap
« Reactie #733 Gepost op: dinsdag 30 oktober 2012 - 00:56:17 »
Citaat van: GVA
Veel reactie na oppakken van jongeren na lunch op kerktrap

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/karel-van-butsel-noemt-te-strenge-politie-overlastagenten.aspx

Hoe is dat nu in Gods naam mogelijk? Ik zou me nog veiliger voelen in Moskou dan in Mechelen met dat ras ontaarde flikken!

Had het dan niet volstaan met te zeggen: "Jongens, we rekenen er wel op dat jullie de trappen hier netjes achterlaten?" Ach neen, natuurlijk niet, want dat zou opvoedkundig verantwoord geweest zijn, en daarvan kan men nu bepaald de Belgische flikken niet verdenken.

En dan de reactie van één van de lezeressen: we weten niet wat die jongeren tegen die politieagenten gezegd hebben... woest word ik ervan. Want als dit jongeren dan al een ongepast woord zouden gezegd hebben, dan zal dat ongetwijfeld het gevolg geweest zijn van de welbekende grenzeloze provocatie en arrogantie van de Belgische flikken.

Betaal maar verder belastingen voor dat vetbetaald zootje ongeregeld, jongens. Mij zal het niet meer overkomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Veel reactie na oppakken van jongeren na lunch op kerktrap
« Reactie #734 Gepost op: dinsdag 30 oktober 2012 - 13:38:23 »
Hoe is dat nu in Gods naam mogelijk? Ik zou me nog veiliger voelen in Moskou dan in Mechelen met dat ras ontaarde flikken!

En ontaarde politici, want die hebben natuurijk eerst het bewuste politie-reglement gestemd ... dat ze dan met GAS-boetes en vaak onregelmatig benoemde "sanctionerende ambtenaren" gaan afdwingen, omdat die GAS-boetes hun kas spijzen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder