Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416079 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agent niet geschorst omdat hij "onmisbaar" is
« Reactie #735 Gepost op: woensdag 31 oktober 2012 - 11:58:24 »
Citaat van: GVA
Agent niet geschorst omdat hij "onmisbaar" is

Voilà, dat is de truk: zorg dat je een "onmisbare" flik wordt, dan kan je ongestraft misdrijven plegen.

"Onmisbaar"... wat gaan ze dan doen als die vent zich morgen te pletter rijdt tegen een boom?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #736 Gepost op: woensdag 31 oktober 2012 - 23:14:58 »
Een onmisbare flik ?
We hebben er daar zo'n 40.000 van, ze zullen er toch wel 1tje kunnen missen dan zeker ?

Bron : GvA.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #737 Gepost op: vrijdag 02 november 2012 - 22:47:05 »
En denk nu vooral niet dat het enkel bij de politie mis gaat.  Justitiepaleizen waar (dju toch!) wagens voor het vervoer van gedetineerden niet eens binnen kunnen, en och ja: een sleutelke kwijt spelen:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/gevangenis-leuven-is-sleutel-van-alle-180-cellen-kwijt/article-4000201398013.htm

Jongens, toch!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #738 Gepost op: zaterdag 03 november 2012 - 16:15:27 »
De volgende alstublieft,

Speurders zijn een peperduur horloge van Belmondo kwijt

Bron en ©: GVA
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Agent niet geschorst omdat hij "onmisbaar" is
« Reactie #739 Gepost op: zaterdag 03 november 2012 - 16:17:26 »
Voilà, dat is de truk: zorg dat je een "onmisbare" flik wordt, dan kan je ongestraft misdrijven plegen.

"Onmisbaar"... wat gaan ze dan doen als die vent zich morgen te pletter rijdt tegen een boom?

Gelijk m'n schoonvader altijd zegt: het kerkhof ligt vol "zogenaamd onmisbaren"
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #740 Gepost op: zaterdag 03 november 2012 - 22:37:06 »
De volgende alstublieft,

Speurders zijn een peperduur horloge van Belmondo kwijt

Bron en ©: GVA
5000 euro is niet echt peperduur hé.
Dat is nog uit de goedkope Breitling collectie  ;-)

Maar de staat - wij dus - zal er wel weer voor mogen opdraaien terwijl de schuldigen vrijuit gaan - zij die het horloge ontvreemden (wat niet de eerste keer zou zijn bij inbeslag genomen goederen - en zij die het mank lopende systeem behouden .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #741 Gepost op: zondag 04 november 2012 - 00:34:11 »
Al was het een horloge die bij een kindersurprise zat.  't Gaat mij om het principe.  Zo'n ding hoort simpelweg niet verloren te gaan bij oom agent.  Want wij allen draaien er idd toch maar weer mee voor op.  En dit hier haalt de media.  Ik vraag mij af, hoeveel er in werkelijkheid pootjes krijgt aan inhoud van gevonden portefeuilles etc., zonder dat het ooit de media haalt.  Lang niet elke eerlijke vinder, is immers zo slim om minstens een afgiftebewijs te vragen van die portefeuille, met daarop minstens een duidelijke vermelding van de inhoud.
« Laatst bewerkt op: zondag 04 november 2012 - 12:45:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #742 Gepost op: zondag 04 november 2012 - 13:47:36 »
Zo'n ding hoort simpelweg niet verloren te gaan bij oom agent.

Voilà.

Het zal wel niet voor iedereen verloren gegaan zijn. Want zoiets gooi je niet per vergissing in de vuilnisbak.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #743 Gepost op: maandag 05 november 2012 - 14:27:35 »
Agente laat senioren 6 kilometer omlopen.

Bron en ©: >>> GVA

Tegen een bejaard koppel tachtigers, kan madam het natuurlijk halen.  Het strafste: wààg het als tachtiger nu vooral niet om die agente je woning te wijzen, want dat heet dan smaad:

Citaat
"Een collega van de agente kwam zelfs de opmerking maken dat ze 'een proces-verbaal voor smaad' konden maken, als we niet op onze stappen zouden terugkeren."


Hier heb ik gewoonweg geen woorden meer voor.
« Laatst bewerkt op: maandag 05 november 2012 - 14:32:42 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #744 Gepost op: maandag 05 november 2012 - 15:33:00 »
Citaat
"Een collega van de agente kwam zelfs de opmerking maken dat ze 'een proces-verbaal voor smaad' konden maken, als we niet op onze stappen zouden terugkeren."


Vreemd dat ze zich daartoe beperkt heeft. Ik had verwacht dat ze er nog bendevorming (2 bejaarden) en weerspanningheid aan toegevoegd zou hebben.

Zie je, Bert, wat ervan komt als de regeltjes op een idiote manier toegepast worden?  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #745 Gepost op: maandag 05 november 2012 - 15:44:29 »
Zie je, Bert, wat ervan komt als de regeltjes op een idiote manier toegepast worden?  ;)

Welk regel verbiedt die bewoner om huiswaarts te keren?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #746 Gepost op: maandag 05 november 2012 - 15:51:05 »
Zie je, Bert, wat ervan komt als de regeltjes op een idiote manier toegepast worden?  ;)

Welk regel verbiedt die bewoner om huiswaarts te keren?

De politie heeft als opdracht gekregen een straat af te sluiten n.a.v. een voetbalwedstrijd. Ze laten het bejaarde koppel dus niet door. Als je toch doorstapt heb je het bevel van de ondertussen alom gekende Mechelse flikken genegeerd! Niet direct slim om een commando van een politie-agent naast je neer te leggen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #747 Gepost op: maandag 05 november 2012 - 15:57:05 »
De politie heeft als opdracht gekregen een straat af te sluiten n.a.v. een voetbalwedstrijd. Ze laten het bejaarde koppel dus niet door.

Stond er in die opdracht bij, dat men zelfs geen bewoners mocht doorlaten?  Bron?
« Laatst bewerkt op: maandag 05 november 2012 - 16:33:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #748 Gepost op: dinsdag 06 november 2012 - 23:21:32 »
Stond er in die opdracht bij, dat men zelfs geen bewoners mocht doorlaten?  Bron?

Als er in die opdracht zou gestaan hebben dat bewoners dienden doorgelaten te worden, dan heeft die politiebeamte het wel helemaal verkorven.

Maar zoals vijwel altijd, stond er dat wellicht niet bij, doch ging de korpsleiding er bij het opstellen van de richtlijn ten onrechte van uit dat die politiebeamte over enig gezond verstand zou beschikken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #749 Gepost op: woensdag 07 november 2012 - 14:59:24 »
Stond er in die opdracht bij, dat men zelfs geen bewoners mocht doorlaten?  Bron?

Als er in die opdracht zou gestaan hebben dat bewoners dienden doorgelaten te worden, dan heeft die politiebeamte het wel helemaal verkorven.

Maar zoals vijwel altijd, stond er dat wellicht niet bij, doch ging de korpsleiding er bij het opstellen van de richtlijn ten onrechte van uit dat die politiebeamte over enig gezond verstand zou beschikken.

´Gelukkig´ is het op de Belgische manier ´ons kent ons´ opgelost...
Citaat
Ter hoogte van woning 7, op enkele meters van hun woning, hield een vrouwelijke politieagente hen tegen. "Ik heb wel tien keer gezegd en gewezen dat ik naar mijn eigen woning wou gaan, maar er was geen doorkomen aan", zegt Walschaerts. "Een collega van de agente kwam zelfs de opmerking maken dat ze 'een proces-verbaal voor smaad' konden maken, als we niet op onze stappen zouden terugkeren." Uiteindelijk zocht de man hulp bij een bevriende steward in het stadion van Malinwa. Zo werd een andere politieagent opgeroepen, die Richard en zijn vriendin wel doorliet.

En volgings "de briefing  ???"  mochten de bewoners natuurlijk passeren... staat/stond* nochtans ook in de link (*of was er een update ? ) :
Citaat
Volgens burgemeester Bart Somers (Open Vld) kan dit gedrag niet door de beugel. Hij zegt dat inspecteurs duidelijk de briefing krijgen dat ze bewoners wel moeten doorlaten. "Dit is ongehoord, onbeschoft en machtsmisbruik. Daar zijn geen andere woorden voor. We gaan nu onderzoeken wie deze mensen zo heeft behandeld", stelt hij.

* maar de titel is nog onveranderd:
Citaat
Agente laat senioren 6 kilometer omlopen
Kranten moeten titels verkopen, of de titel de inhoud dekt is veel minder belangrijk...

was die titel niet goed genoeg ?
Citaat
Agente wou senioren 6 kilometer laten omlopen
« Laatst bewerkt op: woensdag 07 november 2012 - 15:11:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I