Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415932 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
dronken hoofdinspecteur moet niet in zakje blazen
« Reactie #765 Gepost op: donderdag 29 november 2012 - 09:14:38 »
Welja, als je gedronken hebt als hoofdinspecteur, dan kan je toch rekenen op de collegialiteit van je makkers zeker?  Zij zullen er wel efkes voor zorgen dat je niet hoeft te blazen.

Bron en ©: >>> HET NIEUWSBLAD

Twee dingen die ik mij hierbij spontaan afvraag.  Ik lees hier wél iets over de beschonken agent.  Maar zijn collega's moeten zich blijkbaar niet verantwoorden? Ofwel lees ik er ergens over.  En verder:

Citaat
Of ze een sanctie hebben gekregen of zullen krijgen, was gisteren niet duidelijk.

Mag ik twijfelen?
« Laatst bewerkt op: donderdag 29 november 2012 - 09:24:10 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #766 Gepost op: donderdag 29 november 2012 - 18:36:52 »
De politie wil vooral geen precedenten scheppen.
Stel je voor dat ze agenten gaan straffen om niet op te treden tegen overtredingen.
Dat is immers net de standaardhouding, even de andere kant opkijken tenzij men specifiek opdracht gekregen heeft overtreding X te beteugelen.

Elke agent die dan een overtreding laat passeren, kan dan een straf oplopen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
besparingen zetten politie zonder toiletpapier
« Reactie #767 Gepost op: vrijdag 30 november 2012 - 10:08:44 »
De besparingen zetten de (federale) politie zonder oa toiletpapier:




Bron en ©: >>> HET NIEUWSBLAD
« Laatst bewerkt op: vrijdag 30 november 2012 - 10:12:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #768 Gepost op: vrijdag 30 november 2012 - 10:27:50 »
Ik zal straks eens een rolleke naar de receptie van de federale politie brengen. Die zitten hier enkele verdiepingen lager.  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #769 Gepost op: vrijdag 14 december 2012 - 17:26:21 »
Eigenaar krijgt gestolen scooter niet terug door een blunder van de politie.

Bron en ©:  >>> HET NIEUWSBLAD
« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 december 2012 - 17:28:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #770 Gepost op: vrijdag 14 december 2012 - 22:16:10 »
Eigenaar krijgt gestolen scooter niet terug door een blunder van de politie.

Bron en ©:  >>> HET NIEUWSBLAD

En bij de commentaren zijn er dan nog die deze flikken proberen te verdedigen (waarschijnlijk zelf flikken). Zielig: je scooter wordt gestolen, je hebt dan al het geluk dat hij teruggevonden wordt, en dan zorgen uitgerekend de flikken ervoor dat ze een bok schieten, waardoor je hem niet terugkrijgt.

De flikken hebben er ondertussen weet van, maar toch moet de betrokkene zich nog naar de "klantendienst" begeven, anders vinden de flikken het blijkbaar niet nodig om hun kemel recht te zetten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #771 Gepost op: zaterdag 15 december 2012 - 03:03:47 »
Het systeem toont nog maar eens aan dat criminaliteit het enige is die loont en niet belast word in België.
De georganiseerde misdaad maakt er handig misbruik van.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #772 Gepost op: zondag 16 december 2012 - 22:54:37 »
Eigenaar krijgt gestolen scooter niet terug door een blunder van de politie.

Bron en ©:  >>> HET NIEUWSBLAD

En bij de commentaren zijn er dan nog die deze flikken proberen te verdedigen (waarschijnlijk zelf flikken). Zielig: je scooter wordt gestolen, je hebt dan al het geluk dat hij teruggevonden wordt, en dan zorgen uitgerekend de flikken ervoor dat ze een bok schieten, waardoor je hem niet terugkrijgt.

En dan vooral het "Aan al degene die 'klachten' hebben over de gang van zaken bij de politie, nodig ik uit om er eens een week te gaan werken. Jullie gaan je ogen uitkijken en stressed thuiskomen." Nigger PLEASE... Grote kans dat IK juist die slapende agenten zal stresseren...

Citaat
De flikken hebben er ondertussen weet van, maar toch moet de betrokkene zich nog naar de "klantendienst" begeven, anders vinden de flikken het blijkbaar niet nodig om hun kemel recht te zetten.

Klantendienst? Sinds wanneer is de politie een bedrijf? Oja, sinds ze - door middel van quota - jaarlijks winst moeten maken, die dan weer aangewend wordt om goederen aan te schaffen die vervolgens in de kelder staan te verstoffen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #773 Gepost op: dinsdag 18 december 2012 - 12:05:09 »
Steven Desmet, woordvoerder van de Gentse Politie is vrijgesproken voor schending van het beroepsgeheim:

Bron en ©: >>> VRT NIEUWS

De tuchtprocedure zou wél nog lopen.  Maar aangezien de rechtbank hem al vrijgesproken heeft, stel ik me daar nog niet al te veel van voor.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 december 2012 - 12:08:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #774 Gepost op: woensdag 19 december 2012 - 12:43:26 »
Man ligt anderhalf uur dood onder politiecamera.

Bron en ©: >>> het nieuwsblad.


Citaat
Bovendien hebben onze mannen meer te doen dan alleen naar een camera te kijken', verontschuldigt korpschef Johan De Paepe zich in de krant Het laatste Nieuws.


Wablieft ? Ze claimen dus dat ze wel meer te doen hebben dan zich te bekommeren om het lot van een slachtoffer dat ligt te stikken in z'n braaksel na een kopstoot.  Ach, 'k zal het wel weer verkeerd begrepen hebben, zeker?

Als een dode maar liefst anderhalf uur lang niet opgemerkt wordt.  Dan maak je mij toch niet wijs dat die camera's iets gaan doen aan de criminaliteit, hoor.  Een dief heeft namelijk heus geen anderhalf uur nodig om een bejaarde dame d'r handtas te pikken.  Daar gaat m'n zalige gedachte dus, mij beschermd te voelen door plichtsbewuste agenten en camera's die mee een oogje in het zeil houden. (ironiemodus uit)

Citaat
Het parket zal een onderzoek openen naar een aantal personen wegens schuldig verzuim.

Wedden dat er niet 1 flik zal tussenzitten ?
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 december 2012 - 13:13:36 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #775 Gepost op: woensdag 19 december 2012 - 16:12:06 »
Blijkbaar kàn het dan toch: flikken die veroordeeld worden.  En niet met uitstel (naja, ze hebben er dan ook wel veel moeite voor gedaan):

agressieve agenten veroordeeld tot 12 en 15 maanden cel

Bron en ©:  >>> het nieuwsblad
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #776 Gepost op: woensdag 19 december 2012 - 21:08:47 »
Blijkbaar kàn het dan toch: flikken die veroordeeld worden.  En niet met uitstel (naja, ze hebben er dan ook wel veel moeite voor gedaan):

agressieve agenten veroordeeld tot 12 en 15 maanden cel

Bron en ©:  >>> het nieuwsblad

Tja, ik vraag me wel af met welke kunstgrepen een veroordeling in dit geval nog had kunnen vermeden worden.

Toch een veilig gevoel voor de burgers in België, hé: als je een flik correct een terechte opmerking maakt, riskeer je daarvoor in het ziekenhuis te belanden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Hoofdinspecteur berispt in zaak Bryan
« Reactie #777 Gepost op: vrijdag 21 december 2012 - 12:49:56 »
Citaat van: GVA
Hoofdinspecteur berispt in zaak Bryan

Het politiecollege van de zone Zuiderkempen heeft een hoofdinspecteur op de vingers getikt in de zaak van de verdronken peuter Bryan. [...]

http://www.gva.be/regio-kempen/herselt/hoofdinspecteur-berispt-in-zaak-bryan.aspx

Je zult het maar meemaken: flikken die je tegenhouden om je peuter uit een regenton te halen...

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Hoofdinspecteur berispt in zaak Bryan
« Reactie #778 Gepost op: vrijdag 21 december 2012 - 22:13:01 »
Citaat van: GVA
Hoofdinspecteur berispt in zaak Bryan

Het politiecollege van de zone Zuiderkempen heeft een hoofdinspecteur op de vingers getikt in de zaak van de verdronken peuter Bryan. [...]

http://www.gva.be/regio-kempen/herselt/hoofdinspecteur-berispt-in-zaak-bryan.aspx

Je zult het maar meemaken: flikken die je tegenhouden om je peuter uit een regenton te halen...


Maar owee als een gewoon mens eens iets doet http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121220_00409326&_section=62364361&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-dg
Thuis zonder wedde, kans op ontslag......
2 maten en 2 gewichten, ik lees het graag het zijn MAAR een paar rotte appels in de mand, paar jaar terug wou ik dat nog geloven maar die oogst is nu toch helemaal rot geworden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Agente bekent brandstichting bij ex-schoonouders
« Reactie #779 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 09:30:44 »
Bron en ©:  >>> HLN
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone