Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415066 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Politie helpt gestrande man zonder rijbewijs weer op weg zonder controle
« Reactie #810 Gepost op: woensdag 30 januari 2013 - 17:10:33 »
Tjt, tjt.  Niet overdrijven hé.  Als je zonder rijbewijs gaat rondrijden wegens eerdere veroordelingen, en je valt zonder benzine.  Dan helpt de politie je met alle plezier weer op weg.  En ze gaan je zelfs niet het leven zuur maken door te controleren of je wel een rijbewijs hebt.  Dit alles onder het motto: "de politie.. uw vriend"!

Bron en ©: >>> HET NIEUWSBLAD

Tsja, als in de huidige "bedrijfscultuur" de flikken zelfs bij een ongeval de bestuurders niet laat blazen en rijbewijsjes nakijkt, wat verwacht je dan in deze situatie ?

Maar ze kunnen 'm nu gewoon gaan oppakken thuis en zijn voertuig in beslag nemen, want ze hébben effectief vastgesteld dat hij er mee reed spijts verval ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #811 Gepost op: woensdag 30 januari 2013 - 17:53:34 »
Soms doen ze graag interessant, verleden week 's morgens alcohal controle net voor mijn werk, collega komt toe en moet blazen, 5 minuten later rijd hij naar het tankstation en moet weer blazen, weer 5 minuten later komt hij van het tankstation en moet weer blazen, 10 minuten later vertrekt hij naar de job en moet weer blazen bij het afrijden van onze parking.
Zijn die blind of zo, nu ja collega klaagt niet kan heel zijn famillie nu BOB sleutelhangers geven.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #812 Gepost op: woensdag 30 januari 2013 - 20:28:18 »
Ach jo: voor die flikken komt het er alleen maar op aan om een opgelegd aantal alcoholcontroles uit te voeren. En natuurlijk controleren ze liever iemand die niet teveel gedronken heeft, daar hebben ze immers minder werk mee.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Beelden van agent in parenclub mogen niet op tv
« Reactie #813 Gepost op: vrijdag 01 februari 2013 - 17:19:06 »
Citaat van: GVA
Beelden van agent in parenclub mogen niet op tv

De aflevering van de erotische reeks Tease and Please waarin een politieman zijn huwelijk viert in de Balense parenclub Eroxx mag niet worden uitgezonden. [...]

http://www.gva.be/regio-kempen/balen/beelden-van-agent-die-huwelijk-in-parenclub-vierde-mogen-niet-worden-uitgezonden-2.aspx

"De rechter meent dat de beelden de agent inderdaad schade zouden berokkenen"... alsof een bezoek aan een parenclub nog iets zou kunnen afdoen van de reputatie van een flik...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #814 Gepost op: zondag 03 februari 2013 - 14:41:47 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Naams parket wil ex-politiebaas Koekelberg voor rechter wegens verkrachting
« Reactie #815 Gepost op: woensdag 06 februari 2013 - 14:27:29 »
Citaat van: GVA
Naams parket wil ex-politiebaas Koekelberg voor rechter wegens verkrachting

Het parket van Namen wil dat ex-politiebaas Fernand Koekelberg (58) voor de rechtbank verschijnt op verdenking van verkrachting. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1326036/naams-parket-wil-ex-politiebaas-koekelberg-voor-rechter-wegens-verkrachting.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #816 Gepost op: woensdag 06 februari 2013 - 23:41:43 »
Ja wat gaan we nog horen van dienen Koekelberg hehe, hij blijft toch altijd maar in het nieuws komen, en nooit positief...
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politieagenten krijgen extra rijlessen
« Reactie #817 Gepost op: zondag 17 februari 2013 - 12:41:46 »
Citaat van: GVA
Politieagenten krijgen extra rijlessen

Politieagenten zullen extra rijopleidingen kunnen volgen. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH) bekendgemaakt [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1332669/turtelboom-gaat-salduzwet-veranderen.aspx

Eindelijk heeft men ingezien dat het droevig gesteld is met de rijvaardigheid van de flikken.4

Alleen: ze zullen extra rijlessen kunnen volgen... niet moeten dus...  :'(
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #818 Gepost op: zondag 17 februari 2013 - 19:27:52 »
Beter ware geweest om de grootste brokkenpiloten ertoe te verplichten....

Schoon voorbeeldje op 1.11:

http://www.deredactie.be/permalink/1.1551204

Moesten ze de vaststellingen gaan doen van iemand anders, zouden ze er hun niet voor omdraaien om de bestuurder een PV aan te smeren wegens onaangepaste snelheid.  Als ze het zélf tegenkomen, daarentegen ...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #819 Gepost op: zondag 17 februari 2013 - 20:30:12 »
Gisteren kruispunt A12 Pierstraat, ik sta 2é aan het licht en links naast mij staat een monovolume, we krijgen groen en iedereen vertrekt, ik ook, op het kruispunt merk ik van links ineens een politievoertuig met zwaailampen op doch geen sirene (zeker weten ik had mijn ruit open), die zwaailichten dus niet opgemerkt want nog overdag en de monovolume naast me.
In elk geval hij reed braafjes, dus niet prioritair, door het rood.
Bots daar maar mee.

Jozef, ze moeten het niet, a nee, nog nooit een agent horen zeggen  : "gij ga ons ni zeggen wa wij moeten doen" ? Ik wel, dan maar uitgelegd dat hij op dat moment niet meer of niet minder dan mijn secretaris was (opmaak pv verklaring bij ongeval).... ;D.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #820 Gepost op: zondag 17 februari 2013 - 20:44:40 »
Hier in Hemiksem op zaterdag ook weer een straf staaltje gezien....

In de Hoofdboslaan, ongeveer >>> hier ferme botsing gebeurd.  Een jong meisje moet blijkbaar onwel geworden zijn, en aan de overzijde een geparkeerde oplegger hebben geraakt.  Die had lichte schade over de ganse flank.  Enfin, weggekatapulteerd en zo frontaal op een tegenligger geknald.  Enfin, de nodige ziekenwagens, brandweer en MUG waren kennelijk snel ter plekke.  De politie begon bakende eerst het werkterrein af, en sloot alles af voor alle verkeer.  Omleiding kon perfect via de Varenstraat.  De politie liet meteen ook de wijkagent langskomen, want niemand wist wie de chauffeur was van die trekker-oplegger.  De wijkagent had de chauffeur tamelijk snel opgetrommeld.  Intussen waren zijn collega's bezig met de dienstige vaststellingen, en de ziekenwagens met patiënten naar het ziekenhuis gereden.  Dus besloot onze wijkagent dat alle kegeltjes wel weg mochten.  Dit terwijl de beide voertuigen nog getakeld moesten worden, en de brandweer nog volop bezig was het wegdek te reinigen.

En onze wijkagent bleef wat staan grappen en grollen, handen in de zakken.  Intussen kreeg de brandweer het almaar lastiger in hun werk, omdat automobilisten de plek van het ongeval natuurlijk voorbijreden.  De kegels waren weg, niemand regelde het verkeer nog,.....  Dus besloot de commandant dan maar om wat aanwijzingen te geven.  Dik fout natuurlijk: de politie was er, dus had de brandweer geen enkele bevoegdheid meer.  Toen ging onze vriend zich 's efkes moeien en zich kwaad maken tegen automobilisten die niet meer wisten waar naartoe en de ongevalsplek probeerden voorbij te rijden.

Sorry, mijnen beste.  Als GIJ die kegels gewoon had laten staan, zou niemand hier nog doorkunnen.  En zouden ze vanzelf wel via de Varenstraat omrijden.  En als ge dan toch zo nodig die kegels al eerder wil verwijderen, kan je dan aub voor 1x eens doen waarvoor je betaald wordt, ja?  Regel mss het verkeer een beetje.  Hulpverleners en je collega's kunnen in alle rust en veiligheid hun job doen.  Alles gaat 10x sneller, en je kan de rijbaan dan ook tig keer sneller weer openstellen voor het verkeer.  Maar ja, dàt was blijkbaar te simpel....  
« Laatst bewerkt op: zondag 17 februari 2013 - 20:53:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #821 Gepost op: maandag 18 februari 2013 - 12:41:26 »
En hoppa, de volgendeuh:

>>> politie met een handicap ?

Nog maar pas is er die hetze geweest met die Hasseltse politiecommisaris die verkondigde foutparkeerders streng te zullen aanpakken.  Met op de achtergrond een foutgeparkeerde combi.  Daarna volgden oa in de sociale media de ene foto na de andere van foutgeparkeerde blauwbloezen.  Zéér recent allemaal.  Hoe achterlijk kan je dan zijn om -uitgerekend nu- op zo'n publieke parking een parkeerplaats voor personen met een handicap in te pikken?
« Laatst bewerkt op: maandag 18 februari 2013 - 13:09:50 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #822 Gepost op: maandag 18 februari 2013 - 15:38:36 »
Hoe achterlijk kan je dan zijn om -uitgerekend nu- op zo'n publieke parking een parkeerplaats voor personen met een handicap in te pikken?

Het gaat hier volgens mij helaas niet alleen om achterlijkheid, Bert.

Vele Belgische flikken zijn gedreven door een mateloze arrogantie, een ongebreidelde lust tot provoceren en natuurlijk een totaal gebrek voor de maatschappij ten dienste van dewelke ze staan en voor de politie zelf. Juist nu onder meer hun schandelijk parkeergedrag in de kijker staat, profiteren ze ervan om nog eens extra te tonen dat zij doen wat ze willen, en ze nagenoeg ongenaakbaar zijn.

Zoals jo hoger schreef: "gij ga ons ni zeggen wa wij moeten doen". Neen, wij niet, maar de wetgever al evenmin.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #823 Gepost op: maandag 18 februari 2013 - 19:12:25 »
een collega en vriend had, waarschijnlijk door een verloren gegane brief, een vervallen verzekeringsbewijs in de auto bij een controle.  Ondanks dat hij zeker wist dat hij betaald had, moest hij toch zijn auto achter laten.  Tja, eigen schuld zou je zeggen, je moet je papierwinkel maar beter in de gaten houden.
Echter, toen hij later met betalingsbewijs én afgeprinte documenten (via internet kan hij formulieren van de verzekeraar ophalen) naar het bureau ging kreeg hij nog steeds zijn auto niet mee, en weigerden ze om op te zoeken of zijn wagen verzekerd was of niet.  Pas toen hij een echt "groen papier" aanleverde kreeg hij zijn auto terug.

burgertje-pesten noem ik dat, in een tijd waar ze door camera's met nummerplaat herkenning weten welke auto's niet verzekerd zijn
En zo'n 12 jaar nadat ze bij een controle van mijn papieren de gegevens opvroegen van in de combi, omdat de datum slecht leesbaar was op mijn formulier en ze dachten dat ik onverzekerd rondreed
Ik had toen dus 2 goeie waarschijnlijk ...

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #824 Gepost op: maandag 18 februari 2013 - 22:32:23 »
KV; ik snap sowieso niet waarom je nog steeds dat groene vod bij je moet hebben. Ja, in het buitenland, okee. Maar zelfs in 1994 (laatste jaar dat ik in NL rondreed als NL ingezetene) hoefde ik al geen keuringspapier of groene kaart meer te tonen bij controles. Zit allemaal al jaren in de databestanden van de RDW, rechtstreeks op te vragen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !