Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415046 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #855 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013 - 14:35:44 »
Er bestaat niet 1 job waar je niet moet denken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #856 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013 - 19:25:19 »
Er bestaat niet 1 job waar je niet moet denken.
ik kan er aan een paar denken
burgers zullen het wss moeilijker hebben om zich daar in in te leven
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #857 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013 - 22:27:07 »
Er bestaat niet 1 job waar je niet moet denken.
ik kan er aan een paar denken
burgers zullen het wss moeilijker hebben om zich daar in in te leven

Met de tegenstelling tot "burgers" verwijs je allicht naar het leger?

Als milicien kon je daar de boeffers om de tuin leiden, maar dan moest je toch wel een klein beetje nadenken.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #858 Gepost op: woensdag 27 februari 2013 - 10:52:51 »
Met de tegenstelling tot "burgers" verwijs je allicht naar het leger?

Als milicien kon je daar de boeffers om de tuin leiden, maar dan moest je toch wel een klein beetje nadenken.  ;D
niet alleen het leger hoor

idd, als milicien was het leuk ze bij hun p***** te hebben
toen ik beroeps werd was dat niet meer zo leuk :D
gelukkig (enkel in dat opzicht) hebben we nu geen miliciens meer
het zou veel jongeren wel goed doen moesten ze dat terug invoeren
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #859 Gepost op: woensdag 27 februari 2013 - 11:25:12 »
En toch moet je daar ook denken, of je uniform goed is, of je volgens het boekje handeld....

Mijn baas zei ooit tegen een collega jij wordt niet betaald om te denken, dat is hem al zuur opgebroken want die collega zegt nu steevast "eerst opslag en dan denken", langs de andere kant moest die collega echt niet meer denken waren we al failliet aan schadeclaims.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #860 Gepost op: donderdag 07 maart 2013 - 21:13:54 »
Agent uit Bredene verzint diefstal om racistisch geweld te verdoezelen:

Bron en ©: >>> KNACK
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agenten verkochten inbeslaggenomen goederen via eBay
« Reactie #861 Gepost op: vrijdag 08 maart 2013 - 18:05:01 »
Citaat van: GVA
Agenten verkochten inbeslaggenomen goederen via eBay

Vier agenten van de politie van Herstal (Luik) zijn opgepakt op verdenking van verduistering en schriftvervalsing. [...]

De feiten kwamen aan het licht tijdens een verhoor van een vijfde agent die momenteel in de gevangenis zit voor de moord op zijn vriendin.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1345506/agenten-verkochten-inbeslaggenomen-goederen-via-ebay.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Gentse hoofdcommissaris blaast positief na ongeval
« Reactie #862 Gepost op: vrijdag 22 maart 2013 - 15:14:23 »
Citaat van: GVA
Gentse hoofdcommissaris blaast positief na ongeval

De Gentse hoofdcommissaris Steven De Smet heeft positief geblazen nadat hij met een diensvoertuig betrokken raakte bij een verkeersongeval [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1355277/gentse-hoofdcommissaris-blaast-positief-na-ongeval.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #863 Gepost op: vrijdag 22 maart 2013 - 16:25:51 »
met zijn  diensvoertuig, dat is op staande voet in de privé, niks recht op.....

Hij had al minstens 0,8 promille :

0,8 - 1,19 promille

6 uur Rijverbod door politie

bij gevaarlijk rijgedrag Onmiddellijke intrekking rijbewijs door procureur (hij botste tegen een auto met drie passagiers is geen gevaarlijk rijgedrag in die omstandigheden?), Ons kent ons?

Wat zegt de wet nog?
Als je ‘in positieve toestand’ een ongeval veroorzaakt hebt, kan je verzekering  de aan je slachtoffers uitbetaalde sommen van jou terugvorderen.
Toch van hem persoonlijk dan?



Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #864 Gepost op: vrijdag 22 maart 2013 - 16:43:49 »
Wat zegt de wet nog?
Als je ‘in positieve toestand’ een ongeval veroorzaakt hebt, kan je verzekering  de aan je slachtoffers uitbetaalde sommen van jou terugvorderen.
Toch van hem persoonlijk dan?

Nope.  Dat kan wél bij dronkenschap.  Bij louter intoxicatie (zonder extra vaststellingen aangaande dronkenschap, dus), is dat lang niet zeker.  >>> BRON

En daarbij: wie gaat er dronkenschap vaststellen?  Is er hier in deze draad al niet een precedent van collega's die voor hun bezopen collega (commissaris?) wel eventjes zélf gingen blazen?  Laat staan dat ze bovenop die ademtest dan ook nog 's extra vaststellingen zouden gaan doen aangaande dronkenschap.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 maart 2013 - 16:45:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #865 Gepost op: vrijdag 22 maart 2013 - 17:09:49 »
Zijn rijbewijs is 6 uur ingetrokken denk dat het bewijs dan toch al geleverd was niet?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #866 Gepost op: vrijdag 22 maart 2013 - 17:30:51 »
Zijn rijbewijs is 6 uur ingetrokken denk dat het bewijs dan toch al geleverd was niet?

Het bewijs van intoxicatie .... waarop 6u rijverbod staat.  Géén bewijs van dronkenschap !

* intoxicatie ==> meetbaar, hetzij de hoeveelheid gram alcohol per liter bloed bij een bloed proef.  hetzij de hoeveelheid milligram alcohol per uitgeademde liter alveolaire lucht (de ademtest dus)
* dronkenschap ==> is datgene wat een verbalisant vaststelt op basis van uiterlijke kenmerken.  (bvb oa evenwichts-stoornisssen, waggelen, spreken met dubbele tong, etc.)

Het is dus niet omdat iemand geïntoxiceerd is (bvb positieve ademtest), dat die persoon ook nog uiterlijke kenmerken van dronkenschap vertoont.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 23 maart 2013 - 15:09:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #867 Gepost op: woensdag 27 maart 2013 - 10:27:14 »

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #868 Gepost op: woensdag 27 maart 2013 - 10:29:43 »
met zijn  diensvoertuig, dat is op staande voet in de privé, niks recht op.....
... Als dat in het arbeidscontract staat, het tijdens de diensturen is, en als dienstwagen ipv firmawagen.

Voor vrachtwagenchauffeurs lijkt het me bv aannemelijk dat als je zo een stunt doet, je ontslag om dringende reden aan je broek hebt. Maar een IT-er die tijdens een privéverplaatsing met zijn firmawagen een accidentje maakt, wordt niet ontslagen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #869 Gepost op: woensdag 27 maart 2013 - 19:36:07 »
met zijn  diensvoertuig, dat is op staande voet in de privé, niks recht op.....
... Als dat in het arbeidscontract staat, het tijdens de diensturen is, en als dienstwagen ipv firmawagen.

Voor vrachtwagenchauffeurs lijkt het me bv aannemelijk dat als je zo een stunt doet, je ontslag om dringende reden aan je broek hebt. Maar een IT-er die tijdens een privéverplaatsing met zijn firmawagen een accidentje maakt, wordt niet ontslagen.

Het hoeft echt niet impliciet in je arbeidscontract te staan dat je voor dronkenschap tijdens de diensturen kan ontslagen worden, hoor. Dat is sowieso een zware fout. Maar aan de software die bepaalde IT-ers produceren, merk je dat het dikwijls gedoogd wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."