Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415066 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #870 Gepost op: woensdag 27 maart 2013 - 21:19:56 »
Het hoeft echt niet impliciet in je arbeidscontract te staan dat je voor dronkenschap tijdens de diensturen kan ontslagen worden, hoor. Dat is sowieso een zware fout. Maar aan de software die bepaalde IT-ers produceren, merk je dat het dikwijls gedoogd wordt.

Als het goed is wordt door IT gemaakt wat er in de business requirements is beschreven. Het project waar ik momenteel aan werk heeft geen volledige business requirements, gelukkig maar, anders werd het helemaal een gedrocht.

Gezien er in het bedrijf waar ik momenteel werk enkele honderden chauffeurs werkzaam zijn heeft men sinds begin dit jaar besloten dat alcohol tijdens de diensturen helemaal niet meer kan, ook voor de niet-chauffeurs. Een middag lunch met collega's mag dus niet met alcohol. Een vakbondsafgevaardigde is hier, met goede redenen, niet voor te vinden. Zo is het tot een richtlijn gekomen, maar geen echt verbod. Die vakbondsafgevaardigde is onze product owner (= contact met de business), een glas wijn of bier bij de lunch buiten het bedrijf kan dus nog, gelukkig maar!  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #871 Gepost op: donderdag 28 maart 2013 - 08:39:03 »
Gezien er in het bedrijf waar ik momenteel werk enkele honderden chauffeurs werkzaam zijn heeft men sinds begin dit jaar besloten dat alcohol tijdens de diensturen helemaal niet meer kan, ook voor de niet-chauffeurs. Een middag lunch met collega's mag dus niet met alcohol. Een vakbondsafgevaardigde is hier, met goede redenen, niet voor te vinden. Zo is het tot een richtlijn gekomen, maar geen echt verbod. Die vakbondsafgevaardigde is onze product owner (= contact met de business), een glas wijn of bier bij de lunch buiten het bedrijf kan dus nog, gelukkig maar!  ;D

Bij ons mag alcohol ook voor geen enkele werknemer.  Ook niet tijdens de pauze.  De CEO die deze beslissing tot stand bracht, belde echter wél elke middag naar het personeel van de keuken om hem 2 pilsjes te brengen voor bij z'n middageten....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Gentse hoofdcommissaris blaast positief na ongeval
« Reactie #872 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013 - 12:44:47 »
Citaat van: GVA
Gentse hoofdcommissaris blaast positief na ongeval

De Gentse hoofdcommissaris Steven De Smet heeft positief geblazen nadat hij met een diensvoertuig betrokken raakte bij een verkeersongeval [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1355277/gentse-hoofdcommissaris-blaast-positief-na-ongeval.aspx

Hallo burgemeester, kan je wat doen aan het drankmisbruik binnen je korps?

>>> klik.... 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #873 Gepost op: dinsdag 02 april 2013 - 21:14:37 »


* op een oversteekplaats voor voetgangers
* voor een inrij
* op het trottoir

==> Tel eventjes de kostprijs van de overtredingen samen.  Voor hun zélf, is dat slechts de kostprijs van hun pakje friet met mayonaise.

Sommige dingen zullen wellicht nooit veranderen, helaas.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #874 Gepost op: dinsdag 02 april 2013 - 21:58:23 »
Bert stond ook al page 54, tenzij die daar elke avond staan, wat kan natuurlijk. ;D ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #875 Gepost op: dinsdag 02 april 2013 - 23:04:29 »
Bert stond ook al page 54, tenzij die daar elke avond staan, wat kan natuurlijk. ;D ;D

Whoops.  'K was hem vandaag tegengekomen op smoelenboek.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #876 Gepost op: woensdag 10 april 2013 - 10:44:07 »
4 jaar cel voor verkrachtende motoragent

Bron en ©: >>> HET NIEUWSBLAD
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #877 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 23:45:36 »
Politie die 80 jarige omverrijdt op het zebrapad. http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130411_00537156
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #878 Gepost op: zaterdag 13 april 2013 - 18:40:23 »
Politie die 80 jarige omverrijdt op het zebrapad. http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130411_00537156

Het politievoertuig zou traag gereden hebben, maar toch kon de bestuurder een aanrijding met de 80-jarige niet vermijden... bestuurder onder invloed van drugs misschien?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #879 Gepost op: woensdag 17 april 2013 - 09:44:38 »
Politie valt binnen in de verkeerde flat

Bron en ©: >>> GVA

Naja, 't is beslist niet de eerste keer dat ze zo'n erreurke voor hebben.  En het is ook niet voor het eerst dat die gasten dan nog onnodig geweld gebruiken.

Citaat
“Voor ik goed en wel doorhad wat er aan de hand was, stormde een achttal mannen het appartement binnen. Toen ik vroeg wat er aan de hand was, kreeg ik alleen te horen dat ik moest zwijgen. Ze bonden mijn handen vast met kabelbinders en trokken een blinddoek over mijn ogen. Toen ook Blanca vroeg wat er aan de hand was, kreeg ze twee forse tikken tegen het hoofd. Ze heeft er nog last van.”

Toch een plezante job als ge bottinekes en een uniform draagt hé.  Moogt ge gerust blunderen zoveel ge wilt.  Moogt ge gerust een onschuldige man met kabelbinders vastbinden en blinddoeken, en een onschuldige vrouw nog een paar meppen verkopen.  Met een "ow sorry, foutje van de firma" komt ge er wel (ongestraft) mee weg.

Only in Belgium.
« Laatst bewerkt op: woensdag 17 april 2013 - 09:55:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #880 Gepost op: woensdag 17 april 2013 - 16:05:39 »
Dat kan dus niet. Die meppen aan die vrouw waren totaal onnodig. De betrokken flikken dienen derhalve vervolgd te worden voor machtsmisbruik met vrijwillige slagen en verwondingen.

Wat voor uitschot moet je wel niet zijn om een vrouw zo maar twee forse tikken tegen het hoofd te geven? Wat doet dergelijk krapuul nog bij de politie? Het korps nog wat meer door de stront sleuren?

"Een vergissing"... Dat appartement misschien wel, maar die vrouw toch niet. Je bent ook strafrechterlijk verantwoordelijk voor de misdrijven die je begaat omdat je een barbaar bent.

Maar in een politiestaat zoals België kan dat allemaal ongestraft.

Hier in Duitsland werd onlangs een flik behoorlijk veroordeeld voor slagen en verwondingen omdat hij een fietser die niet wilde stoppen, probeerde tegen te houden door hem bij de arm te grijpen, waardoor zowel de fietser als die flik tegen de grond beland zijn. De rechter oordeelde dat de ingreep van die flik totaal niet in verhouding stond tot de door die fietser begane overtreding (rood licht genegeerd). Al de kosten van die fietser worden vergoed, inclusief 76 Euro voor het polijsten van zijn geschaafde trouwring.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Brusselse agente (27) doodgereden tijdens patrouille
« Reactie #881 Gepost op: donderdag 18 april 2013 - 18:18:20 »
Citaat van: GVA
Brusselse agente (27) doodgereden tijdens patrouille

Een 27-jarige agente van de Brusselse politiezone Montgomery (Etterbeek/Sint-Lambrechts-Woluwe/Sint-Pieters-Woluwe) die woensdagnamiddag levensgevaarlijk gewond raakte bij een verkeersongeval, is in de loop van de avond overleden aan haar verwondingen. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1370061/bruselse-agente-27-doodgereden-tijdens-patrouille.aspx

Van een tram gestapt en al lopend de rijbaan overgestoken. Als er geen vluchtheuvel was, had ze dus voorrang. En bijgevolg maakte ze de voor een flik verstandigste keuze: een grafsteen met het opschrift "Ik was in mijn recht". Waarschijnlijk ook maar bij de flikken gegaan omdat haar IQ veel te laag was om bij de vuilnisophaaldienst aan de slag te gaan.

De slachtoffers? Niet zij, want zij weet van niets meer. Haar onschuldige dierbaren. En natuurlijk ook de automobilist die haar aangereden heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #882 Gepost op: donderdag 18 april 2013 - 20:25:31 »
Moet je die reacties lezen.  "In de kleuterschool leerden wij eerst rechts en dan links te kijken".  In Engeland zou ik dat in die volgorde doen, ja.  Ofwel is er iets mis met wat ze hem op de kleuterschool hebben geleerd, ofwel heeft hij z'n lesje toch niet goed onthouden.  Hoe dan ook: hopelijk gaat hij 't in de toekomst omgekeerd doen om te beginnen.  Ofwel is hij vroeg of laat de volgende die opgeschept wordt.  Stomweg omdat hij naar de verkeerde kant keek.

De slachtoffers? Niet zij, want zij weet van niets meer. Haar onschuldige dierbaren. En natuurlijk ook de automobilist die haar aangereden heeft.

Als er geen vluchtheuvel was, maken ze van hem nog een dader ipv slachtoffer ....
« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 april 2013 - 05:43:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #883 Gepost op: donderdag 18 april 2013 - 21:35:11 »
En de daaropvolgende reactie : eerst links moet kijken, dan rechts, is alles vrij steek je over en dan kijk je nogmaals rechts.

Ik ga even 40 jaar terug in de tijd, toen leerde we links kijken of alles vrij is, dan rechts kijken of alles vrij is, terug links kijken want er kan ondertussen toch iemand aankomen, als het nog vrij is beginnen met oversteken en naar rechts kijken of alles vrij blijft.
En volgens mij was dat in het lager onderwijs, in de kleuterklas leerde je toen amper tot 10 tellen en het alfabet zingen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #884 Gepost op: vrijdag 19 april 2013 - 11:25:26 »