Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416240 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #945 Gepost op: woensdag 03 juli 2013 - 16:33:44 »
over honden gesproken:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1662143/2013/07/02/Gruwelijk-agent-schiet-hond-dood-voor-ogen-van-baasje.dhtml#reaction

Lafheid en onmenselijkheid in de hoogste graad zijn inderdaad kenmerkend voor heel wat flikken.

Als dat met mijn hond zou gebeuren, zou ik er veel geld voor over hebben om ervoor te laten zorgen dat die flik ook op het asfalt kan liggen kreperen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #946 Gepost op: woensdag 03 juli 2013 - 16:38:03 »
s geen kwestie van niet KUNNEN, doch wellicht weer eerder van niet WILLEN optreden.  Ze zouden zich zo 's moe moeten maken met een PV opstellen, en een takelwagen vorderen.

Mogelijk is er in de buurt geen takelbedrijf dat een gedeelte van de takelkosten in de zakken van de flikken steekt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #947 Gepost op: zaterdag 06 juli 2013 - 00:06:46 »
http://www.struyfs.be/

Maar laat ik het zo zeggen, Zara en vriendjespolitiek, ach je zou gelijk kunnen hebben.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #948 Gepost op: zaterdag 06 juli 2013 - 02:51:22 »
http://www.struyfs.be/

Maar laat ik het zo zeggen, Zara en vriendjespolitiek, ach je zou gelijk kunnen hebben.

Dat bedrijf ken ik al langer, het heeft niet de beste reputatie. Ik heb ze ooit een voertuig zien takelen met slechts een beetje blikschade. Wanneer de wagen op de vrachtwagen stond was die total-löss.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #949 Gepost op: zaterdag 06 juli 2013 - 15:38:41 »
Ik heb ze ooit een voertuig zien takelen met slechts een beetje blikschade. Wanneer de wagen op de vrachtwagen stond was die total-löss.

Misschien was het een spiksplinternieuwe wagen, en had de eigenaar niets liever.

Mijn moeder werd ooit achteraan aangereden enkele minuten nadat ze een nieuwe wagen was gaan afhalen. De garagehouder heeft er toen voor gezorgd dat hij nog behoorlijk wat korter was tegen dat de expert van de verzekering langskwam.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #950 Gepost op: zondag 07 juli 2013 - 12:46:51 »
Ik heb ze ooit een voertuig zien takelen met slechts een beetje blikschade. Wanneer de wagen op de vrachtwagen stond was die total-löss.

Misschien was het een spiksplinternieuwe wagen, en had de eigenaar niets liever.

Mijn moeder werd ooit achteraan aangereden enkele minuten nadat ze een nieuwe wagen was gaan afhalen. De garagehouder heeft er toen voor gezorgd dat hij nog behoorlijk wat korter was tegen dat de expert van de verzekering langskwam.  ;)

Nu helaas niet. Het was een getunde wagen, er zat dus behoorlijk wat geld in. Het had volstaan hem gewoon achteruit te duwen-trekken. Er was enkel blikschade aan de rechterflank. De wagen had een bocht gemist en was tussen een heg en een huis beland. Die werd getakeld door de ramen open te draaien er een riem door te steken en de wagen hiermee op te heffen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #951 Gepost op: zondag 07 juli 2013 - 18:16:26 »
Die werd getakeld door de ramen open te draaien er een riem door te steken en de wagen hiermee op te heffen.

Oei... daar is een koetswerk niet echt op voorzien...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Onderzoek gestart naar intimidatie journalist door politie
« Reactie #953 Gepost op: woensdag 10 juli 2013 - 15:44:42 »
Citaat van: GVA
Onderzoek gestart naar intimidatie journalist door politie

De federale politie heeft een onderzoek ingesteld naar het incident waarbij agenten van de federale politie een correspondent van de VRT intimideerden, dinsdagmiddag aan het Brusselse parketgebouw. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1417806/onderzoekt-gestart-naar-intimidatie-journalist-door-politie.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: politie en douane duiken op in cocaïne-dossier
« Reactie #954 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 10:48:09 »
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/douaniers-en-agenten-duiken-op-in-cocainedossier.aspx?utm_source=facebook&utm_medium=gvafb&utm_campaign=nieuws

Citaat
Ook hun werkgever kan de zaak moeilijk zonder meer laten passeren.


Ha, nee?  Laat me niet lachen.  We hebben hier anders al méér dan genoeg voorbeelden van zo'n kerels die opschorting van straf kregen, en vrolijk op post bleven.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 juli 2013 - 10:50:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #955 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 14:58:57 »
Mijn vader zaliger zei altijd: "Flikken zijn misdadigers zoals anderen, ze hebben alleen een andere baas."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Slachtoffer diefstal aangereden door politie die daders achtervolgde
« Reactie #956 Gepost op: dinsdag 16 juli 2013 - 12:52:08 »
Citaat van: GVA
Slachtoffer diefstal aangereden door politie die daders achtervolgde

Een inwoner van Gesves, in de provincie Namen, is zondagavond omvergereden door een politievoertuig dat in achtervolging was op de dieven die de aanhangwagen van het slachtoffer hadden gestolen. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1421010/slachtoffer-diefstal-aangereden-door-politie-die-daders-achtervolgde.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
agenten zélf te vaak dronken achter het stuur
« Reactie #957 Gepost op: vrijdag 19 juli 2013 - 15:05:37 »
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1422868/agenten-zelf-te-vaak-dronken-achter-stuur.aspx

Citaat
De politie mag dan streng controleren op drinken en rijden, zelf geeft ze niet altijd het goede voorbeeld. Dat stelt een zopas afgerond onderzoeksrapport van het Comité P. In bijna een kwart (145) van alle opgelegde tuchtstraffen speelde alcohol een rol en in 79 daarvan zaten politiemannen dronken achter het stuur.


Naja, zowat 80 keer zelf met hun zatte botten achter het stuur.  Van hun dienstvoertuig nota bene!  Eender welke arbeider die het nog maar aandurft om tijdens de werkuren te drinken, riskeert daarvoor zware sancties.  Als beroepschaufeur zelfs -volkomen terecht- meteen zijn job.  Als flik, die er voor betaald wordt om zulk gedrag van anderen in het verkeer te controleren en beteugelen mag je kennelijk wat meer.  En eerder hebben we al ondervonden dat ze er niet vies van zijn, om desnoods in de plaats van hun zatte commissaris te blazen, als die in zijn privétijd een ongeval veroorzaakt.

En dat van die extra rij-opleidingen .... hoe lang horen we dat liedje nu eigenlijk al?  Komt er nog wat van?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 juli 2013 - 15:21:02 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #958 Gepost op: vrijdag 19 juli 2013 - 15:22:22 »
Wees dus extra voorzichtig tegenover politievoertuigen, want het is best mogelijk dat er een zuipschuit achter het stuur zit.

Misschien een goed onderwerp voor een volgende campagne van het BIVV.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Comité P niet mals voor gegevensuitwisseling bij politie
« Reactie #959 Gepost op: maandag 29 juli 2013 - 15:10:33 »
Citaat van: GVA
Comité P niet mals voor gegevensuitwisseling bij politie

Het overzicht op informatie over terrorisme en terrorisme bij de politiediensten is helemaal zoek. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1427823/comite-p-niet-mals-voor-gegevensuitwisseling-bij-politie.aspx

Weeral geruststellend nieuws.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."