http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130907_00730349&_section=61608386&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nbZe slipten en botsten frontaal op een tegenligger. Kim P. werd uit de wagen geslingerd en raakte levensgevaarlijk gewond, Jonas R. liep een zware hersenschudding op. Achteraf bleek dat de voorbanden van de combi nog welgeteld nul millimeter inkerving hadden.
Maar ja, hunnen uitleg slaat ook wel weer alles:
Wij zijn politieagenten, geen garagisten.’ Zo reageren enkele agenten op de beslissing van een politierechter uit Vilvoorde
Yeah, right. En blijkbaar waren zij niet de enigen, die combi wordt immers ook gebruikt door collega's gedurende de overige shiften. Genen 1e, die er eens melding van zal maken. Waartoe dienen dan die slijtage-indicatoren, beste heren? Eigenlijk zwiert een beetje chauffeur die banden er zelfs al véél vroeger dan dat af. En daarbij: een garagist is er om euvels te verhelpen. Maar dat euvel, moet hem dan éérst wel gesignaleerd worden. Door wie? Juist: door de bestuurder.
(enfin, ik zal 't mss weer te simpel zien, zeker?) Of gaan zij voortaan ook maar opa ongestraft laten voortrijden in het pikkedonker? Opa is immers géén garagist die een kapotte koplamp kan vervangen hé. En moet ik op de melkerij mss ook maar dapper blijven voortboeren met de camion als ik ondervind dat de remmen niet meer werken zoals 't hoort, tot ik er ene morsdood rij? De garagist is diegene die de remmen moet afstellen, en desnoods vervangen. Maar IK ben wel degene die langs de garage moet rijden, om er melding van te maken als ik wat ondervind.
En zo er geen/geen afdoende gevolg gegeven wordt aan een melding: dan blijft ge daar toch niet mee rondrijden, zeker?
Maar ja, als agent hoeven zij als bestuurder natuurlijk hun verantwoordelijkheid niet te nemen. Zij zijn immers onaantastbaar. Onnozelaars !