Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416111 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Politierechters ook ietwat wereldvreemd ...
« Reactie #1260 Gepost op: zondag 31 augustus 2014 - 00:42:56 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140830_01241991

Vinden dashcams maar niets.
Ook al kunnen die haarfijn laten zien wat er écht gebeurde, en niet wat er achteraf zoal verklaard wordt dat er zou gebeurd zijn ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1261 Gepost op: zondag 31 augustus 2014 - 01:17:07 »
Wel grappig dat de politie die een pak na de feiten aankomen meer gewicht in de schaal zouden leggen, triestige wereld hier.
Zouden ze misschien bang hebben dat een politieagent wel eens de andere partij zou zijn?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1262 Gepost op: zondag 31 augustus 2014 - 11:45:31 »
Wel grappig dat de politie die een pak na de feiten aankomen meer gewicht in de schaal zouden leggen, triestige wereld hier.
Idd, en die PVs "na de koffe" zijn niet zelden foutief of vooringenomen ...

Bewijs zonder getuigen maar eens dat de auto waar je achterop inreed, net uit een zijstraat kwam en voorrang moest verlenen.
Of remde als gek op de snelweg .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1263 Gepost op: zondag 31 augustus 2014 - 14:09:41 »
Bewijs zonder getuigen maar eens dat de auto waar je achterop inreed [...] remde als gek op de snelweg .

Dikken bult, eigen schuld. Voldoende afstand houden.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1264 Gepost op: zondag 31 augustus 2014 - 14:25:50 »
Jozef als jij een dashcam had gehad dan kon je toch ook laten zien hoe het in godsnaam mogelijk is dat je die vrachtwagen niet zag, enfin heel het verhaal hoe het tot een ongeval kwam.
Kan me voorstellen dat je toen niet zat rond te kijken en alles zich voor je afspeelde, zover ik het me nog voor de geest kan halen was het niet ff afstand houden en opgelost.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1265 Gepost op: maandag 01 september 2014 - 11:29:28 »
Speciaal geluidstoestel en zwaailampen activeren, en het gaspedaal induwen kan iedereen.  Daarbij ook nog rekening houden met anderen, inschatten of ze je wel gezien hebben en correct zullen reageren (en if not, nog een oplossing achter de hand houden)  .... is blijkbaar toch nog andere peperkoek.

En dan krijg je natuurlijk zoiets :

http://www.gva.be/cnt/dmf20140901_01244047/politiewagen-crasht-op-kaaien
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1266 Gepost op: maandag 01 september 2014 - 15:23:06 »
Jozef als jij een dashcam had gehad dan kon je toch ook laten zien hoe het in godsnaam mogelijk is dat je die vrachtwagen niet zag, enfin heel het verhaal hoe het tot een ongeval kwam.
Kan me voorstellen dat je toen niet zat rond te kijken en alles zich voor je afspeelde, zover ik het me nog voor de geest kan halen was het niet ff afstand houden en opgelost.

Een dashcam had mogelijk kunnen aantonen dat ik die vrachtwagen pas veel te laat kon zien staan.

Het was evenwel hier in Duitsland toen al afhankelijk van de rechter of hij al dan niet een dashcam als bewijs aanvaardde. Momenteel doet hij dat zeker niet, en volgens een recent vonnis is zelfs het gebruik van een dashcam hier verboden. Maar die rechtspraak is nog volop in evolutie.

Een ander punt van discussie zijn de toestellen zoals een coyote. Een bestuurder maakte de Polizei erop attent dat weliswaar de bestuurder die niet mag gebruiken, doch het niet hij, maar zijn passagier was die het toestel gebruikte.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1267 Gepost op: maandag 01 september 2014 - 15:49:33 »
Tsja, het zal nog altijd de rechter blijven die beslist welke waarde hij hecht aan het bewijsmateriaal dat de dascam levert.

Mss een rare parallel, maar toch.  In het voetbal, zijn vaak genoeg beelden die zwart op wit bewijzen dat de scheidsrechter of de lijnrechter een verkeerde inschatting maakte.  Nochtans, is daar tot op heden nog NOOIT teruggekomen op een beslissing die de scheidsrechter nam.  Zwart op wit bewezen of niet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1268 Gepost op: maandag 01 september 2014 - 16:10:38 »
Tsja, het zal nog altijd de rechter blijven die beslist welke waarde hij hecht aan het bewijsmateriaal dat de dascam levert.

Mss een rare parallel, maar toch.  In het voetbal, zijn vaak genoeg beelden die zwart op wit bewijzen dat de scheidsrechter of de lijnrechter een verkeerde inschatting maakte.  Nochtans, is daar tot op heden nog NOOIT teruggekomen op een beslissing die de scheidsrechter nam.  Zwart op wit bewezen of niet.
Op terugkomen niet maar ze gebruiken dat toch via de vijfde official (of is dat nog niet in voegen?)
Pas op ik en voetbal, denk dat ik nog beter kan gaan haken of loombandjes maken. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1269 Gepost op: maandag 01 september 2014 - 18:41:31 »
Ik hoor in de verslaggeving toch regelmatig dat de beelden zwart op wit bewijzen dat een speler buitenspel stond, en het doelpunt ongeldig was.  En toch blijft het doelpunt gelden, ondanks het bewijsmateriaal op beeld.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1270 Gepost op: maandag 01 september 2014 - 20:04:03 »
Het is gemakkelijk om achteraf, desnoods door het meermaals bekijken van vertraagde beelden, te zien wat er precies gebeurd is. De scheidsrechter moet het, dikwijls vanop een ongunstigere plaats, allemaal in een fractie van een seconde gezien en beoordeeld hebben.

Dat er achteraf op de beslissing van een scheidsrechter niet teuggekomen wordt, behoort wellicht tot de regels van het voetbal, die je aanvaardt vóór je begint te spelen. Ik benijd in ieder geval een scheidsrechter zijn job niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1271 Gepost op: dinsdag 02 september 2014 - 00:40:15 »
Blijkbaar leren ze het niet bij de flikken :

Intercepties met Luk Alloo en de camera er bij = schending geheim onderzoek, en binnenkort vrijspraak voor wie er aan denkt

http://nieuws.vtm.be/entertainment/106744-luk-alloo-op-stap-met-de-wegpolitie


Prioritair rijgedrag tegen einde filmpje is ronduit gevaarlijk / onverantwoord.
"Zondagschauffeurs" zegt de prioritaire bestuurder dan nog.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1272 Gepost op: dinsdag 02 september 2014 - 13:09:21 »
Prioritair rijgedrag tegen einde filmpje is ronduit gevaarlijk / onverantwoord.

Zeg dat wel. Er moet maar eens één tegenligger niet snel genoeg naar rechts van de rijbaan afwijken, en er ontstaat een katastrofale frontale aanrijding.

"Het is een heel herkenbare serie geworden over de kleine wegpiraat die in veel chauffeurs schuilt"... maar nog meer over de grote gangster die in vele flikken schuilt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."