Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416061 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1275 Gepost op: donderdag 04 september 2014 - 18:14:31 »
30 minuten interventietijd bij extreme verkeersagressie !

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aalst/in-elkaar-getimmerd-na-banaal-ongeval-a2029129/

Waarom hebben wij zoveel flikken als ze toch niet komen binnen een normale tijdsspanne ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1276 Gepost op: donderdag 04 september 2014 - 19:32:27 »
Typisch: er ZO lang over doen om ter plaatse te geraken.  Met een beetje geluk, zijn de gemoederen tegen dan al wat bedaard.  Grellig voor de slachtoffers, natuurlijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1277 Gepost op: donderdag 04 september 2014 - 20:28:00 »
Maar je mag niets filmen, privacy weet je wel.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1278 Gepost op: vrijdag 05 september 2014 - 08:45:43 »
Blijkbaar leren ze het niet bij de flikken :

Intercepties met Luk Alloo en de camera er bij = schending geheim onderzoek, en binnenkort vrijspraak voor wie er aan denkt

Hahaaa, nu weten we ineens de échte reden waarom ze een bancontact-terminal bij hebben.  Het bedrag is meteen geïnd .... bye bye vrijspraak.

Over de vaststellingen van de snelheidsinbreuken, heb ik trouwens wreed m'n twijfels.  Tenzij ik 't verkeerd voor heb, gingen ze telkenmale voort op hun eigen (niet-geijkte?) kilometerteller. 

Dan nog een stoot.  Politie waakt van nabij de pechstrook over het verkeer dat in een file terechtkomt, om te zien of er geen sjarels vlug over de pechstrook gaan rijden.  Op een bepaald ogenblik zijn er drie tegelijk: 1 vrachtwagen, en 2 personenauto's.  Het duo weet twee van hen aan de kant te zetten, de derde gebaart van krommenaas en kan niet aan de kant gezet worden.  Gelukkig hebben ze wel zijn nummerplaat.

- Da's niks, we hebben z'n nummerplaat 
==> iets doet mij hier al vermoeden, dat ze achteraf merk en kleur opzoeken ipv vaststellingen te doen en nadien te checken of alles overeenkomt met gegevens DIV
- Ja, die zal zijne cadeau ook krijgen
- En gaan lopen, grmmmbl.  We zullen 'm 's.  Onaangepaste snelheid krijgt 'm er ook nog bij.  Dat zal 'm leren.  (achteromkijkend naar de cameramensen) Gulle hebt dat ook gezien hé, die onaangepaste snelheid ?


Prioritair rijgedrag tegen einde filmpje is ronduit gevaarlijk / onverantwoord.
"Zondagschauffeurs" zegt de prioritaire bestuurder dan nog.

Zoals die kerel (en anderen) reed -ook bij een andere interventie- , .... dat was gewoon niet om aan te zien.  Bumperkleven achter anderen in een poging een overtreder bij te houden en meer van dat fraais..  En dan hunnen uitleg
"Tsja, we hemme den blauw-blauw ni oep staan.  Dan zien de anderen dat ni".  (Tuurlijk niet slimme, het is dan ook een anonieme wagen).
 "Jama, ja.  Als we den blauw-blauw oepzetten, zen we verbraaand eej.  Dan hee 't 'm et in de mot".      (en dàt rechtvaardigt dan dat je onschuldigen en jezelf in gevaar brengt ?)

En ik die dacht dat het vaststellen en beteugelen van overtredingen er net op gericht zou moeten zijn om het rijgedrag van de overtreder bij te sturen, en zodoende de openbare weg nu net veiliger te maken.  Weeral een illusie minder.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 september 2014 - 09:36:17 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1279 Gepost op: vrijdag 05 september 2014 - 11:20:41 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1280 Gepost op: vrijdag 05 september 2014 - 11:59:45 »
Het verkeer stilleggen net na de tunnel leek me ook niet echt veilig. Ervoor was veel beter geweest. Zeker de eerste minuut gaan er veel chauffeurs in de tunnel plots moeten stoppen, dit lijkt me erg risicovol!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1282 Gepost op: maandag 08 september 2014 - 16:42:50 »
Blijkbaar leren ze het niet bij de flikken :

Intercepties met Luk Alloo en de camera er bij = schending geheim onderzoek, en binnenkort vrijspraak voor wie er aan denkt

http://nieuws.vtm.be/entertainment/106744-luk-alloo-op-stap-met-de-wegpolitie

Moet mijn bericht herzien : ze hebben echt wel wat geleerd bij de flikken !

Hoe ze de weggebruikers moesten naaien hoewel de pers er bovenop stond tijdens de vaststellingen.

Overtreders waren zich blijkbaar niet bewust van het feit dat hiermee het geheim van het onderzoek geschonden werd, en hadden al betaald / waren al veroordeeld voor de uitzending - dus voor de uitzending dit bij eerdere dergelijke reportages uiterst succesvolle argument ongetwijfeld weer ging oprakelen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1283 Gepost op: dinsdag 09 september 2014 - 19:29:01 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140909_01258551
Agenten riskeren vier jaar cel door een zwaar hersenletsel toe te brengen aan een dertiger.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 september 2014 - 19:31:04 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Comité P kritisch over systeem van overuren bij politie
« Reactie #1284 Gepost op: donderdag 11 september 2014 - 13:54:01 »
Citaat van: GVA
Comité P kritisch over systeem van overuren bij politie

Overuren en weekend- en nachtwerk vormen een maximaal risico voor misbruik bij de politie. [...]

http://www.gva.be/cnt/dmf20140911_01262261/comite-p-kritisch-over-systeem-van-overuren-bij-politie
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1285 Gepost op: donderdag 11 september 2014 - 23:04:54 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1286 Gepost op: vrijdag 12 september 2014 - 01:08:56 »
Jaja maar hij heeft wel al gezegd dat hij vroeger al eens harder durfde te rijden maar dat hij dat niet meer doet.
Dat is toch het belangrijkste snelheid, als je daarop let heb je geen gordelplicht meer hier in de zoo (apenland)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1287 Gepost op: vrijdag 12 september 2014 - 01:44:10 »
Alloo zijn tweede aflevering zit er op. Wat hebben we geleerd en valt meer en meer op? Geen enkele agent heeft zijn stuur fatsoenlijk vast en vaak ook 1 hand op de pook.

Het meest grappige: anderen beboeten zonder gordel terwijl meneer Alloo zelf geen gordel aanheeft in hun 'anoniem' voertuig... Oeps.

Als ze iemand oppakken en meenemen, letten ze er dan op dat die de gordel draagt? Want die persoon moet zijn leven toch maar toevertrouwen aan een politiebeamte, die vaak een roekeloze bestuurder is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1288 Gepost op: vrijdag 12 september 2014 - 09:54:39 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1289 Gepost op: vrijdag 12 september 2014 - 14:49:57 »
Wat ik ronduit verwerpelijk vond, was hetgeen Luk Alloo zei tegen een chauffeur die een rijverbod had opgelopen wegens alcoholintoxicatie.

"Zeg jong, wacht anders nog vijf minuten, tien minuten.  Dan zijn ze allang weer op de autosnelweg.  Wat denk je ?"  De kerel liet zich gelukkig niet ompraten, en belde zijn pa op.  Alloo sloot af met: "Tsja, verstandiger om dat niet te doen hé.  Succes nog".

Even fout, was de vrouwelijke agente, die de vaststellingen deed van een banale aanrijding op de Antwerpse Ring.  Kennelijk de bestuurder van een mercedes die van rijstrook veranderde en daarbij tegen een vrachtwagen aan knotste.  Nu ja: wat lakschade bij de mercedes, en een koplamp kapot bij de vrachtwagen.  Toen ze op het punt stonden om af te ronden, kwam de meest gehoorde vraag.  De vrachtwagenchauffeur vroeg wie er in fout was.  "Tsja, wie van rijstrook verandert doet een maneuver en moet voorrang verlenen".  Daarmee duidelijk verwijzend naar de bestuurder van de mercedes. 

Mens: ZWIJG DAAROVER.  In eerste instantie zullen de verzekeraars zich erover buigen, en als zij er niet uit geraken zal een rechter zich erover buigen.  Het is niet aan jullie om daarover uitspraken te doen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 september 2014 - 15:01:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone