Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416233 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1320 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 09:14:39 »

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1321 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 13:18:39 »
De Audi was van het RS5-type hé, daar haalt geen enkele diesel het van vrees ik.
450 pk, koppel van 430 nm...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 oktober 2014 - 13:21:26 door os2lover »
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1322 Gepost op: vrijdag 03 oktober 2014 - 13:25:24 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1323 Gepost op: zondag 05 oktober 2014 - 10:37:24 »
Wat mij daarbij opviel: liefst drie chauffeurs die weg waren zonder hun rijbewijs.  1 motard, die nota bene onderweg was naar Zeebrugge om daar de boot te nemen.  Hij was al grandioos te laat en werd nu nog 's tegengehouden door de politie wegens onleesbare nummerplaat (sticker overgekleefd van TML).  Je zag 'm overwegen om het er maar op te wagen en desnoods maar ZONDER rijbewijs te vertrekken.  Joost alleen mag weten met wat voor een rotvaart hij zou gereden hebben, mocht hij zich alsnog bedenken en toch nog naar huis gaan om z'n rijbewijs ff op te pikken.  Hier moet ik die flikken wel volmondig gelijk geven, dat ze niet begrepen hoe iemand 't in z'n hoofd haalt om op die manier te vertrekken.  Daarnaast nog die AUDI bestuurder, die heeft z'n broer gebeld om het rijbewijs te brengen.  En dan nog eentje die aan de kant gezet was wegens niet handsfree bellen.  "Jama, ik zit in een scheiding en m'n ex heeft mijn rijbewijs".  Alsof dàt een geldig excuus is.

Desalniettemin vond ik veel van hun acties/houding wel in orde.

Klopt.  Persoonlijk zou ikzelf iets minder geduld hebben gehad met een bestuurder die wellicht geïntoxiceerd was.  Hij vroeg eerst om een kwartier uitstel, wat z'n goede recht is.  Maar om daarna ne keer of zes vertikken om te blazen.  Zou bij mij géén zeven keer geduurd hebben eer ik de collega's had opgetrommeld om hem over te brengen en een dokter te vorderen.  Ik weet trouwens niet of het je opgevallen is, maar die kerel is daar fameus door 't oog van de naald gekropen: twee resultaten 0.34 en 0.36.  Is beteugeld op 0.34, dus gelukkig voor hem nog nét onder 0.35, wat hem een véél zwaardere straf had opgeleverd.
« Laatst bewerkt op: zondag 05 oktober 2014 - 10:42:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1324 Gepost op: zondag 05 oktober 2014 - 11:49:09 »
Bijna juist, 't was "maar" een S5 quattro 3.0 met 333 pk (0-100: 5.1s; top: 250 km/u - begrenst) ;) De RS5 heeft een 4.2 met 450 pk :) De politie in dit geval een 325d met 204 pk (0-100: 7.0s; top: 242 km/u) (tenzij niet meer standaard, maar betwijfel ik).

Mij is altijd verteld dat de nieuwe BMW's van de politie lichtjes 'gekitteld' waren en dus meer vermogen (en koppel) hebben.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1325 Gepost op: zondag 05 oktober 2014 - 12:01:26 »
« Laatst bewerkt op: zondag 05 oktober 2014 - 12:41:52 door Rafael »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1326 Gepost op: zondag 05 oktober 2014 - 17:33:32 »
Mij is altijd verteld dat de nieuwe BMW's van de politie lichtjes 'gekitteld' waren en dus meer vermogen (en koppel) hebben.
Hopelijk zijn die dan ook zo goedgekeurd met apart PVG ... want er zijn daarop geen afwijkingen voor politievoertuigen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1327 Gepost op: maandag 06 oktober 2014 - 00:29:16 »
Hopelijk zijn die dan ook zo goedgekeurd met apart PVG ... want er zijn daarop geen afwijkingen voor politievoertuigen.

Ina, de flikken hebben alleen maar rollen voor de bromfietsen. En het is nog maar pas dat de Duitse keuringsinstellingen (TÜV, Dekra en GTÜ) de softwarematige instellingen van het motormanagement kunnen en moeten uitlezen. Ik denk niet dat de GOCA al zover staat.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1328 Gepost op: maandag 06 oktober 2014 - 18:20:10 »
Daarnet 2 Lierse agenten op de fiets, vrolijk carrement door rood afslaand ...

... vanop een linksgelegen dubbelrichtingsfietspad terwijl er dwarsverkeer is.

Goed voorbeeld mannen !
(of kwamen ze daarvan ??? )
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1330 Gepost op: dinsdag 07 oktober 2014 - 12:30:11 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2077437/2014/10/07/6-000-agenten-hebben-pistool-dat-kan-blokkeren.dhtml

Dat het pistool kàn blokkeren en daardoor niet schieten, mss. is dat een gegeven waar we in een bijzonder groot aantal gevallen niet eens rouwig om hoeven te zijn....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1331 Gepost op: dinsdag 07 oktober 2014 - 18:37:01 »
agenten veroordeeld voor zwaar geweld in schipperskwartier:
Blijkbaar niet bepaald zwaar voor de rechter.
De éne voorwaardelijk gestraft.
De andere opschorting ...

Lijkt meer op een akkefietje dan ei-zo-na doodslag
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1332 Gepost op: donderdag 09 oktober 2014 - 22:59:45 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1334 Gepost op: zondag 12 oktober 2014 - 17:49:22 »
wat een helden, een ruit inkloppen met kinderen achterin ??  WTF ?  Ik hoop dat ze snel hun verdiende loon krijgen