Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416241 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1336 Gepost op: dinsdag 14 oktober 2014 - 09:02:46 »
Amai.  Toch geweldig als je flik bent, en je jezelf onaantastbaar waant.  Je kan vrolijk je driftkoppeke uitwerken op de kap van de arme burger, die de vakantie waarvoor hij een jaar hard gewerkt heeft, in rook ziet opgaan.

Lees ik nu bij JOBPOL niet, dat dat je mond je belangrijkste wapen is ?  Tjt, tjt.  Geldt dat dan enkel tijdens de lopende sollicitatie en de opleiding ?  Of mss enkel tav hoger geplaatsten binnen hetzelfde rotte korps ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1337 Gepost op: donderdag 16 oktober 2014 - 17:52:59 »
Het verlenen van opschorting ipv gepaste bestraffing houdt maar niet op

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2091719/2014/10/16/Stalkende-agent-krijgt-opschorting-voor-klemrijden-ex-vriendin.dhtml

stalking, verkeersagressie met politie-voertuig ... het mag allemaal.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
als flik in beslag genomen geld pikken ? Opschorting van straf natuurlijk !
« Reactie #1338 Gepost op: dinsdag 21 oktober 2014 - 20:16:53 »
En nog eentje die opschorting krijgt, ditmaal wegens diefstal van in beslag genomen geld:

http://www.gva.be/cnt/dmf20141021_01333370/straf-met-uitstel-voor-politie-inspecteur-die-in-beslag-genomen-geld-verduisterde
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1339 Gepost op: woensdag 22 oktober 2014 - 00:41:12 »
Onwaarschijnlijk ...

Wat moet je als flik eigenlijk nog doen om in den bak terecht te komen ?


Flikken verbaliseren de inbreuken van overheid niet, en in ruil worden de flikken zelf uiterst mild gestraft voor hun misdrijven ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1341 Gepost op: maandag 03 november 2014 - 22:34:31 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141103_01356388&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Typisch. In Heist-op-den-Berg had destijds een rijkswachter een bordeelhoudster een PV gelapt. Bleek dat de maîtresse van de rijkswachter even verder een ander bordeel uitbaatte.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1342 Gepost op: zaterdag 08 november 2014 - 10:20:04 »
Rwanda-scenario in BXL.

Duidelijk niks geleerd in de politie(k)...

http://www.gva.be/cnt/dmf20141108_01365671/agenten-mochten-collega-s-in-nood-niet-steunen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Opgepakte dokwerker was niet op betoging
« Reactie #1343 Gepost op: zaterdag 22 november 2014 - 11:55:05 »
Je zult maar het slachtoffer van de onbetrouwbaarheid van de politie worden:

Citaat van: GVA
Opgepakte dokwerker was niet op betoging

http://www.gva.be/cnt/dmf20141121_01388725/opgepakte-dokwerker-was-niet-op-betoging

Maar wat als de man niet had kunnen bewijzen dat hij niet op de betoging kon geweest zijn? Bevoegde personen mogen klaarblijkelijk valse verklaringen afleggen (en die hebben dan ook nog een bijzondere bewijskracht), ook al hebben ze een eed afgelegd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1344 Gepost op: zaterdag 22 november 2014 - 15:22:08 »
Die moest klacht indienen en niet zomaar spreken over spijtig misverstand.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Opgepakte dokwerker was niet op betoging
« Reactie #1345 Gepost op: zaterdag 22 november 2014 - 17:15:46 »
Maar wat als de man niet had kunnen bewijzen dat hij niet op de betoging kon geweest zijn ?


Is men dan niet onschuldig tot bewijs van schuld ?

Bevoegde personen mogen klaarblijkelijk valse verklaringen afleggen (en die hebben dan ook nog een bijzondere bewijskracht), ook al hebben ze een eed afgelegd.

Geldt dat ook, als ze zélf betrokken partij zijn ? 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Opgepakte dokwerker was niet op betoging
« Reactie #1346 Gepost op: zaterdag 22 november 2014 - 18:32:59 »
Bevoegde personen mogen klaarblijkelijk valse verklaringen afleggen (en die hebben dan ook nog een bijzondere bewijskracht), ook al hebben ze een eed afgelegd.

Geldt dat ook, als ze zélf betrokken partij zijn ?

In principe natuurlijk wel. Als het bijvoorbeeld tot een woordenwisseling komt met een politiebeamte en je scheldt hem uit, is hij weliswaar betrokken partij, maar zal zijn PV voor smaad daarom niet minder geldig zijn.

In andere gevallen (bijvoorbeeld bij een verkeersongeval met een politiebeamte) probeert men een andere politiebeamte de vaststellingen te laten doen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Opgepakte dokwerker was niet op betoging
« Reactie #1347 Gepost op: zaterdag 22 november 2014 - 18:35:36 »
Maar wat als de man niet had kunnen bewijzen dat hij niet op de betoging kon geweest zijn ?


Is men dan niet onschuldig tot bewijs van schuld ?

Jawel, maar de vaststellingen van een bevoegd persoon gelden als bewijs van jouw schuld tot jij het bewijs van het tegendeel kunt leveren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Opgepakte dokwerker was niet op betoging
« Reactie #1348 Gepost op: zondag 23 november 2014 - 15:49:20 »
In andere gevallen (bijvoorbeeld bij een verkeersongeval met een politiebeamte) probeert men een andere politiebeamte de vaststellingen te laten doen.

Zodat die een negatieve ademtest kan afleggen in de plaats van zijn ladderzatte commissaris, en meanwhile nog links en rechts wat foefelen bij de vaststellingen .....   Of hoe zat dat ook weer ?  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone