Over het correct inschatten van situaties gesproken. Euh ....wat dan hier van gezegd ? Drie kinderen van 12, 13 jaar krijgen het slotje van hun eigen fiets niet goed open. Reden genoeg om door de politie aanzien te worden als fietsdieven en hen met véél machtsvertoon tegen de grond te werken. En wààg het niet tegen te stribbelen.
Opgepast, niet echt voor gevoelige kijkers.
http://nieuws.vtm.be/binnenland/168903-tieners-opgepakt-na-stelen-eigen-fietsJa, ik kan nog begrijpen dat fietsendiefstal een plaag is in die stad. Ja, ik kan ook nog begrijpen dat dergelijke handeling er wreed verdacht uitziet. Ja, ik kan nog begrijpen dat je op die kinderen afstapt en hen vraagt wat er gaande is. Ik kan zelfs nog begrijpen dat je je geen blaasjes wil laten wijsmaken, en je die kinderen even meeneemt tot je 100 % uitsluitsel hebt dat het wel degelijk hun eigen fiets was.
Maar het geweldgebruik dat ze hier weer tentoonspreiden ? No way. Dit kàn écht niet meer, sorry. Ongewapende kinderen van godbetert een jaar of 12,13 moet je op een
iets andere manieren makkelijk de baas kunnen. Zelfs als het wel degelijk fietsdiefjes waren geweest (wat niet het geval was). Als het zo moeilijk wordt om dwangmiddelen in verhouding tot het reële risico te hanteren ..... welnu : dringend de cursus geweldbeheersing nog ff doornemen, jongens.
En er komen zelfs nog geen excuses .... Man, man, man .... ik moet er gewoonweg van kotsen.

Méér blauw op straat ..... wat geeft dat toch een héérlijk veilig gevoel ..... hmmmmm geef mijn portie mor aan de kat zenne.