Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416238 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1740 Gepost op: dinsdag 05 januari 2016 - 01:18:23 »
In het onderstaande filmpje zie je de zeer slordige stuurtechnieken die onze politie erop nahoudt:

https://www.youtube.com/watch?v=I9uy8-NIUL0

Kijk vooral rond 1:35, 3:00 en 4:00. Die man heeft geen idee wat hij met het stuurwiel moet beginnen. Ze testen de snelheidsmeters van deze voertuigen, zelfs bij hogere snelheden. Ik kan me niet inbeelden dat deze mensen geen betere rijopleiding hebben genoten om bij deze snelheden te rijden.

Laat ons al beginnen met het niet laten glijden van het stuurwiel door de handen, maar dat is niet het enige!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1741 Gepost op: vrijdag 15 januari 2016 - 15:06:02 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2585891/2016/01/15/Man-noemt-agenten-smurfen-riskeert-halfjaar-cel.dhtml maar langs de andere kant laten ze alles wat het woord vluchteling heeft zomaar lopen.
Begrijp het trouwens niet, smurfen is even ingeburgerd als flikken en dat laatste kun je wel gewoon gebruiken, ze gebruiken het zelf.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: twintiger twee uur lang mishandeld door Brusselse agenten
« Reactie #1743 Gepost op: dinsdag 19 januari 2016 - 18:33:08 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160119_02077629?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

De klassieke truk: de flikken beschuldigen het slachtoffer van weerspannigheid. En zelfs als ze er zouden in geslaagd zijn om eerst het slachtoffer uit te lokken tot het geven van een slag aan een flik, dan zou dat zogezegd urenlange folterpraktijken moeten goedpraten. Afschuwelijk, dergelijk gespuis.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1744 Gepost op: dinsdag 19 januari 2016 - 22:11:13 »
kom kom het waren maar een paar rotte appels in de mand.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1745 Gepost op: woensdag 20 januari 2016 - 01:58:10 »
kom kom het waren maar een paar rotte appels in de mand.

Zelfs als dat zo zou zijn, zou het voor het slachtoffer geen verschil uitmaken. Maar we weten helaas wel beter.

Vergeet niet dat we via de media en de verslagen van het Comité P slechts het topje van de ijsberg vernemen. Heel veel mensen die door de politie niet correct behandeld werden, doen daarvan geen aangifte, omdat ze menen dat het toch niets zal uithalen, of zelfs uit vrees voor represailles.

Politiebeamten die mensen niet correct behandelen of zelfs mishandelen, worden doorgaans niet of slechts in zeer geringe mate gestraft. Maar ik ken helaas dergelijke mensen die door het optreden van de politie een trauma voor de rest van hun leven opgelopen hebben. Voor velen is dat een ver-van-mijn-bed-show, maar de slachtoffers lijden er zwaar onder.

Ik heb mij hierover al uitvoerig geïnformeerd met betrekking tot enkele buurlanden. In Nederland en Duitsland blijkt dergelijk wangedrag van de politie veel minder voor te komen. Frankrijk daarentegen (vooral de CRS en de Gendarmerie) moet helaas niet onderdoen voor België.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2016 - 19:38:39 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1748 Gepost op: woensdag 27 januari 2016 - 12:42:42 »
aan allen die het Westvlaams machtig zijn, dit is wel een leuk verhaal


 

Boetes in West-Vloandren

Komme kik gistern ut het "Krutvat" in Ieper
en stoat er do ne fliekk e boete te schrieven.
'k Zeggen tegen em :
"Awel ist ol daje te doen et ?
Sukkels pakken die stille stoan in platse van die die te rap rien ?"
Woarop dat ie een nieuw brieftje pakt en were begint te schrieven.
"Smaad aan de politie zeker ?"
En ne stikt da brieftje tuschen de rutewaschers.
'k Zeggen tegen em :
"Gaon we dadde azo spelen, kleingjeestig vintje ?
Wie peizje gie wel dajje zied ?"
Woarop dat ie were een brieftje pakt en begint te schrieven
en were tussen de rutewascher stikt.
'k Zegge tegen em :
"'t Is niet om dajje e blow uniformtje draagt
dajje moe peizen daj gie olles meugt doen é,
scheve lavabo, strandjanette, onderkruper..."
En were pakt ie een brieftje en begint te schrieven
en were stikt ie dat tussen de rutenwascher.
Pffffffffffffffff , kzin mien karre gedroaid ,
ie mochte schrieven zo vele dat ie wilde,
't was toch mien oto niet ...'k wosse kik met de velo.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1749 Gepost op: donderdag 28 januari 2016 - 20:52:21 »
Een agent die zwarten met apen vergelijkt .... dat is blijkbaar geen probleem :

http://www.demorgen.be/binnenland/gentse-agent-die-zwarten-met-apen-vergelijkt-vrijgesproken-van-racisme-b6285f2d/

Maar wààg het niet om een agent "flik" te noemen ...... want dan is 't kot te klein.  België op z'n best !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1750 Gepost op: vrijdag 29 januari 2016 - 16:56:42 »
Juist. Ik zal eens tegen een flik zeggen dat hij een strontvarken is. En op de rechtbank houd ik dan vol dat het maar om te lachen was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1751 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016 - 15:49:48 »
Juist. Ik zal eens tegen een flik zeggen dat hij een strontvarken is. En op de rechtbank houd ik dan vol dat het maar om te lachen was.
Nooit de Paradijsvogels gezien?  "Ik vertegenwoordig het wettelijk gezag en er wordt daar niet mee gelachen"
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1752 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016 - 19:14:56 »
Juist. Ik zal eens tegen een flik zeggen dat hij een strontvarken is. En op de rechtbank houd ik dan vol dat het maar om te lachen was.
Nooit de Paradijsvogels gezien?  "Ik vertegenwoordig het wettelijk gezag en er wordt daar niet mee gelachen"

Jazeker.  Werther van der Sarren. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1753 Gepost op: woensdag 03 februari 2016 - 19:24:46 »
Nog maar eens een gevalleeke PV'ke vervalsen.  Dit keer na een trouwfeest, omdat de dj (een vriend van de agente) op de terugweg naar huis met z'n zatte botten een ongeval krijgt.  De agente was zélf op het trouwfeest, en zou haar collega's overtuigd hebben om in plaats van de bestuurder te blazen : 

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160202_02106409?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Dat maakt dan weer maar 's .... drie agenten (waarvan eentje niet met dienst), die hieraan meegedaan zouden hebben. 
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 februari 2016 - 19:27:17 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1754 Gepost op: woensdag 03 februari 2016 - 20:41:31 »
Dat maakt dan weer maar 's .... drie agenten (waarvan eentje niet met dienst), die hieraan meegedaan zouden hebben.

Inderdaad. "Eendracht maakt macht" voeren de flikken hoog in het vaandel als het erop aankomt om misdrijven te plegen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."