Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416080 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1786 Gepost op: vrijdag 25 maart 2016 - 11:04:42 »
http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslagen-Brussel/article/detail/2657456/2016/03/25/Politie-kende-schuiladres-Salah-al-vier-maanden.dhtml
 :o

Dit moet toch zeer serieus onderzocht worden. Had men hier correct gehandeld had dit mogelijk tientallen doden gespaard, om maar de zwijgen van de economische schade! Het is trouwens niet de eerste keer dat het korps van Mechelen in een slecht daglicht wordt gesteld. Ik ben eens benieuwd hoe "blauw bartje" dit gaat uitleggen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Jambon: “Eén persoon uit politieapparaat heeft geblunderd”
« Reactie #1787 Gepost op: vrijdag 25 maart 2016 - 15:34:14 »
Citaat van: GVA
Jambon: “Eén persoon uit politieapparaat heeft geblunderd”

Die ene persoon is de verbindingsofficier in Turkije, die niets deed met de waarschuwingen van Turkije over El Bakraoui. “De Turkse autoriteiten hebben op 15 juli 2015 voor het eerst aan België gemeld dat Ibrahim El Bakraoui was opgepakt aan de Turks-Syrische grens vanwege een mogelijke link met terrorisme”, zei Jambon.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160325_02203585/jambon-een-persoon-uit-politieapparaat-heeft-geblunderd
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1789 Gepost op: woensdag 30 maart 2016 - 16:54:58 »
's morgens meer dan 0.8, niet uit zijn woorden geraken, wel met zijn dienstwapen bij zich.
In dit artikel staat dat hij naar huis gestuurd werd, in andere schrijven ze dat ze hem brachten.
Och ja dat is vast de laatste rotte appel in de mand, zoveel kunnen het er echt niet zijn dat er nog zijn.....
C4
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1790 Gepost op: donderdag 31 maart 2016 - 12:29:45 »
Tja, als de terroristen zelfs een Brusselse politiecommissaris niet verwittigen wanneer ze gaan toeslaan, hoe die man dan weten wanneer hij beter eens niet al te bezopen met zijn vuurwapen rondloopt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
verdacht van terrorisme, toch aan de slag bij de politie als keukenhulp
« Reactie #1791 Gepost op: donderdag 31 maart 2016 - 18:52:00 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160330_02211437?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

En zeggen dat er nog zijn, die er van verschieten dat er krapul solliciteert voor een job bij de politie.
« Laatst bewerkt op: donderdag 31 maart 2016 - 18:54:01 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1792 Gepost op: donderdag 31 maart 2016 - 21:11:06 »
Citaat
Na goed één uur in de kantine hadden speurders van de federale gerechtelijke politie van Antwerpen door dat er iets vreemds aan de hand was met hun nieuwste keukenhulpje. “De man luistervinkte en hij deed raar”, zegt een bron. Toen een wakkere speurder de kerel eens checkte in de politiedatabank, bleek dat het keukenhulpje meer dan één iets mispeuterd te hebben.

“In zijn politiedossier staat onder meer het volgende: dreiging met aanslag, inbreuken op de interne staatsveiligheid, helpen ontvluchten van gevangenen, slagen en verwondingen en drugs. We hebben hem meteen de laan uitgestuurd”
Toch knap gedaan van de wakkere speurder, niet?

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1793 Gepost op: vrijdag 01 april 2016 - 12:27:04 »
Zo'n zwaar politiedossier en ze hebben hem laten gaan ?
Hadden ze hem beter niet in de cel gestoken ?
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1794 Gepost op: vrijdag 01 april 2016 - 20:29:25 »
Na goed één uur in de kantine hadden speurders van de federale gerechtelijke politie van Antwerpen door dat er iets vreemds aan de hand was met hun nieuwste keukenhulpje. “De man luistervinkte en hij deed raar”, zegt een bron. Toen een wakkere speurder de kerel eens checkte in de politiedatabank, bleek dat het keukenhulpje meer dan één iets mispeuterd te hebben.

Toch knap gedaan van de wakkere speurder, niet ?

Mjah .... tenminste toch ene die wakker was.  Maar eerlijk gezegd, ik persoonlijk vind het vooral iets minder knap gedaan, dat hij de job überhaupt aangeboden kreeg.  Raar toch, dat hij bij de sollicitatie navolgende zaken niet aan het licht zijn gekomen ?  Niet ?  (Ik heb dit stukje uit jouw quote hieronder bewust even belicht)

Citaat
“In zijn politiedossier staat onder meer het volgende: dreiging met aanslag, inbreuken op de interne staatsveiligheid, helpen ontvluchten van gevangenen, slagen en verwondingen en drugs. We hebben hem meteen de laan uitgestuurd”

Zoals os2lover terecht aangeeft: met zo'n gigantisch dossier .... gewoon laten gaan ?  ::) 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1795 Gepost op: vrijdag 01 april 2016 - 21:19:47 »
Ik heb ook een ander verhaal gelezen, waar die jong zijn verhaal doet.
Feiten waarvoor hij gekend was en pas 4.5 jaar in de gevangenis had gezeten zaten in de relationele sfeer, vriendin die hem aan het bedriegen was, hij betrapt die op heterdaad etc.
Goed te keuren? Nee en zo heeft de rechter er ook over gedacht en hem 4.5 jaar laten opsluiten.

Wat echter af te keuren is dat is het feit dat je blijkbaar zonder enige screening daar binnen kunt komen, interim moest iemand sturen en dat hebben ze gedaan, punt.
Is dat echt zo makkelijk?

Die kerel had de interim wel uitdrukkelijk op de hoogte gesteld dat hij pas vrij was, ze zagen er geen graten in, begin maar.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1796 Gepost op: vrijdag 01 april 2016 - 21:22:27 »
Toch knap gedaan van de wakkere speurder, niet?

Met behoorlijk wat hulp van het keukenhulpje zelf:

Citaat
Na goed één uur in de kantine hadden speurders van de federale gerechtelijke politie van Antwerpen door dat er iets vreemds aan de hand was met hun nieuwste keukenhulpje. “De man luistervinkte en hij deed raar”, zegt een bron.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1797 Gepost op: zaterdag 02 april 2016 - 11:51:46 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1798 Gepost op: zaterdag 02 april 2016 - 21:48:48 »
En zeggen dat het uitzendbureau WIST dat hij een strafblad had :

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160401_02213630/keukenhulpje-antwerpse-politie-ze-wisten-dat-ik-een-strafblad-had

En had de politie het uitzendbureau medegedeeld dat tijdelijke werknemers geen strafblad mochten hebben?

Want zoniet, kan ik begrijpen dat het uitzendbureau er geen graten in zag om iemand met een strafblad uit te sturen naar een organisatie als de politie, waar van talloze criminelen onder de vast benoemden geen probleem gemaakt wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Femke Herygers veroordeeld voor bellen achter het stuur
« Reactie #1799 Gepost op: maandag 04 april 2016 - 16:02:49 »
Citaat van: GVA
Femke Herygers veroordeeld voor bellen achter het stuur

http://www.gva.be/cnt/dmf20160404_02218290/femke-herygers-veroordeeld-voor-bellen-achter-het-stuur

En nog een reeks andere overtredingen.

Akkoord, Femke heeft het nogal bont gemaakt. Maar:

Citaat
De advocate van Herygers hekelde ook de manier waarop de politieman ingreep. De agent zou zelf ingehaald hebben langs een busstrook om Herygers te kunnen tegenhouden.

Sinds wanneer mag een agent met een niet-prioritair voertuig een dergelijke overtreding plegen? En hoe kan die agent haar met zijn voertuig op een wettelijke manier tegenhouden als hij in burger is?

Maar zoals altijd gaat die cowboy natuurlijk weer vrijuit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."