Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415055 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1815 Gepost op: donderdag 26 mei 2016 - 10:55:08 »
Jawel ze hebben de dader, hij had zich herkend op het opsporingsbericht van de politie, de debiel moest eerst zijn foto zien om zich te herinneren wat hij had gedaan.

Hij heeft zichzelf pas aangegeven nadat hij merkte dat ze hem wellicht toch zouden vinden. Zo debiel is dat dus niet.

Met een goede advocaat (uitlokking door de politiecommissaris) za het hopelijk nog niet zo een vaart lopen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politieschandaal Mechelen: “Vraag je overplaatsing, want ik kan je niet luchten”
« Reactie #1816 Gepost op: zaterdag 04 juni 2016 - 12:04:14 »
Citaat van: GVA
Politieschandaal Mechelen: “Vraag je overplaatsing, want ik kan je niet luchten”

http://www.gva.be/cnt/dmf20160604_02323498/politieschandaal-mechelen-vraag-je-overplaatsing-want-ik-kan-je-niet-luchten

Schandalige spelletjes die daar gespeeld worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1817 Gepost op: zaterdag 04 juni 2016 - 20:22:24 »
Citaat van: De Standaard
Eddy Merckx beschuldigd van corruptie

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160531_02315807

Ex-wielrenner Eddy Merckx riskeert een rechtszaak voor actieve corruptie. Volgens het Brusselse parket kocht hij een politiechef om zodat hij 46 fietsen kon verkopen aan de lokale politie van Anderlecht, Vorst en Sint-Gillis. In ruil kregen de chef en zijn vrouw elk een dure fiets, schrijft La Dernière Heure dinsdag.


De zaak draait rond drie personen: de voormalige korpschef van de politie Brussel Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis/Vorst), Gerald Noo, hoofdcommissaris Philippe Boucar en wielerlegende Eddy Merckx.

Dossier van 2007 !  Dat is GVD 9 jaar ....  >:(

Het parket heeft blijkbaar nog geen eindvordering opgesteld.  Als het parket echter beslist te vervolgen, riskeert Eddy Merckx 2 jaar cel.  Maar ... waarom lees ik nergens wat die agenten dan riskeren ?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 04 juni 2016 - 20:28:11 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1818 Gepost op: zondag 05 juni 2016 - 10:35:59 »
Maar ... waarom lees ik nergens wat die agenten dan riskeren ?

De vraag stellen is wellicht ook meteen ze beantwoorden zekers...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agent boeide me en probeerde mijn oog uit te trekken
« Reactie #1819 Gepost op: zaterdag 11 juni 2016 - 10:00:08 »
Citaat van: GVA
Agent boeide me en probeerde mijn oog uit te trekken

De foto bij het artikel is niet geschikt voor gevoelige kijkers.

“Ik werd getackeld en moest van de agent mijn handen op mijn rug houden”, vertelt hij. “Dat deed ik ook. Ik werd geboeid en toen begon die agent op mijn hoofd te slaan.”

Abdel heeft een aangeboren syndroom waardoor zijn ogen enigszins uitpuilen. “De agent stak zijn vingers in mijn oog en probeerde het eruit te trekken”, zegt Abdel. “Hij dreigde een kogel door mijn kop te schieten en zette mij op mijn knieën, vlak voor een politiehond.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20160611_02334544/agent-boeide-me-en-probeerde-mijn-oog-uit-te-trekken

Zeg nu nog dat de Belgische politie geen gevaar voor de samenleving is. Ze zijn nog erger dan de Amerikaanse soldaten destijds in de gevangenis van  Abu Ghraib in Irak.

Het is droevig gesteld met een land waar dergelijke zware misdrijven van de politie getolereerd worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1820 Gepost op: zaterdag 11 juni 2016 - 20:12:00 »
 :o ::) :o

Van onze flikken zijn we nu stilaan al 1 en ander gewend.  Maar dit ? 

Sinds wanneer is weglopen ook al een strafbaar feit dat het gebruik van dwangmiddelen nog maar zou rechtvaardigen ?  Laat staan geweldpleging.   Bestààt er eigenlijk wel een omstandigheid die het übehaupt ooit kan rechtvaardigen dat een agent er niet beter op vindt dan zijn vingers in iemand oog te steken en te proberen het uit te trekken ?  I guess not. 

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1821 Gepost op: zaterdag 11 juni 2016 - 23:02:01 »
Bestààt er eigenlijk wel een omstandigheid die het übehaupt ooit kan rechtvaardigen dat een agent er niet beter op vindt dan zijn vingers in iemand oog te steken en te proberen het uit te trekken ?  I guess not.

Inderdaad niet. Ook niet om iemand op zijn hoofd te slaan. Ook niet om iemand die al geboeid is, te bedreigen met een vuurwapen, en dan nog met het schieten van een kogel door het hoofd. Evenmin om een geboeide persoon op zijn knieën te doen zitten vóór een politiehond.

We weten dat het slachtoffer zwaar gekwetst is, en er ongetwijfeld op zijn minst een posttrauma zal aan overhouden. We weten echter niet welke angsten het slachtoffer moeten doorstaan heeft, op het ogenblik dat hij vaststelde dat de flik compleet geen zelfbeheersing had, en hij niet wist wat er nog ging komen.

Niet minder om van te kotsen is de extreem arrogante uitspraak van de politiewoordvoerster Veerle De Vries:

Citaat
Als iemand klacht wil indienen kan dat uiteraard.

Wellicht op een toon van: "Doe maar, je kunt ons toch niets maken". Geen sprake van enige intentie om nog maar enig onderzoek in te stellen.

Mensen, besef alsjeblieft dat het hier niet meer om gewoon overdreven politiegeweld gaat, doch om zeer zware en totaal mensonwaardige misdrijven, waarvoor de flik in kwestie evenwel hoogstwaarschijnlijk geen of slechts een belachelijke sanctie zal oplopen. Blijf het niet verkroppen tot jij zelf of één van je dierbaren het slachtoffer wordt van dergelijke barbaren, die de naam politie volstrekt onwaardig zijn.

Datzelfde ras toont zich dan nog verontwaardigd als er eens één van hun roekoloze cowboys door een relschopper tegen de grond gemept wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verhaal over politiegeweld doet gemoederen even oplopen op Luchtbal
« Reactie #1822 Gepost op: zondag 12 juni 2016 - 15:50:03 »
Citaat van: GVA
Verhaal over politiegeweld doet gemoederen even oplopen op Luchtbal

Enkele tientallen jongeren waren samengekomen om te protesteren tegen politiegeweld naar aanleiding van het verhaal van Abdelilah Arbi. Tijdens de ongeregeldheden sneuvelden twee ruiten van combi’s.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160611_02335010/verhaal-over-politiegeweld-doet-gemoederen-even-oplopen-op-luchtbal

Er waren beter twee flikken gesenuveld.

Enkele tientallen jongeren... als er 400.000 volwassenen op straat zouden komen om flikken in elkaar te slaan, wat zouden de 40.000 Belgische flikken daar nog kunnen tegen doen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1823 Gepost op: woensdag 29 juni 2016 - 15:05:12 »
Citaat van: GVA
http://www.gva.be/cnt/dmf20160629_02362322/dronken-politieman-troeft-vrouw-af

MEERHOUT - Een politieagent van de lokale politie Antwerpen krijgt losse handjes telkens hij gedronken heeft. Dan troeft hij zijn vrouw, die agent is bij een ander korps, ongenadig af. De man hoopt op een milde straf, zodat hij zijn baan kan behouden.

Hij hoopt dus op een milde straf om .... juist: zijn job als agent te behouden.  Mannen met een alcoholprobleem, dàt hebben we nu écht nodig om de burger te dienen en te beschermen, ja.
« Laatst bewerkt op: woensdag 29 juni 2016 - 15:07:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1824 Gepost op: woensdag 29 juni 2016 - 16:38:37 »
Mannen met een alcoholprobleem, dàt hebben we nu écht nodig om de burger te dienen en te beschermen, ja.

Inderdaad, zo zijn er wel meer bij de politie: dronkaards die met een vuurwapen rondlopen (want wegens de terreurdreiging moeten ze dat momenteel mee naar huis nemen). Deze gast is dan bovendien nog zo laf dat hij zijn vrouw aftroeft.

Een milde straf? 5 jaar bak en alle dagen keihard afgerost worden door een vrouw, dat verdient hij!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1825 Gepost op: woensdag 29 juni 2016 - 16:46:38 »
Inderdaad, zo zijn er wel meer bij de politie: dronkaards die met een vuurwapen rondlopen (want wegens de terreurdreiging moeten ze dat momenteel mee naar huis nemen).

Inderdaad, toen ik dat vernam in de media had ik er toch wel enkele bedenkingen bij. Een duidelijk gevalletje waar het medicijn erger is dan de ziekte die je wil bestrijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Gebroken neus na arrestatie op terras
« Reactie #1826 Gepost op: vrijdag 01 juli 2016 - 13:35:42 »
Citaat van: GVA
Gebroken neus na arrestatie op terras

"Op het moment dat ik mijn telefoon pakte, zijn ze met twee bovenop mij gesprongen. Ik sloeg met mijn gezicht tegen een tafel. Hoewel ik hard bloedde, bleven ze met knieën in mijn gezicht duwen.

’s Morgens werd ik verhoord op de Oudaan omdat ik die agenten zou heb aangevallen. Er zijn nochtans meerdere getuigen die mijn versie van het verhaal kunnen bevestigen.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20160701_02365893/gebroken-neus-na-arrestatie-op-terras

Als komt vast te staan dat de betrokkene die agenten niet aangevallen heeft, mogen ze voor mijn part voor enkele jaren den bak in.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1827 Gepost op: vrijdag 01 juli 2016 - 13:39:49 »
Precies of ze gaan die getuigen willen geloven, komaan je weet toch hoe het hier gaat.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1829 Gepost op: zaterdag 02 juli 2016 - 15:10:12 »
Precies of ze gaan die getuigen willen geloven, komaan je weet toch hoe het hier gaat.

Wat mij betreft, is ook een rechter onschuldig tot bewijs van het tegendeel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."