Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415042 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1845 Gepost op: maandag 26 september 2016 - 21:15:14 »
Zoals ik al eerder schreef: de Belgische politie is een gevaar voor de samenleving.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1846 Gepost op: dinsdag 27 september 2016 - 14:35:39 »
Zoals ik al eerder schreef: de Belgische politie is een gevaar voor de samenleving.

Idd.  Die kerel had zelfs al een euh .... to-do-lijstje opgesteld .....

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160927_02488616
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1847 Gepost op: dinsdag 27 september 2016 - 16:27:04 »
Zoals ik al eerder schreef: de Belgische politie is een gevaar voor de samenleving.

Idd.  Die kerel had zelfs al een euh .... to-do-lijstje opgesteld .....

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160927_02488616

Psychologische problemen, concrete plannen om minstens twee moorden te plegen, enz. En zo een vent mag in België (als politiebeamte) vrij met een vuurwapen rondlopen...  >:(
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Bijzonder zwakke tuchtsancties voor corrupte agenten is kat bij de melk zetten
« Reactie #1848 Gepost op: vrijdag 30 september 2016 - 13:15:09 »
Citaat van: GVA
Bijzonder zwakke tuchtsancties voor corrupte agenten is kat bij de melk zetten

http://www.gva.be/cnt/dmf20160929_02492507/bijzonder-zwakke-tuchtsancties-voor-corrupte-agenten-is-kat-bij-de-melk-zetten
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Bijzonder zwakke tuchtsancties voor corrupte agenten is kat bij de melk zetten
« Reactie #1849 Gepost op: vrijdag 30 september 2016 - 17:17:39 »
Citaat van: GVA
Bijzonder zwakke tuchtsancties voor corrupte agenten is kat bij de melk zetten

http://www.gva.be/cnt/dmf20160929_02492507/bijzonder-zwakke-tuchtsancties-voor-corrupte-agenten-is-kat-bij-de-melk-zetten

Bijzonder goed signaal naar de bevolking toe: Dit zijn de mensen die erop toekijken dat je niets tegen de wet doet...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1850 Gepost op: vrijdag 30 september 2016 - 17:25:08 »
Citaat
“Het resultaat van de tuchtprocedure is bijzonder zwak, en men zet de kat bij de melk, maar de politie is er blijkbaar gerust in.” Dat zei openbaar aanklager Frederic Vroman donderdagnamiddag in de zaak tegen vijf Gentse politiemannen (...)

Zou die procureur hier meelezen ?  Dat die tuchtprocedures niks voorstellen en die flikken er geregeld nagenoeg straffeloos mee wegkomen, klagen we hier namelijk al jàren aan ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1851 Gepost op: vrijdag 30 september 2016 - 18:22:41 »
Als je een crimineel wil worden, heb je er dan ook belang bij om tevens politiebeamte te worden, want dan is de kans op een straf en een eventuele straf veel lager.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie-inspecteur gebruikt tankkaart voor eigen wagen
« Reactie #1852 Gepost op: dinsdag 04 oktober 2016 - 17:53:55 »
Citaat van: GVA
Politie-inspecteur gebruikt tankkaart voor eigen wagen

http://www.gva.be/cnt/dmf20161004_02500715/politie-inspecteur-gebruikt-tankkaart-voor-eigen-wagen

En weer maar eens:

Citaat
Het openbaar ministerie had drie maanden cel geëist. Zijn advocaat had gepleit voor een opschorting en verkreeg die ook voor zijn cliënt.

De flkken, de overbeschermde criminelen.

Mijnheer had financiële problemen! Je moet het maar doen met het bepaald niet geringe inkomen van een politiebeamte! Te dikwijls naar de hoeren geweest zeker.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1853 Gepost op: donderdag 06 oktober 2016 - 17:24:43 »
In een deel van de stationsstraat van Mechelen geldt enkelrichtingsverkeer, zoals wel meer is hier een uitzondering voor fietsers. Een bromfietser cat. B rijdt in de verkeerde richting. De politie staat aan te schuiven in een file in de toegelaten richting. Ze zien hem al van ver komen. Natuurlijk wordt hier niet op gereageerd, hij rijdt niet te snel en heeft waarschijnlijk niet gezopen. Weer eens het bewijs dat al de rest niet belangrijk is.
Het was heel gemakkelijk geweest van even uit te stappen en die man te wijzen op zijn fout. Voor mijn part had hij nog geen boete moeten krijgen. Het was wel de kans om eens duidelijk uit te leggen waar hij mag rijden en waar niet.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1854 Gepost op: donderdag 06 oktober 2016 - 20:56:08 »
Liever lui dan moe.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
agenten slaan dronken 16-jarige bont en blauw
« Reactie #1855 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2016 - 12:36:29 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2913751/2016/10/11/Agenten-slaan-jonge-bokser-16-bont-en-blauw-op-commissariaat.dhtml

En de reden waarom ?

Citaat
Toen die toch rechtstond, duwde de politieman hem hardhandig tegen de muur en greep hij de tiener naar de keel.

Louter omdat hij het aandierf om even recht te staan, wordt hij bij de keel gegrepen, tegen de muur gekwakt, daarna met zijn hoofd op de verhoortafel gesmeten en bont en blauw geslagen.  Minstens drie slagen, terwijl die zatte zestienjarige al lang geboeid was !  En dan spreken we over godbetert een (nota bene dronken) zestienjarige !

Maar zoals te verwachten vraagt de aanklager opschorting van straf.  Dat krapul komt er natuurlijk weer véél te goedkoop van af ... zoals gewoonlijk.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 oktober 2016 - 15:07:46 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1856 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2016 - 15:11:41 »
Ik kan niet begrijpen waarom misdadige flikken telkens weer niet of slechts zeer gering gestraft worden. Het zijn personen die gezworen hebben de wetten te zullen naleven en een voorbeeldfunctie hebben, ze zouden daarom juist zwaarder moeten gestraft worden.

En wees maar gerust dat die aanklachten van de flikken leugens zijn. Die jongen is een 16-jarige bokser, als hij gewild had, waren er wel enkele flikken in het ziekenhuis beland.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1857 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 09:10:43 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1858 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 09:36:10 »
Van een statement gesproken, nui kun je dus zeggen dat je die winterbanden niet nodig hebt, dat de politie het gezegd heeft.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1859 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 10:53:33 »
De voornaamste factor is en blijft nog altijd de human factor.  Men mag nog de veiligste auto met de beste (winter)banden bezitten, het is een regelrecht moordwapen in verkeerde handen.  Dus hoewel ikzelf absoluut voorstander ben van het gebruik van winterbanden, zou ik persoonlijk een NOG grotere waarde hechten aan de kwaliteiten van de chauffeur zélf.

Doemme .... moet ik subiet nog de woorden "flikken" en "verantwoorde chauffeur" in 1 en dezelfde zin gebruiken ook .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone