Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416187 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1860 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 12:51:56 »
De voornaamste factor is en blijft nog altijd de human factor.  Men mag nog de veiligste auto met de beste (winter)banden bezitten, het is een regelrecht moordwapen in verkeerde handen.  Dus hoewel ikzelf absoluut voorstander ben van het gebruik van winterbanden, zou ik persoonlijk een NOG grotere waarde hechten aan de kwaliteiten van de chauffeur zélf.

Doemme .... moet ik subiet nog de woorden "flikken" en "verantwoorde chauffeur" in 1 en dezelfde zin gebruiken ook .....

hahaha, de keren dat ik onverlichte flikkenkarren tegenkom in de mist of het halfduister zijn niet te tellen, om maar iets te noemen

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1861 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 13:10:22 »
ik gebruik ze zelf ook niet, maar dit vind ik toch wel straf  ???
veiligheid is hun grootste prioriteit ?  Yeah right  :-X
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2933191/2016/10/20/Politie-heeft-te-weinig-geld-voor-winterbanden-Ze-zorgen-toch-maar-voor-vals-gevoel-van-veiligheid.dhtml
Wat zijn die landen waar winterbanden verplicht zijn toch slecht bezig.... ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1862 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 16:49:50 »
De leiding van de federale politie die de bevolking verkondigt dat winterbanden alleen maar een vals gevoel van veiligheid geven... daar heb ik maar één naam voor: de elite van het krapuul.

Ze gaan in de winter achtervolgingen uitvoeren met zomerbanden... geen zier geven ze om het leven van de andere weggebruikers.

Het toont nog maar eens aan dat de Belgische politie een groter gevaar voor de bevolking is dan de terroristen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1863 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 16:54:08 »
ik gebruik ze zelf ook niet

Was wiskunde ook jouw lievelingsvak niet op school?

Wat kost een set winterbanden met velgen?

En wat kost het als je auto nog maar 15 cm korter wordt?

Ik heb verleden vrijdag 3 uur testen gedaan in het Oostenrijkse Saalfelden. De slalom met zomerbanden: onmogelijk tegen meer dan 35 km/h. Met winterbanden: haalbaar tot 49 km/h.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1864 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 16:57:53 »
O ja, voor de mensen die naar Oostenrijk met vakantie zouden rijden: winterbandenplicht van november tot april. Maar opgelet: de wettelijke minimum profieldiepte voor winterbanden is er 4 mm (daaronder zijn ze overigens niet meer veilig).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1865 Gepost op: donderdag 20 oktober 2016 - 17:15:32 »
Mijn voorste banden (winter) hebben nog maar een 4 mm profiel die moet ik vervangen, moet wel uitzoeken welke ik ga nemen, niet zo tevreden van deze....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1866 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 12:09:01 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1867 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2016 - 12:09:37 »
Als je in een beetje heuvelachtig woont zijn sneeuwbanden soms het verschil tussen rijden en niet rijden, stoppen of niet stoppen.
Gewoon ontoelaatbaar, die uitspraken...
Wat het 'valse' gevoel van veiligheid betreft: Schaffen we dan ook ABS, ESP af? alsook alle andere technische voorzieningen? Om een paar te noemen: kreukzone, airbag, gordels, lane control, ... Allemaal zaken waardoor onverantwoorde bestuurders menen dat ze onkreukbaar zijn, en hierdoor hun rijstijl gevaarlijk veranderen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 oktober 2016 - 12:17:22 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politievrouw valt in slaap tijdens snelheidscontrole: geflitste man zet alles op
« Reactie #1868 Gepost op: woensdag 26 oktober 2016 - 14:38:23 »
Citaat van: GVA
Politievrouw valt in slaap tijdens snelheidscontrole: geflitste man zet alles op beeld

http://www.gva.be/cnt/dmf20161025_02539588/politievrouw-valt-in-slaap-tijdens-snelheidscontrole-geflitste-man-zet-alles-op-beeld

Het betreft dan wel de Nederlandse Politie, maar dat zal ongetwijfeld in België ook gebeuren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1869 Gepost op: woensdag 26 oktober 2016 - 19:55:12 »
Enkele jaren geleden stapte ik met wat vrienden naar het centrum van Mechelen voor een pint op een terras. In de binnenstad (zone 30) stond een wagen van de politie te flitsen. Er zat een een agente in om de boel in de gaten te houden. Ze had hierbij wel meer aandacht voor de nieuwe cataloog van de Ikea dan voor haar flitsapparatuur. Toen wij enkele uurtjes terug naar huis stapten, het moet zo rond middernacht geweest zijn stond ze er nog.
Het toeval wil dat ik haar de volgende dag terug zie op de trein naar Mechelen. Samen met wat collega's gingen ze daar blijkbaar een cursus volgen, zo kon ik horen omdat ik vlakbij zat. De flitsagente in kwestie was aan het klagen dat ze al zo vroeg uit bed moest omdat ze de avond ervoor had moeten overwerken! Ik zal de uren die ik 's avonds gebruik om in een Ikea gids de volgende keer ook aan mijn klant factureren!  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1870 Gepost op: donderdag 27 oktober 2016 - 12:26:46 »
Ze had hierbij wel meer aandacht voor de nieuwe cataloog van de Ikea dan voor haar flitsapparatuur.

En daarna, als beëdigd persoon en in naam van de koning, een berg PVs ondertekenen met de tekst "... hebben wij vastgesteld dat...".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Lichte straf voor motoragent die renner aanreed tijdens Ronde van Vlaanderen
« Reactie #1871 Gepost op: donderdag 27 oktober 2016 - 12:35:41 »
Citaat van: GVA
Motoragent die renner aanreed tijdens Ronde van Vlaanderen komt weg met lichte straf

De agent die vorig jaar een renner aanreed tijdens de Ronde van Vlaanderen, is woensdag door de politierechtbank van Oudenaarde veroordeeld tot 150 euro boete.

Omdat hij na meerdere operaties echter op de sukkel bleef, heeft Sergent ondertussen zijn fiets aan de haak gehangen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161027_02542301/motoragent-die-renner-aanreed-tijdens-ronde-van-vlaanderen-komt-weg-met-lichte-straf

Slechts 150 Euro om ervoor te zorgen dat een beroepsrenner zijn fiets aan de haak moet hangen!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1872 Gepost op: donderdag 27 oktober 2016 - 17:26:11 »
Wel dom dat hij (renner) zich geen gebruik heeft gemaakt om zich burgerlijke partij te stellen, 28 jaar die kon nog makkelijk pakweg 8 jaar prof blijven, rekent u maar uit wat hij misloopt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1873 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2016 - 17:17:11 »
Wel dom dat hij (renner) zich geen gebruik heeft gemaakt om zich burgerlijke partij te stellen, 28 jaar die kon nog makkelijk pakweg 8 jaar prof blijven, rekent u maar uit wat hij misloopt.

Inderdaad, maar wielrenners zijn meestal niet van de slimsten hé. Dat merk je wel als ze geinterviewed worden. Dedju Maurice!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
26 gevallen van discriminerend of gewelddadig politieoptreden
« Reactie #1874 Gepost op: vrijdag 04 november 2016 - 15:26:55 »
Citaat van: GVA
26 gevallen van discriminerend of gewelddadig politieoptreden bij antiterreuroperaties in België

Bijna een jaar na de aanslagen van 13 november in Parijs heeft mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) een rapport klaar over ons land waarin het 26 incidenten documenteert van gewelddadig of discriminerend gedrag van politieagenten tijdens antiterreuroperaties.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161104_02554824/26-gevallen-van-discriminerend-of-gewelddadig-politieoptreden-bij-antiterreuroperaties-in-belgie

De antiterreuroperaties waren voor heel wat flikken natuurlijk een gelegenheid om het eens goed uit te hangen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."