Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416182 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1875 Gepost op: vrijdag 04 november 2016 - 19:51:02 »
We wisten niet beter, we volgden gewoon bevelen op zekers? Waar hebben we dat nog gehoord?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1876 Gepost op: zaterdag 05 november 2016 - 17:37:01 »
In 2013 bij een manifestatie, waarbij de politie willekeurig jongeren aanhoudt, en ze pas vrijlaat nadat een advocaat ieder van hen bedreigt met 7 jaar gevangenis.

https://www.youtube.com/watch?v=gSNA9YKQ3vw

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1877 Gepost op: maandag 07 november 2016 - 20:29:02 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2965512/2016/11/07/Agenten-ranselen-tiener-af-in-verhoorkamer-8-maanden-cel.dhtml

- de procedure in het commissariaat niet gevolgd
- een dronkelap geboeid en hem klappen gegeven tot hij geraakt werd aan kin, gelaat, ribbenkast en benen tot het bloed op de grond sijpelt
(edit: een dronkelap z'n bewegingen zijn dan nog tamelijk voorspelbaar en veelal ongecontroleerd)
- daarna nog liegen om de schuld deels in de schoenen van het slachtoffer te schuiven (oeps: de camera's bewijzen gelukkig de versie van de jongeman)


8 maanden cel .... met uitstel wel te verstaan.
« Laatst bewerkt op: maandag 07 november 2016 - 20:32:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1878 Gepost op: dinsdag 08 november 2016 - 18:59:17 »
8 maanden cel .... met uitstel wel te verstaan.

Maar als een burger een flik zo zou toetakelen, zou de straf wel heel wat zwaarder zijn.

Als misdadiger ga je best bij de flikken aan de slag.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1879 Gepost op: zondag 13 november 2016 - 10:56:21 »
Nu knallen ze nog tegen mekaar ook nog :

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161112_02568492?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Ooit al gehoord van begrippen zoals "uit de doppen kijken" en "onderling communiceren", jongens ?  Hoppa, weer nen hoop belastinggeld naar de filistijnen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1880 Gepost op: zondag 13 november 2016 - 13:24:20 »
Een wilde achtervolging, tja het resultaat is er naar. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1881 Gepost op: zondag 13 november 2016 - 13:34:55 »
Kunnen ze die politiemensen geen auto geven die in dit land wordt gemaakt of gemonteerd? Dan zorgen ze ook  voor werkgelegenheid.  ;D
« Laatst bewerkt op: zondag 13 november 2016 - 15:24:55 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1882 Gepost op: zondag 13 november 2016 - 16:56:58 »
Kunnen ze die politiemensen geen auto geven die in dit land wordt gemaakt of gemonteerd? Dan zorgen ze ook  voor werkgelegenheid.  ;D

Ga in Antwerpen eens kijken in een technische school met een afdeling karrosseriebouw wat daar binnen staat: alleen maar beschadigde witte karrekes met een blauwe streep. De leerlingen worden er woest van als ze er vele uren tijd ingestoken hebben om zo een voertuig er weer als nieuw te laten uitzien, en de bestuurder al bij het buitenrijden van de school een geparkeerde wagen ramt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1883 Gepost op: dinsdag 15 november 2016 - 12:24:18 »
En het gepruts duurt maar voort :

Citaat van: GVA
Verloren gsm van broer Abdeslam gevonden onder stapel dossiers in commissariaat Molenbeek

http://www.gva.be/cnt/dmf20161115_02572453/verloren-gsm-van-broer-abdeslam-gevonden-onder-stapel-dossiers-in-commissariaat-molenbeek?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Een jaar na de aanslagen in Parijs duiken nieuwe onregelmatigheden op uit het politieonderzoek. De gsm van Brahim Abdeslam, de broer van Salah die zich in Parijs opblies, was lang vermist. Maar eigenlijk lag die gewoon op het commissariaat van Molenbeek.

Pas vorige week woensdag gevonden !  >:(
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 november 2016 - 12:26:21 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1884 Gepost op: dinsdag 15 november 2016 - 15:18:13 »
Pas vorige week woensdag gevonden !  >:(

En dan nog bij toeval... die stapel dossiers lag daar dus al een jaar op dat bureau!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
flitser van 57.000 euro werkt niet in het donker
« Reactie #1885 Gepost op: zondag 20 november 2016 - 13:53:14 »
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-oudenaarde/superflitser-van-57-000-euro-werkt-niet-in-het-donker-a2989949/?utm_campaign=regio-r-link&utm_medium=social&utm_source=Facebook&utm_content=regio

Foute titel, ja !  Die onozelaars kunnen er gewoon niet mee werken, meer is er niet aan de hand.  >:(

Citaat
"We hebben al met de fabrikant van het apparaat overleg en daaruit leiden we af, dat er technisch met het toestel niets fout is. Het is overigens ook volgens de regels geijkt. Allicht heeft het te maken met de manier van werken. Die is helemaal anders dan bij onze analoge snelheidsmeters. We hebben tijd nodig om dit verder uit te zoeken", zegt Duhamel.

Hij hoopt en verwacht dat de problemen met de nieuwe snelheidsmeter eind december opgelost zijn.

Het apparaat werkt goed, ook in het donker en is geijkt.  RTFM , onozelaars !  En dan nog tot december nodig hebben om die handleiding te lezen of een deskundige uitleg te vragen ook nog.  Toch plezant als je met belastinggeld mag smossen dat het gene naam meer heeft, en je aan niemand verantwoording moet afleggen éh.

Enkele mogelijkheden die ik zo zie :

- verschillende offertes vragen, en de verschillende toestellen uitgebreid uitproberen (en de resultaten van die tests mee opnemen in de onderhandelingen), en dan pas een goed gefundeerde beslissing nemen
- het toestel aanschaffen, en een deftige uitleg vragen aan de fabrikant (of voorzien in een opleiding door de fabrikant voor diegenen die ermee aan de slag moeten)
- even de handleiding grondig doornemen alvorens ermee aan de slag te gaan

Maar dat zal wss allemaal te simpel geweest zijn, zeker ?  ::)
« Laatst bewerkt op: zondag 20 november 2016 - 14:02:49 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1886 Gepost op: zondag 20 november 2016 - 16:32:29 »
Ach, zolang ze het toestel niet kunnen gebruiken, kunnen ze er ook geen kwaad mee doen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
agenten steeds vaker voor de rechter
« Reactie #1887 Gepost op: dinsdag 22 november 2016 - 14:55:35 »
Citaat van: HLN
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2994656/2016/11/21/Agenten-steeds-vaker-voor-de-rechter.dhtml

Agenten steeds vaker voor de rechter

Met alléén in Gent al vier agenten die vandaag voor de rechter moeten verschijnen, wordt het weer een wat gênante dag voor de politie. De voorbije weken stonden er in Leuven ook al terecht. In Antwerpen kan zich straks ook al een agent verantwoorden. Méér dan anders? "Ja", klinkt het. "Maar de bevolking dient ook vaker een klacht in."


Ze hebben hun excuustruus natuurlijk al klaar.  "Jamaar, de bevolking dient ook vaker een klacht in".  Ja, wat hadden ze nu gedacht ?  Dat de burger hun capriolen zou blijven pikken ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 november 2016 - 14:57:37 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1888 Gepost op: dinsdag 22 november 2016 - 16:40:14 »
De burger pikt hun capriolen nog veel te dikwijls. Of hij legt klacht neer bij Intern Toezicht, niet wetende dat dat niet meer uithaalt dan tegen het plafond spuwen, en er een Comité P bestaat. Politiebeamten worden voor eenzelfde misdrijf meestal  niet of lichter gestraft dan een andere burger, en zo aangezet om het niet ernstig te nemen met de wetten.

Ik bewonder de alsmaar zeldzamer wordende politiebeamten op het terrein, die een zwaar en gevaarlijk beroep uitoefenen, en dit correct en plichtsbewust blijven doen in een alsmaar crimineler wordend politiekorps, want de criminelen zijn voornamelijk onder jongere politiebeamten te vinden. Het moet erg zijn voor ouders als één van hun kinderen aan de slag wil in een dergelijk milieu.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1889 Gepost op: maandag 05 december 2016 - 14:43:57 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161204_02608452

Schoenmaker ?  Leest ?  Voor 't zelfde geld was er godverdomme een gezin in die brand gebleven.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone