Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416091 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1890 Gepost op: dinsdag 06 december 2016 - 14:59:10 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161204_02608452

Schoenmaker ?  Leest ?  Voor 't zelfde geld was er godverdomme een gezin in die brand gebleven.

Hoewel het uiteraard niet verstandig was om, zeker als het om veiligheid ging, uitgerekend een politiebeamte te vertrouwen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1891 Gepost op: dinsdag 06 december 2016 - 20:27:40 »
Hoewel het uiteraard niet verstandig was om, zeker als het om veiligheid ging, uitgerekend een politiebeamte te vertrouwen.

Juist.  Maar déze mensen roken een brandgeur, en waren mogelijk angstig.  Angst is nu éénmaal een slechte raadgever.  Dus kan ik perfect begrijpen dat ze blijkbaar 101 (dringende politiehulp) ipv de brandweer belden.

1) Waarom stuurt de operator van de noodcentrale de politie langs, ipv ineens de brandweer ?
2) Haperde er wat aan de zintuiglijke waarnemingen van die flikken ?  Die mensen roken een brandgeur, terecht blijkbaar, want later vloog de boel in de fik.  Of wisten ze het weer beter ?

Is de kans zo denkbeeldig dat als de brandweer meteen uitgestuurd was, zij erger hadden kunnen voorkomen ?  Ik zou het zeker niet uitsluiten.  Feit is wel, dat déze mensen nu een hoop brandschade en waterschade aan hun huis hebben.  Een hoop ellende dus, die mss te voorkomen was geweest als iemand zijn verantwoordelijkheid genomen had en de brandweer langsgestuurd had.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Straf met uitstel voor politie-inspecteur die aanzette tot prostitutie
« Reactie #1892 Gepost op: donderdag 15 december 2016 - 17:13:37 »
Citaat van: GVA
Straf met uitstel voor politie-inspecteur die aanzette tot prostitutie

Een inspecteur van politiezone Grensleie heeft woensdag van de Kortrijkse strafrechter zeven maanden met uitstel gekregen. De man zou een jonge vrouw gepoogd hebben aan te zetten tot prostitutie en ongeoorloofde opzoekingen hebben gedaan in het politiesysteem. De man wordt niet ontzet uit zijn burgerrechten.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161214_02626266/straf-met-uitstel-voor-politie-inspecteur-die-aanzette-tot-prostitutie
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1893 Gepost op: maandag 02 januari 2017 - 20:53:55 »
Daarstraks heb ik het 'plezier' gehad om vanaf ongeveer Luik tot in Brussel achter een geldtransport te rijden. Het transport werd zoals gewoonlijk door 2 4x4's van de politie begeleid. Dit zorgt altijd voor enig vermaak, want er zijn altijd wel enkelen die hen voorbij willen steken.
Toen ze echter de afrit namen naar de buitenring van Brussel gooide één van de 4x4's in de bocht alles dicht. De snelheid voor het manoeuvre was zo'n 110 km/u, na het plotse en onterechte remmanoeure nog zo'n 50 km/u. Dit is natuurlijk ideaal om uit de bocht te vliegen! Akkoord er was er ééntje die wel wat dichter kwam dan wat deze criminelen comfortabel vinden, maar om daarvoor een plots remmanoeuvre uit te voeren en ook andere bestuurders in gevaar te brengen is er ver over!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1894 Gepost op: dinsdag 03 januari 2017 - 01:45:13 »
Begeleiders van de federale politie voor waardentransporten brengen zeer dikwijls totaal onnodig andere weggebruikers in gevaar. Ze wekken de indruk dat je een psychopaat moet zijn om die functie uit te oefenen.

Wees gerust: als er een 40-tonner op 10 meter achter hen rijdt, zullen ze hun kak wel inhouden met dat plots afremmen, anders is hun karreke daarna nog ongeveer 50 cm lang.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
agenten moeten drie stomdronken collega's arresteren
« Reactie #1897 Gepost op: maandag 16 januari 2017 - 12:44:22 »
Citaat van: HLN
Schandaal in korps : agenten moeten drie stomdronken collega's arresteren

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170116_02675975?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

In uniform, gewapend, én stomdronken !   >:(
« Laatst bewerkt op: maandag 16 januari 2017 - 12:46:46 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: agenten moeten drie stomdronken collega's arresteren
« Reactie #1898 Gepost op: maandag 16 januari 2017 - 23:22:15 »
Citaat van: HLN
Schandaal in korps : agenten moeten drie stomdronken collega's arresteren

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170116_02675975?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

In uniform, gewapend, én stomdronken !   >:(

Hoe zou het toch komen dat de flikken geen respect meer genieten?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1899 Gepost op: woensdag 18 januari 2017 - 21:56:21 »
Daarstraks heb ik het 'plezier' gehad om vanaf ongeveer Luik tot in Brussel achter een geldtransport te rijden. Het transport werd zoals gewoonlijk door 2 4x4's van de politie begeleid. Dit zorgt altijd voor enig vermaak, want er zijn altijd wel enkelen die hen voorbij willen steken.
Toen ze echter de afrit namen naar de buitenring van Brussel gooide één van de 4x4's in de bocht alles dicht. De snelheid voor het manoeuvre was zo'n 110 km/u, na het plotse en onterechte remmanoeure nog zo'n 50 km/u. Dit is natuurlijk ideaal om uit de bocht te vliegen! Akkoord er was er ééntje die wel wat dichter kwam dan wat deze criminelen comfortabel vinden, maar om daarvoor een plots remmanoeuvre uit te voeren en ook andere bestuurders in gevaar te brengen is er ver over!
in de Craeybeckxtunnel kreeg ik zo eens een transport achter me, ze reden sneller en begonnen me in te halen, met mijn 44 ton  zag ik die 4x4 een poging doen om me aan de kant te duwen, echt¿ de wereld op zijn kop, dik gelachen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1900 Gepost op: donderdag 19 januari 2017 - 08:31:43 »
in de Craeybeckxtunnel kreeg ik zo eens een transport achter me, ze reden sneller en begonnen me in te halen, met mijn 44 ton  zag ik die 4x4 een poging doen om me aan de kant te duwen, echt¿ de wereld op zijn kop, dik gelachen.

 ::)

Met een terreinwagen een 44-tonner naar de kant duwen? Als jij het stuurwiel een beetje naar hun kant verdraait, hebben ze al een bruine onderbroek.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
graaicultuur bij politie die instaat voor repatriëringen
« Reactie #1901 Gepost op: dinsdag 24 januari 2017 - 08:53:49 »
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/3061927/2017/01/23/Tussenstops-in-vakantieland-dure-hotels-en-prostituees-graaicultuur-bij-politie-die-illegalen-repatrieert.dhtml

Citaat
Verschillende agenten zouden niet rechtstreeks terugkeren, maar eerst langs een vakantieland naar keuze passeren, zouden er dure hotels boeken en zelfs prostitueebezoekjes houden.

en voor wie er nog aan moest twijfelen hoe rot ons korps is : :

Citaat
Leidinggevenden sluiten voor deze 'exotische' blijkbaar veelal de ogen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: graaicultuur bij politie die instaat voor repatriëringen
« Reactie #1902 Gepost op: dinsdag 24 januari 2017 - 12:34:02 »
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingencrisis/article/detail/3061927/2017/01/23/Tussenstops-in-vakantieland-dure-hotels-en-prostituees-graaicultuur-bij-politie-die-illegalen-repatrieert.dhtml

Citaat
Verschillende agenten zouden niet rechtstreeks terugkeren, maar eerst langs een vakantieland naar keuze passeren, zouden er dure hotels boeken en zelfs prostitueebezoekjes houden.

en voor wie er nog aan moest twijfelen hoe rot ons korps is : :

Citaat
Leidinggevenden sluiten voor deze 'exotische' blijkbaar veelal de ogen.

Is dat dan een 'voorbeeld' van hun voorbeeldfunctie?  ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: graaicultuur bij politie die instaat voor repatriëringen
« Reactie #1903 Gepost op: dinsdag 24 januari 2017 - 13:08:56 »
Is dat dan een 'voorbeeld' van hun voorbeeldfunctie?  ;D ;D

Neen, veeleer van de mentaliteit "Servez-vous" en "Een gat is een gat, zegt de boer, en hij kruipt op zijn varken".

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: graaicultuur bij politie die instaat voor repatriëringen
« Reactie #1904 Gepost op: dinsdag 24 januari 2017 - 17:10:27 »
Is dat dan een 'voorbeeld' van hun voorbeeldfunctie?  ;D ;D

Neen, veeleer van de mentaliteit "Servez-vous" en "Een gat is een gat, zegt de boer, en hij kruipt op zijn varken".

ach, zolang er maar haar op zit .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone