Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416241 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
nog maar 's een schandaal bij Brusselse politie
« Reactie #1905 Gepost op: woensdag 25 januari 2017 - 16:14:42 »
Citaat van: GVA
Nieuw schandaaltje over gebraden kip bij Brusselse politie

http://www.gva.be/cnt/dmf20170125_02694505/nieuw-schandaaltje-bij-brusselse-politie-over-gebraden-kip?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Het Brusselse gerecht is een onderzoek gestart naar twee agenten van de lokale politiezone Brussel Hoofdstad-Elsene die mogelijk bij handelaars in de buurt regelmatig eten en drinken meenamen zonder te betalen. Volgens de krant ‘La Dernière Heure’ ging de bal aan het rollen toen een uitbater weigerde een gratis gebraden kip mee te geven en daarover bij een andere agent kloeg.

Alsof het de doodnormaalste zaak van de wereld is.  Zo vér zijn we intussen gekomen in dit apenland.
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 januari 2017 - 16:16:39 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1906 Gepost op: woensdag 25 januari 2017 - 19:10:57 »
Zelfs kannibalisme is hen niet vreemd. De kiekes!  :D :D :D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1907 Gepost op: woensdag 25 januari 2017 - 22:46:35 »
Citaat
De uitbaters durfden niets te zeggen uit vrees voor represailles.

Dit vind ik totaal verkeerd. Op die manier spoor je ze aan om verder misdrijven te plegen. Bij mij hadden ze het van bij het eerste kieken dat ze niet betaald hadden, aan hun rekker gehad. Het recht moet niet wijken voor het onrecht.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1908 Gepost op: zaterdag 28 januari 2017 - 20:47:02 »
Het doet me eerder denken aan de maffia die "beschermingsgeld" vraagt aan winkeliers.

Maar dan moet je ook even beseffen dat de maffia effectiever is dan de politie. De maffia is namelijk georganiseerd....
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: fraudejager vervalst documenten met tipp-ex
« Reactie #1910 Gepost op: vrijdag 03 februari 2017 - 16:34:11 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1913 Gepost op: donderdag 09 februari 2017 - 01:22:01 »
Zelfs voor de bomen zijn de flikken een gevaar.

Om het in goed Brussels te zeggen: "Ça est les crapuleux de ma strotje" (uit Le mariage de Mademoiselle Beulemans).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
agent rijdt met 3,2 promille rechtdoor over de rotonde
« Reactie #1914 Gepost op: dinsdag 14 februari 2017 - 11:14:01 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170213_02728636?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Lag het aan de alcohol ?  Of had hij gewoon zijn gps verkeerd begrepen : "rij rechtdoor OVER de rotonde" .....  ?

(of mss had hij net door de alcohol zijn gps verkeerd begrepen)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1915 Gepost op: dinsdag 14 februari 2017 - 11:54:35 »
Met 3,2 promille achter het stuur kruipen, dat is zoals met een mitrailleur in het rond schieten zonder te kijken en dan hopen dat je niemand treft. En daarvoor slechts 2 maanden rijverbod en een boete van 1.800 euro, waarvan de helft voorwaardelijk... Een schande. De man heeft er niet de minste verdienste aan dat hij geen medemensen gedood heeft, hij heeft puur geluk gehad.

Gezopen omdat zijn vrouw zwanger is... de volgende keer misschien omdat ze het afbolt bij zo een zatlap.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Voormalig politiebaas Glenn Audenaert opgepakt in onderzoek naar corruptie
« Reactie #1916 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 08:40:10 »
Citaat van: GVA
Voormalig politiebaas Glenn Audenaert opgepakt in onderzoek naar corruptie

Audenaert werd in 2012 door de onderzoeksrechter in Dendermonde in verdenking gesteld van schending van het beroepsgeheim en valsheid in geschrifte. In september 2015 werd hij ook in verdenking gesteld van passieve corruptie en witwassen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170217_02737724/voormalig-politiebaas-glenn-audenaert-opgepakt-in-onderzoek-naar-corruptie

Er gaat al jarenlang haast geen week voorbij, of er komt wel een schandaal bij de politie in het nieuws. Waarom zouden de andere burgers geen respekt meer hebben voor de politie?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1917 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 14:46:49 »
En rijden kunnen ze nog altijd niet ....

http://www.gva.be/cnt/dmf20170218_02737939/nieuwe-combi-na-amper-week-al-beschadigd?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Tgoh ja, eventjes achter een paaltje blijven hangen bij het achteruit rijden.  De schade valt nogal mee ...      Duh, als ik die foto zo zie, dan heeft die sjarel toch fameus z'n bestje gedaan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1918 Gepost op: zaterdag 18 februari 2017 - 15:57:13 »
"Pech" schrijft de krant dan... niks pech, een koerskemel achter het stuur, mogelijk zelfs dronken.

Citaat
Om meer schade te voorkomen, liet de politie de combi takelen.

Veel keuze hadden ze niet. Alsof je met zo een wrak nog zou mogen rijden.

Citaat
Op zich valt het mee. De schade zal vrij eenvoudig te herstellen.

Natuurlijk. Pakweg 5.000 Euro en we spreken er niet meer van.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1919 Gepost op: dinsdag 21 februari 2017 - 08:30:07 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170220_02741864?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=dso&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Citaat
“We zullen preventief moeten bekijken wat de risico's in dit geval precies zijn”, zegt korpschef Dirk Van Nuffel. “En dan is dat niet enkel voor mijn politiezone van belang. Want zowat elke politieman heeft zo'n trui.”

Plof ....

Ach zo.  Er moet er éérst ene per ongeluk in z'n eigen been schieten alvorens ze zich gaan afvragen hoe men veilig omgaat met een dienstwapen ?   ::)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 21 februari 2017 - 08:32:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone