Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415065 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1965 Gepost op: maandag 09 oktober 2017 - 19:13:34 »
Ik weet dat sommigen graag uitpakken met de politie als informatiebron inzake het verkeersreglement, en mij niet willen geloven als ik deze instantie wat dat betreft nu net een zéér weinig betrouwbare bron van informatie noem.  Of mij een zekere vorm van arrogantie verwijten als ik beweer dat ik deze instantie niet zelden op grove kemels betrap.

Volkomen onterecht.

Je hebt weer enkele bokken van formaat getroffen! Uitgerekend zelfs politiebeamten van de verkeerspolitie blijken dikwijls de meest elementaire beginselen van de wegcode niet te kennen.

Ik denk eraan om de wegcode op papier mee te nemen als ik nog eens naar België moet. Want als je vraagt op welke wettekst ze zich baseren, blijven ze het antwoord schuldig, en als je ze er niet met hun neus kunt opdrukken, houden ze vol dat zij het beter weten.

Gezien op een video bij Youtube. Een nieuwe auto was al verzekerd, maar de kentekenplaten waren nog niet overgeschreven op de niewe wagen. De agent liet de bestuurder niet verder rijden. Nergens is dit voorzien in de wetgeving. Als het voertuig niet ingeschreven is, dient er een PV wegens niet inschrijving en een fiskaal PV (mogelijke ontduiking van BIV en verkeersbelasting) opgesteld te worden, doch mag het voertuig verder rijden. De man was op reis vertrokken en stond daar met al zijn bagage en zijn hond omwille van een rotte appel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1966 Gepost op: vrijdag 13 oktober 2017 - 14:34:22 »
Citaat van: Nieuwsblad
Stervende kankerpatiënt twee keer opgelicht: eerst door gewetenloze "vriend", dan door politieman

EVERGEM / ASSENEDE - Een politieman uit Oosteeklo die een onderzoek voerde naar de oplichting van een terminale kankerpatiënt, is woensdag veroordeeld voor de oplichting van datzelfde slachtoffer. De rechercheur beloofde de zieke man een goede afloop van de zaak in ruil voor 30.000 euro.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171011_03125685

Vreemd dat de journalist blijkbaar alleen maar de vriend van de man gewetenloos noemt.  En de politieman dan ?  Heeft die dan wél een geweten, soms ?  Zo ja, dan toch een slecht als je 't mij vraagt.  Een oude, terminale kankerpatiënt, die het slachtoffer is van een oplichting, zélf ook nog 's oplichten.  Lager dan dit, kàn je toch niet meer vallen ?

En dan de bestraffing :

Twaalf maanden cel met uitstel, behalve het deel dat hij al in voorhechtenis zat, en een boete van 3.000 euro.  Dat is dus 1/10 van het bedrag waarvoor de man opgelicht werd, als ik goed kan tellen.  En een beroepsverbod vindt de rechtbank nu niet meteen nodig.

En de federale politie heeft éérst dit vonnis afgewacht om een beslissing te nemen.  Watch my words : die gaat er intern nog mee wegkomen met een "Allez manneke, nu nimeer doen éh" ook nog.  >:(

De politieman heeft dus een berekend risico genomen ....


De politie, uw vriend  (als ze uw geld kunnen aftroggelen tenminste)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 13 oktober 2017 - 14:43:43 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1967 Gepost op: vrijdag 13 oktober 2017 - 15:07:11 »
Citaat
twaalf maanden cel met uitstel,..., en een boete van 3.000 euro. Een beroepsverbod acht de rechtbank niet nodig.
Terechte beslissing, toonbeeld van eerlijkheid die man, snel hoofdinspecteur maken dan kunnen anderen nog iets van hem leren. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1968 Gepost op: woensdag 18 oktober 2017 - 00:49:54 »
Ik weet niet of dit de beste plek is om het te posten.

Zonet gezien, bij DE RECHTBANK, uitgezonden door Vt4.  Een vrouw moest zich komen verantwoorden voor foutparkeren.  De politierechter had het duidelijk op z'n heupen gekregen van het gepruts van de verbalisanten.  "Allé, is dàt hier nu een PV ?", waarbij hij het dossier nog nét niet létterlijk in de vuilbak smeet. "Ik lees hier alleen maar een verwijzing naar het KB van 1 december 1975, en welke inbreuk de verbalisant weerhouden heeft uit artikel 25.  Ik lees NIKS van vaststellingen .... Allee, allee, tjt, tjt, tjt". (schudde geërgerd z'n hoofd) 

De procureur sputterde nog ff tegen "Jamaar, dat moet toch niet altijd allemaal uitgeschreven te worden ?".  Waarop de rechter hem prompt terugfloot "Jawel, bij mij wél.  Ik kén heus dat KB van 1 december 1975 wel.  De verbalisant had maar een déftig PV moeten opstellen met fatsoenlijke vaststellingen.  En aangezien dat hier niet het geval is, spreek ik mevrouw vrij.  Voilà.  Jongens, toch !  Pfffft ...  Hup, weg ermee".

De vrouw heeft er enkel haar vrije tijd moeten voor uittrekken om tot daar te komen, en in de rechtbank ff een stapje naar voor te zetten.  Héérlijk om te zien hoe een rechter -terecht- verwacht dat een beëdigd ambtenaar maar een deftig PV had moeten opstellen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 18 oktober 2017 - 00:52:27 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1969 Gepost op: woensdag 18 oktober 2017 - 10:54:05 »
Dat was nog een rustige rechter. Toen ik jaren geleden eens voor de politierechter moest verschijnen, had de rechter de rijkswachter die mij geverbaliseerd had, ook doen komen. Wegens het erbarmelijke PV zag die rechter zo rood als een tomaat terwijl hij die rijkswachter uitschold voor het vuil van de straat. Vervolgens keerde hij zich rustig naar mij en zei: "Drie maal twintig frank boete met uitstel". Dank U, mijnheer de voorzitter!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1970 Gepost op: woensdag 25 oktober 2017 - 21:16:07 »
De Strangers hebben een remake gemaakt van hun bekende liedje >>> Ba de rijkswacht ....

(zie tv programma de Ideale Wereld)

Ba de rijkswacht
Dor weurde gaai goe ingedekt
Ba de rijkswacht
Iederien zwaagt en niemand sprekt
Ba de rijkswacht
Is 't allien de wc da lekt
Ba de rijkswacht
Ba de rijkswacht

In jaren 80
Rijkswacht oeppermachtig
Het land volledig van de wijs
Want waa wilden probeire
't rechtser te oriënteire
me een bezuuk on den Delhaize
Stodde on de kassa,
schiet dan oep de massa

Het kon allemol in den tijd
Vluchten mej ongs Golfke
Dwepen me Adolfke
Hoogstens oep ongs starrefbed spijt

Ba de rijkswacht
is iedereen ne kameraad
Ba de rijkswacht
ontwricht ge ongestraft de Stoat
Ba de rijkswacht
verkleed as flik of as piraat
Ba de rijkswacht
Ba de rijkswacht

(...)

« Laatst bewerkt op: woensdag 25 oktober 2017 - 21:24:17 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1971 Gepost op: donderdag 26 oktober 2017 - 10:58:16 »
(...) bekende liedje (...) zie tv programma de Ideale Wereld (...)

TOO SOON !!!!!

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1972 Gepost op: donderdag 26 oktober 2017 - 11:12:03 »
TOO SOON !!!!!

Waarom ?  Wat bedoel je daarmee ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1973 Gepost op: donderdag 26 oktober 2017 - 23:21:52 »
TOO SOON !!!!!

Waarom ?  Wat bedoel je daarmee ?
Dat deze (in mijn ogen wansmakelijke) "poging om grappig te zijn" van DIW alleszins veel te vroeg is om los te laten op de mensen.
Om maar niet te stellen liever nooit ...


""
Too soon : A phrase used to respond to someone making a comment that was intended to be funny, but touches on subject matter that shouldn't be joked about.
""


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1974 Gepost op: vrijdag 27 oktober 2017 - 04:57:14 »
Ik heb helemaal geen probleem met de nieuwe versie van het liedje, integendeel. De Strangers hebben vele waarheden gezongen die niet mochten gezegd worden, en de nieuwe versie van het liedje past perfect in hun stijl.

Als het proces tegen de Bende van Nijvel nu eindelijk, onder druk van de media, ernstig zou gevoerd worden, dan vrees ik dat aan het licht gaat komen dat de grootste gangsters ooit te zoeken waren bij de rijkswacht, wijl de meeste rijkswachters intussen politiebeamten geworden zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1975 Gepost op: vrijdag 27 oktober 2017 - 09:25:33 »
Tegen de tijd dat er een proces komt is alles verjaart
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1976 Gepost op: vrijdag 27 oktober 2017 - 17:02:03 »
Tegen de tijd dat er een proces komt is alles verjaart

Dat geloof je toch zelf niet zeker. Er wordt geregeld een kleinigheid aan het dossier gedaan, waardoor telkens opnieuw de verjaring gestuit wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1977 Gepost op: vrijdag 27 oktober 2017 - 21:18:48 »
TOO SOON !!!!!

Waarom ?  Wat bedoel je daarmee ?
Dat deze (in mijn ogen wansmakelijke) "poging om grappig te zijn" van DIW alleszins veel te vroeg is om los te laten op de mensen.
Om maar niet te stellen liever nooit ...


""
Too soon : A phrase used to respond to someone making a comment that was intended to be funny, but touches on subject matter that shouldn't be joked about.
""

Dat "too soon" zoveel betekent als "te vroeg", wist ik heus wel. 

Alleen ontging het mij, en eigenlijk ontgaat het mij nog steeds, waarom je dat te vroeg vindt.  Als destijds de oprichter van de groep DIANE bepaalde technieken herkende die hij z'n manschappen aangeleerd had, en dat ook kenbaar gemaakt heeft .... is het dan gerechtvaardigd dat ik mij afvraag hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat er dertig jaar lang niks met deze cruciale info gebeurd is ?

De naam van die fameuze reus dook al in 1999 op :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/naam-van-de-reus-bende-van-nijvel-dook-al-in-1999-op-in-onderzoek~a61bbfb03/

en nog wat leesvoer :

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171027_03156303?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding


Ik meen dat het nu wel stilaan tijd wordt dat de waarheid aan het licht komt, en publiekelijk bekend wordt.  Na dertig jaar, hebben de slachtoffers daar wel recht op.  Too soon, of te vroeg zo je wil ...., zijn daarbij nu niet meteen de woorden die mij persoonlijk het eerste te binnen schieten bij deze termijn.

Either way, het deksel lijkt nu opgetild.  En het blijkt hoe langer hoe meer een enorm stinkende beerput te zijn dat er onder dat deksel verscholen zit.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 oktober 2017 - 23:05:25 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1978 Gepost op: zaterdag 28 oktober 2017 - 00:17:19 »
Citaat van: bert.covens
(...) Alleen ontging het mij, en eigenlijk ontgaat het mij nog steeds, waarom je dat te vroeg vindt. (...)
Dat wansmakelijke filmke vind ik veel te vroeg.
In mijn ogen is dit voor de nabestaanden nog extra zout strooien op hun recent terug opengereten wonden.
Het wordt m.i. door DIW allemaal wat respectloos behandeld en gebanaliseerd nu ... 
Moest het nu paar maanden verder zijn, dan misschien wel (misschien !), maar nu zo kort nadat deze etterbuil is opengebarst ... nee, sorry, veel te vroeg ...


Die beerput van de Bende had idd al langer opgelost moeten worden ...
Maar "achteraf" is het altijd gemakkelijk om te zeggen van "ja, ik had toen zus of zo gedacht of gedaan" en "als hij dit of dat maar had gedaan ..." of "hoe kunnen ze daar nu naast zien" ...
Wat betreft die oprichter van DIANE : voor 't zelfde geld had hij dat wel goed gezien en gemeld maar werd 't ook in de doofpot gestoken boven zijn hoofd.
Er is met veel info weinig tot niets gedaan blijkt nu ... wsl ook (grotendeels ?) door manipulatie en tegenwerking van hogerhand. 
Verder denk ik niet dat dit helemaal zal opgelost worden, daar zitten veel te hoge mannen achter en ligt politiek veel te gevoelig.
Zeer wsl dat er enkele kleine garnalen nu de grootste Zwarte Piet toegestoken gaan krijgen, maar de grote vissen zullen zoals altijd buiten schot blijven.
Ik kan niet geloven dat er bwvs enkele misnoegde rijkswachters indertijd elkaar op een gegeven moment vinden en na een tijdje besluiten à la  "kom, laten we een groepke vormen en wat gaan rondschieten" om (no pun intended) daarna zo buiten schot te blijven bij de onderzoeken ...

En dit is maar 1 beerput die nu (eindelijk) opengaat ... er zijn nog genoeg andere ...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1979 Gepost op: zaterdag 28 oktober 2017 - 18:04:25 »
Citaat van: bert.covens
(...) Alleen ontging het mij, en eigenlijk ontgaat het mij nog steeds, waarom je dat te vroeg vindt. (...)
In mijn ogen is dit voor de nabestaanden nog extra zout strooien op hun recent terug opengereten wonden.

Ik vermoed eerder dat het hun een steun zal zijn dat een bekende groep meehelpt om de misdrijven van de betrokken rijkswachters aan het daglicht te brengen.

Citaat
Maar "achteraf" is het altijd gemakkelijk om te zeggen van "ja, ik had toen zus of zo gedacht of gedaan" en "als hij dit of dat maar had gedaan ..." of "hoe kunnen ze daar nu naast zien" ...

Achteraf? Diegenen welke het onderzoek gesabotteerd hebben, wisten maar al te goed waar ze mee bezig waren.

Citaat
En dit is maar 1 beerput die nu (eindelijk) opengaat ... er zijn nog genoeg andere ...

Zeg dat wel.

Marc Annemans heeft destijds voor ons het deksel gelicht van de beerput die het besloten politiegedeelte van het Wegcode Forum was. Maar hij en zijn echtgenote kennen nog heel wat grotere beerputten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."