Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415039 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1995 Gepost op: zaterdag 11 november 2017 - 21:18:43 »
En dan die uitspraak van die politieagent: "Er zijn vele fietsers die het rode verkeerslicht negeren, daarom heb ik voor U geen respekt".

"Geen respekt" ....

Zelfs àls iemand daadwerkelijk in de fout gegaan is, en een PV met recht en rede opgesteld zou worden.  Dan nóg meen ik dat betrokkene met het nodige respekt bejegend dient te worden.  Mag er dan kordaat opgetreden worden ?  Ja, natuurlijk.  Maar dat hoeft hoegenaamd niet op een respektloze manier te gebeuren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1996 Gepost op: maandag 20 november 2017 - 15:27:55 »
Het technisch inzicht van onze blauwbloezen (snelwegpolitie)

>>> er zitten er maar 4 van de 6 in      ;D

M'n schoonvader pleegt hierover te zeggen : ga met ZO'N mannen naar den oorlog ......
« Laatst bewerkt op: maandag 20 november 2017 - 15:30:37 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1997 Gepost op: maandag 20 november 2017 - 19:52:09 »
 ;D ;D ;D

Dat zijn er die je naar een garage kunt sturen om een flesje tussengas te gaan halen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1998 Gepost op: dinsdag 21 november 2017 - 09:48:02 »
;D ;D ;D

Dat zijn er die je naar een garage kunt sturen om een flesje tussengas te gaan halen.

En als ze daar dan toch zijn, ineens ook de solsleutel laten meebrengen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1999 Gepost op: dinsdag 21 november 2017 - 23:09:09 »
Een emmer elentriek voor dien Tesla dat in panne staat
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: jongeman van 22 dient klacht in na zware agressie Dilbeekse politie
« Reactie #2001 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 11:07:21 »
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/jongeman-22-dient-klacht-in-na-zware-agressie-van-dilbeekse-politie~a7b3a776/

 ::) ??? :o

Geen zinnig mens kan ontkennen dat dergelijk uitschot van de maatschappij volstrekt ongeschikt is als politiebeamte.

Mogelijk hebben die jongens wel wat meer gezegd dat niet door de beugel kon dan hun zus aangeeft, zodat er daadwerkelijk was van smaad aan de politie, en hebben ze wat tegenstand geboden bij hun aanhouding. Maar dan nog staat het criminele geweld van de politiebeamten toch totaal in wanverhouding tot dergelijke feiten.

In het slechtste geval krijgen die agenten weer maar eens opschorting van straf voor misdrijven waarvoor een andere burger minstens 6 maanden voorwaardelijk zou krijgen. Hier in Duitsland zaten ze zo goed als zeker effectief achter de tralies.

Zoals ik hier al eerder schreef: vele Belgische politiebeamten zijn ronduit een gevaar voor de samenleving.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2002 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 12:45:13 »
Raar verhaal, Dilbeek heeft 's nachts 8 agenten binnen zitten?
Tegengehouden voor wat sneeuw terwijl mits 2 buitenspiegels men nog eens geen open achterruit moet hebben?
Praat hier niets goed maar die sneeuw was vast een voorwendsel om die tegen te houden, zal niet zo'n braaf manneke zijn.
Hoop dat ze allemaal thuis mogen zitten zonder behoud van loon.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Sjoemelende agent blaast zelf bij alcoholcontrole om quotum te halen
« Reactie #2003 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 13:22:32 »
Nog wat sjoemelen erbij :

Citaat van: Nieuwsblad
Sjoemelende agent blaast zelf bij alcoholcontrole om quotum te halen

BRUSSEL - Een Brusselse agent heeft zelf ademtests afgelegd om het quotum van vijf alcoholcontroles per dag te halen. Zijn gesjoemel kwam afgelopen zomer aan het licht nadat hij de nummerplaat van een overleden bestuurder had opgeschreven als ‘gecontroleerde wagen’. Het intern onderzoek is afgerond, meldt VTM Nieuws. “We gaan ons nu beraden over een eventuele sanctie”, klinkt het bij het politiecollege.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171203_03221228?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Eén.  Er wordt dus gesmost met ons aller belastinggeld.  Noch zijn arbeidstijd, noch het blaaspijpje werden aangewend voor datgene waarvoor ze bedoeld zijn : het verkeer veiliger te maken door bestuurders onder invloed van alcohol uit het verkeer te halen en te beteugelen.

Twéé.  Dat valse PV : dat heet regelrecht valsheid in geschrifte volgens mij. 

En niet zomaar het eerste het beste geschrift : een PV heeft (mits tijdig verzonden) omgekeerde bewijslast, en wordt opgesteld in naam van de koning (vandaar het majestatis pluralis "Wij" [...]).  Verder ontgaat het mij enigszins hoe het überhaupt mogelijk is dat hij een PV opstelt.  Moet ik daar dan uit opmaken, dat hijzélf onder invloed geblazen heeft in z'n eigen ademtests ?  Immers : bij een negatieve ademtest wordt toch géén PV opgesteld ?  Of mis ik ergens wat ?

Je moet het toch maar durven .....
« Laatst bewerkt op: zondag 03 december 2017 - 13:36:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2004 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 14:58:04 »
Raar verhaal, Dilbeek (...)
Idd, vind ik ook al ...

-(enkel ?) tegengehouden wegens sneeuw op de achterruit ?
Zijn er alleen in Dilbeek dan zo'n Alpijnse hoeveelheden gevallen of reed hij rond met een minikijkgaatje zoals velen deze tijd ? ?

-(enkel ?) in de boeien slaan voor een reactie op hun opmerking daarover, het over-en-weertje daarna en dat als smaad aan de politie aannemen
"De broer is iemand met een grote mond en laat zich verbaal niet doen " , zie tekst.

-"een woordenwisseling" en dan aangehouden ...
Er kan van alles zijn gezegd uiteraard, maar aanhouden enkel door de reactie "er ligt sneeuw op omdat het sneeuwt" zal 't niet geweest zijn

-en eigenlijk is het "weer eens tegengehouden" (zie tekst) , hij wordt regelmatig tegengehouden, wsl dus een "gekende bij de politie"(om welke reden dan ook)
Waren er voorgaande controles of rijgedragingen waaruit bleek dat deze chauffeur opviel in het verkeer en daardoor regelmatig controle nodig had ?
Dan heb ik het over eventueel zijn rijstijl, bezit van en/of onder invloed oa. drank, drugs, medicatie, moe of luidruchtig (auto/muziek/stem), gevaarlijke rijstijl, ...
Of vooral in deze tijd : rijden met minikijkgaatje in de voorruit en de rest nog bevrozen (zoals zoveel), ...

-als je denkt dat er tegenwoordig nog agenten zijn (en dan nog met zes of meer) die iemand zo in elkaar gaan slaan, denk wat anders dan
Agenten moeten zich niet in elkaar laten slaan, dus kan je enige reactie terug verwachten, actie ... reactie
Er zal ook daar wsl camerabewaking zijn in het kantoor en/of de cel, dus gemakkelijk raadpleegbaar
Is goed mogelijk dat hij zich dat zelf heeft toegebracht met zich te verweren bij de aanhouding en/of onderweg en/of eens hij in de cel zat
En dan zullen de agenten ook dat laten vaststellen door een ambulance op te bellen
Maar ja, dat alles is uiteraard allemaal altijd enkel en alleen de schuld vd politie hé ...
Dus ...

- ... gaan we ermee naar het Comité P én de gazetten én smeren we het uit op facebook ...


-en last but not least (zoals altijd) : wat is er echt gebeurd , want we lezen vooral het verhaal van 1 kant ...

 

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2005 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 16:03:31 »
-en eigenlijk is het "weer eens tegengehouden" (zie tekst) , hij wordt regelmatig tegengehouden, wsl dus een "gekende bij de politie"(om welke reden dan ook)
Waren er voorgaande controles of rijgedragingen waaruit bleek dat deze chauffeur opviel in het verkeer en daardoor regelmatig controle nodig had ?
Dan heb ik het over eventueel zijn rijstijl, bezit van en/of onder invloed oa. drank, drugs, medicatie, moe of luidruchtig (auto/muziek/stem), gevaarlijke rijstijl, ...
Of vooral in deze tijd : rijden met minikijkgaatje in de voorruit en de rest nog bevrozen (zoals zoveel), ...

Ik lees hier een hoop redenen die een regelmatige(re) controle rechtvaardigen, doch geen enkel excuus om het buitensporige geweld toe laten.

als je denkt dat er tegenwoordig nog agenten zijn (en dan nog met zes of meer) die iemand zo in elkaar gaan slaan, denk wat anders dan

Ja ?  Jonathan Jacob en de botinnekes al vergeten ? Om er nog maar één te noemen.  En als je dit topic eens rustig doorneemt, kom je nog wel méér gevallen tegen van onnodig zwaar fysiek geweld van onze blauwbloezen.

Agenten moeten zich niet in elkaar laten slaan, dus kan je enige reactie terug verwachten, actie ... reactie

Er schrijft hier niemand dat agenten zich zomaar in elkaar moeten laten slaan.  Maarreuhm : Wààrop baseer je de veronderstelling dat betrokkene fysiek geweld zou (kunnen) gepleegd hebben jegens de agenten ?

Er zal ook daar wsl camerabewaking zijn in het kantoor en/of de cel, dus gemakkelijk raadpleegbaar
Is goed mogelijk dat hij zich dat zelf heeft toegebracht met zich te verweren bij de aanhouding en/of onderweg en/of eens hij in de cel zat
En dan zullen de agenten ook dat laten vaststellen door een ambulance op te bellen
Maar ja, dat alles is uiteraard allemaal altijd enkel en alleen de schuld vd politie hé ...
Dus ...

Dus ... wat ?

Ik lees daar alleen maar een hoop (ongefundeerde) veronderstellingen .....

Ik lees in het artikel :

Citaat
Meteen na de feiten is M. naar het ziekenhuis gegaan voor onderzoek. Daaruit blijkt dat hij zware verwondingen heeft opgelopen en een tijd werkonbekwaam is.

Dàt, m'n beste, zijn feiten.  Aangetoond door een arts !  Ik lees nérgens, ook maar een woord over een agent die zelfs maar de minste verwonding opgelopen zou hebben.  Laat staan dat zulks ook nog zou vastgesteld zijn geweest door een arts.  Jij wel, soms ?

Je gaat jezelf nu toch écht niet wijsmaken, dat hij zichzélf dergelijke verwondingen zou hebben toegebracht, zekers ?  Laat ons een klein beetje ernstig blijven.  En je gaat jezelf nu toch ook écht niet wijsmaken, dat hun eigenste politiechef dan zou reageren door te melden dat -indien nodig- er gepaste maatregelen tegen betrokken agenten genomen zullen worden, zekers ?

... gaan we ermee naar het Comité P én de gazetten én smeren we het uit op facebook ...

Verwondert jou dat dan ?  Als de vader van Jonathan Jacob destijds ook niet met zijn beeldmateriaal naar buiten gekomen was, zou dat alles integraal in de doofpot beland zijn geweest, en waren de botinnekes ongestraft weggekomen met de gruwelijke dood van zijn zoon .....

-en last but not least (zoals altijd) : wat is er echt gebeurd , want we lezen vooral het verhaal van 1 kant ...

Tsja, maar dàt is hoegenaamd niet de schuld van betrokkene.  De politie hééft wel degelijk recht van antwoord gekregen door de journalist.  In het artikel, kan je namelijk lezen :

Citaat
De familie dient een klacht in bij het Comité P. Arnoud Vermoesen, korpschef van de lokale politie Dilbeek, wacht het onderzoek af. “Het parket zal de zaak onderzoeken. Daarna zullen we - indien nodig - gepast maatregelen nemen. Ik heb de Facebookpost ook gelezen en het proces verbaal ingekeken, maar ik kan niet meer vertellen over het lopend onderzoek.
« Laatst bewerkt op: zondag 03 december 2017 - 18:40:34 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2006 Gepost op: maandag 04 december 2017 - 08:57:43 »
Citaat van: Nieuwsblad
“Misbruik van macht”, aldus politierechter
Agent verplicht dronken vrouw om achter het stuur te kruipen


BRUSSEL - Een Brusselse agent heeft een 21-jarige vrouw verplicht om haar auto te verplaatsen terwijl ze duidelijk dronken was, zo meldt Het Laatste Nieuws. Eens ze achter het stuur zat, haalde de agent een alcoholtest boven en trok hij haar rijbewijs in. Misbruik van macht, oordeelde de rechter.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171204_03223301

 ::)

HOE àchterlijk kàn je zijn als agent ?

Dus : de agent merkt dat de vrouwelijk duidelijk boven haar theewater zit.  Om die reden, wil ze trouwens met de taxi naar huis gaan.  Maar neen, tóch verplicht hij de zatte beus haar om haar auto te verplaatsen.  Dat gaat er bij mij sowieso al niet in.   Dat doet toch geen zinnig mens ?   

En zodra ze dan gevolg geeft aan z'n eigen dwaze bevel, neemt hij haar een ademtest af en smeert hij haar een PV aan wegens rijden onder invloed ook nog !  Er zijn er al voor minder vér weg gestoken in de psychiatrie !  >:(

Ofwel kreeg de vrouw dus een PV omdat ze het bevel negeerde haar wagen te verplaatsen.  Daarbovenop een PV wegens foutparkeren + takelkosten.
Ofwel kreeg de vrouw een PV wegens rijden onder invloed, en dan nog louter omdat ze het bevel van die agent gehoorzaamde (ze wilde immers enkel spullen uit de auto halen en de taxi nemen !)

Zo ging het in de Middeleeuwen ook.  Een vrouw die beschuldigd werd van hekserij, eindigde op de brandstapel.  Was het géén heks, dan stierf ze op de brandstapel.  Overleefde ze de brandstapel, dan werd dat aanzien als hét bewijs dat de beschuldigde een heks was, en werd ze gedood wegens hekserij.  Hoe dan ook : een beschuldiging van hekserij was meteen ook het doodvonnis van die vrouw in kwestie.

Het had dus héél simpel kunnen zijn.  Moest het voertuig daar weg, maar de verbalisant stelt vast dat de bestuurder daar niet meer toe in staat is wegens de alcohol ?  Dan zorgt hij daar zélf ambtshalve voor.  Of met een beetje goede wil, was er mss wel een bekende (nuchtere) in de buurt, die het even in haar plaats had kunnen doen.  Enfin, alles beter dan een zatte beus het bevel te geven die auto te verplaatsen me dunkt.

Gelukkig oordeelde de politierechter in beroep dat de agent zijn macht misbruikt had, en sprak hij de dame in kwestie vrij.
« Laatst bewerkt op: maandag 04 december 2017 - 13:05:01 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2007 Gepost op: maandag 04 december 2017 - 19:37:16 »
machtsmisbruik.... X weken geschorst met behoud van loon? Is naar het schijnt een straf.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2008 Gepost op: maandag 04 december 2017 - 21:30:43 »
Wat Dilbeek betreft:
  • Toen de eerste betrokkene reeds in een cel gestoken was, werd hij onder meer geschopt in zijn gezicht en in zijn maag - met zes man.
  • Ook op zijn broer werd geklopt en geschopt, niettegenstaande hij geboeid was. Deze werd ook bij de keel gegrepen, waarbij hij bijna het bewustzijn verloor.
Dit zijn barbaarse gewelddaden welke nooit goed te praten vallen, doch helaas geenszins een uitzondering zijn bij de Belgische politie.

Citaat
De politieagenten [...] hadden schuim op hun mond van razernij.

Dit toont aan dat de politieagenten volstrekt zichzelf niet konden beheersen, wat hen volstrekt ongeschikt maakt voor het politieamt.

Citaat van: svenn
Agenten moeten zich niet laten in elkaar slaan

De andere burgers evenmin, en al zeker niet door politieagenten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2009 Gepost op: maandag 04 december 2017 - 21:39:46 »
Wat de agent betreft die een dronken vrouw het bevel gaf om haar motorvoertuig te verplaatsen:

Citaat
Wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer

Artikel 37


Met een geldboete van 200 euro tot 2 000 euro, wordt gestraft:

1° hij die een persoon die duidelijke tekens van strafbare alcoholopname vertoont of die zich blijkbaar bevindt in de toestand bedoeld in artikel 35, aanzet of uitdaagt tot het besturen van een voertuig of een rijdier of tot het begeleiden met het oog op de scholing;
[...]

Gezien de pleger van het misdrijf een politieagent is, lijkt mij een boete van 2.000 euro (met opdeciemen 16.000 euro) geenszins overdreven te zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."