Volgens mij gaan daar inderdaad problemen van komen.
Nog meer dan dat er nu al zijn.
Ik kan me perfect voorstellen dat dergelijke begeleiding niet makkelijk is, ook ermee rijden niet wanneer je de infrastructuur bekijkt en de soms ondenkbare bietekwieten die er gebruik van maken.
Dat merk je al met een gewone vrachtwagen en dat het die begeleiders ook soms teveel wordt kan ik gerust in komen zolang het de spuigaten niet uitloopt.
Doch echter heb ik ook eens een probleem gehad met een uitzonderlijk transport ZONDER politiebegeleiding, 's nachts op de E411 richting Luxemburg tijdens die grote herstellingswerken een paar jaar geleden.
Er was een gewoon begeleidingsvoertuig bij maar die reed er gewoon achter met bijzonder felle knipperlichten op zijn dak zodanig dat deze en nog andere lichten op de vrachtwagens er voor zorgden dat ik erg verblind was en bijna uit de cabine van mijn vrachtwagen werd gebliksemd.
Hun gewone achtermistlampen stonden ook op maar die zag je bijna niet door de felle andere lichten.
Aan het begin van de kilometerslange werken had ik het al zitten.
Ze waren gestopt voor 1 van die signalisatieborden die buiten de rij stond en zo waren er nogal wat over de volledige afstand (meer dan 20 kilometer dacht ik).
Tussendoor haalden ze snelheden van dik 90km/u terwijl maar 70km/u toegelaten was.
Tof ze met dat voor je neus.
Nu soit, langs de ene kant kon ik er wel begrip voor opbrengen al vond ik die lichten toch wel erg storend, de gereden snelheden wat vreemd en de rijstijl ook.
Ik wist dat er aan de splitsing naar Luik een stuk van enkele kilometers was waar geen werken waren (parkings waren allemaal afgesloten wegens de werken) en iets verder weer werken waren voor ettelijke kilometers.
(en nu effe op glad ijs)
Op voorhand had ik al mijn voorzorgen genomen met de begrenzer om vlot te kunnen voorbij gaan in dat stuk om rustig te kunnen verder rijden eens ik terug in de werken zat.
Dat was ietwat te hoog gegrepen want zelfs toen ik ruim boven de aanduiding zat die mijn kilometerteller aankon, en dus ook sneller dan toegelaten voor auto's, reden beide vrachtwagens en begeleidingsvoertuig gewoon los van me weg om dan na 50 meter in de volgende werken weer tot bijna volledige stilstand te komen omdat er weer zo'n bord iet of wat buiten de lijntjes stond.
De laatste afrit voor de grens met Luxemburg reden ze eindelijk van de autosnelweg af.
Dat stuk autosnelweg tussen Namen en Luxemburg heb ik honderden keren gereden, ook in sneeuw, ijzel, file,... maar die keer was het toch wel de langste en slechtste rit ooit.