Auteur Topic: Tractor overrijdt 4 fietsers, te weinig zicht.  (gelezen 5436 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Tractor overrijdt 4 fietsers, te weinig zicht.
« Reactie #15 Gepost op: maandag 11 juli 2011 - 16:45:00 »
Ik vind het niet normaal dat je met zo een moordwapen de openbare weg op mag.

Autofabrikanten moeten er al jarenlang voor zorgen dat er aan de buitenkant van de auto geen onderdelen zijn die de kwetsuren van een aangereden voetganger zouden kunnen verergeren. Maar met zoiets rondrijden, waar je als automobilist geen schijn van kans tegen hebt, dat is blijkbaar geen probleem.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 12 juli 2011 - 05:53:08 »
'k Weet 't zo nog niet, of dat wel toegelaten is. 

Die pallethaak, is geen wezenlijk onderdeel van die traktor.  Die kan wellicht afgekoppeld worden.  Ik vraag mij dan ook af, of dit niet als een soort van lading aanzien moet worden?  (Of minstens als een middel om lading te vervoeren).

>>>  VOORSCHRIFTEN MBT LADING.

Ik weet bijvoorbeeld, dat in het maïsseizoen men veel dorsers ziet rijden, met de bek weliswaar toegeklapt, doch zelden of nooit afgeschermd, laat staan vervoerd op een aanhanger achter de dorsmachine (te tijdrovend, zeker?).  Maar wanneer diezelfde loonwerkers dan op Nederlands grondgebied rijden, doen ze dat ineens wél.  De KLPD controleert daar blijkbaar veel strenger dan de politie hier .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 26 juli 2011 - 00:30:28 »
Ik weet bijvoorbeeld, dat in het maïsseizoen men veel dorsers ziet rijden, met de bek weliswaar toegeklapt, doch zelden of nooit afgeschermd, laat staan vervoerd op een aanhanger achter de dorsmachine (te tijdrovend, zeker?).  Maar wanneer diezelfde loonwerkers dan op Nederlands grondgebied rijden, doen ze dat ineens wél.  De KLPD controleert daar blijkbaar veel strenger dan de politie hier .....
Alle groot landbouwalaam dat ik in Zweden heb zien rondrijden, stond op diepladers.
Tiens tiens.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder