Auteur Topic: huidig vervoermiddel  (gelezen 13021 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 15 oktober 2011 - 09:08:46 »
op mijn parkeerplaats: een Peugeot 807, prima uitgerust en met een wat krachtiger motor.
mag ik vragen wat het verbruik daarvan is?

Mijn voorganger had over meer dan 10000 km de boordcomputer niet meer rest en hij stond op een verbruik van 7.2 l/100km. Ik heb er gisteren nog maar een 140 km mee gereden en kom op een verbruik van 6.5 l/100 km. Vermoedelijk ga ik nog iets lager eindigen over de lange afstand, gisteren was er veel fileverkeer bij. Eigenlijk best wel ok, die astmatische Scenic met zijn 1.5 diesel zat ook op 6.2 en is veel kleiner en heeft minder vermogen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 15 oktober 2011 - 14:21:50 »
Zo een monovolume wordt je snel gewoon... Toen ik de keuze kreeg tussen 320d of Zafira was ik na anderhalve maand Zafira rijden ook aan het twijfelen :D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 15 oktober 2011 - 18:45:21 »
1) Een Citroën Berlingo 1.9 D.  Niks poepchiques, geen onnodige dure tierelantijntjes.  Maar ideaal voor mijn gezinneke: veel plek voor een betaalbare prijs, en ik kom ook overal droog aan.
2) Fiets: Ketler. (ook niks bijzonders, maar 't volstaat voor mij ruimschoots).
3) En verder: den bene-wagen.  (te voet, dus).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #33 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 01:39:41 »
Zo een monovolume wordt je snel gewoon... Toen ik de keuze kreeg tussen 320d of Zafira was ik na anderhalve maand Zafira rijden ook aan het twijfelen :D

Ik moet hier nog een dikke 5 maanden mee rijden, zo gaat dat als je van werk veranderd, dan krijg je wat op de parking staat. Ik heb echter niet te klagen, de wagen is als nieuw, ook als staan er 100 000 km op. Op de Scenic had ik geen navigatie en dat mis je enorm als je dat gewoon bent. De kinderen zijn tevreden met hun TV tegen het plafond en de ruimte is natuurlijk fantastisch. Vandaag ben ik naar de Efteling gereden (verjaardag dochter is nabij) en ik moet zeggen dat het prima bolt. Het is geen sportieve auto, maar dat mis je niet direct.
Of ik volgend jaar terug een monovolume bestel, dat is nog even iets anders.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #34 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 03:37:42 »
Ik heb indertijd ook nog anderhalf jaar met een Scenic gereden.
Het ging wel om een 1.9 TDI, zo'n kleine monovolume en dat ging best ook wel vlot voor een verbruik van, als ik me goed herinner, een goeie 6 liter.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #35 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 05:57:04 »
Zal wel een cDi geweest zijn, TDI dat is van de Vag stal. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #36 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 06:27:38 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #37 Gepost op: zondag 16 oktober 2011 - 12:23:10 »
Ah Voila eentje uit het tijdperk dat Reno me gestolen kon worden :-[
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #38 Gepost op: maandag 17 oktober 2011 - 00:20:10 »
Kan best zijn hoor dat het CDI was.
Dat ik het begod zelf niet meer weet.
Was ergens in 2003, einde reeks nieuw gekocht bij Cardoen.
Moest mijn Ford Galacy vervangen waar ik dringend vanaf moest wegens voortdurende problemen en kosten.
Ware het niet dat ik toen volledig landelijk woonde en een auto nodig had voor het werk of ik ruilde hem in voor een fiets.
« Laatst bewerkt op: maandag 17 oktober 2011 - 00:25:11 door bibi585 »

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #39 Gepost op: donderdag 20 oktober 2011 - 10:11:28 »
- Een Mazda 2 1.3 (benzine, 75pk, bj 2009)
- Een boemeltrein (te traag en genomineerd tot afschaffing)
- Een fiets
- Een hoop schoenen :)
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 oktober 2011 - 10:13:15 door Jari »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 21 oktober 2011 - 18:09:14 »
Ik ga altijd te voet : ik rij met een Lopende Rekening    >:(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #41 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 05:51:12 »
Ik heb eerst wat moeten bekomen, maar ik rijd nu met de Volvo S60 van mijn vader, die op 4 november 2011, op 86-jarige leeftijd, overleden is ten gevolge van een hartstilstand.

Wijlen mijn vader was de beste papa die ik me had kunnen wensen, en ook voor mijn mama de beste echtgenoot die ze zich had kunnen wensen.

Ik vind het zinvoller me te verheugen over de 86 fijne jaren tijdens dewelke ik zoveel aan hem gehad heb, dan te treuren over de jaren dat hij nog had kunnen leven. In die zin heb ik, met akkoord van de pastoor en op verzoek van mijn moeder, een toespraak gehouden in de kerk tijdens de rooms-katholieke uitvaartplechtigheid.

De Volvo S60 van 2008, met amper 50.000 km op de teller, is een prachtwagen: veliig, betrouwbaar, comfortabel en goed uitgerust, en een 5-cilinder diesel 2,4 liter met 163 PK. Tijdens mijn reis van België naar hier ermee heb ik, met deze wagen met een leeggewicht van 1.600 kg, 6,0 liter/100 km diesel verbruikt, niettegenstaande hij een 6-traps automaat heeft, de airco voortdurend ingeschakeld was, en de Xenon-lichten constant branden.

Hij is intussen, na de 4de poging, eindelijk hier in Duitsland ingeschreven geraakt. Om zijn Belgische inschrijving te laten schrappen, aangezien zijn Belgisch kenteken hier door de Zulassungsstelle werd ingehouden, zullen we waarschijnlijk nog wel even bezig zijn. Eerst in Flensburg navragen wie er bij de DIV in België van op de hoogte is, want als je naar de DIV belt, weten ze dat niet. En dan naar deze persoon bij de DIV het attest sturen dat de Belgische kentekenplaat bij de Zulassungsstelle hier werd ingehouden (het heeft ons water en bloed gekost om dat attest te bekomen).

Ze weten het hier zogezegd allemaal beter dan ik als Belg. Als ik hen dan uitleg dat enkel de achterste Belgische kentekenplaat een juridische waarde heeft, willen ze dat niet geloven: ze moeten zowel de achterste als de voorste kentekenplaat hebben. Spijtig dat het geld kost, want anders had ik hen nog wel een 100-tal copies van het Belgisch kenteken kunnen afleveren, die zogezegd voor aanhangwagens met een MTM van niet meer dan 750 kg gediend hadden.

3 wagens is voor Leslie en mij "des Guten zuviel", en daardoor moet helaas de VW Bora weg. Hij is amper 10 jaar oud, heeft nog geen 200.000 km op de teller, en rijdt nog als nieuw, en in elk geval veel aangenamer dan onze VW Touran van 2006. Ik weet dat ik letterlijk ga wenen als hij weggaat.

We hebben die rotkar van een 5 jaar oude Touran evenwel nodig als we met onze hond en bagage een reis willen maken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #42 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 09:02:46 »
Jozef,

Mijn oprechte deelneming voor het overlijden van je vader.  Ik wens je veel sterkte voor alle moeilijke momenten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #43 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 11:32:21 »
Ik vind het zinvoller me te verheugen over de 86 fijne jaren tijdens dewelke ik zoveel aan hem gehad heb, dan te treuren over de jaren dat hij nog had kunnen leven. In die zin heb ik, met akkoord van de pastoor en op verzoek van mijn moeder, een toespraak gehouden in de kerk tijdens de rooms-katholieke uitvaartplechtigheid.

Innige deelneming,

Zo'n toespraak is inderdaad een geweldig eerbetoon aan die dierbare overledene, maar toch zo moeilijk om te doen. Het siert je dat je dit aankon en dat je dit nog voor hem hebt gedaan. Ik heb dit ook gedaan bij het overlijden van mijn vader en weet niet of ik het nog eens zou kunnen voor iemand anders in mijn familie- of vriendenkring.

Citaat
De Volvo S60 van 2008, met amper 50.000 km op de teller, is een prachtwagen: veliig, betrouwbaar, comfortabel en goed uitgerust, en een 5-cilinder diesel 2,4 liter met 163 PK. Tijdens mijn reis van België naar hier ermee heb ik, met deze wagen met een leeggewicht van 1.600 kg, 6,0 liter/100 km diesel verbruikt, niettegenstaande hij een 6-traps automaat heeft, de airco voortdurend ingeschakeld was, en de Xenon-lichten constant branden.
Citaat

En zo wordt je op aangename manier herinnerd aan je vader, telkens je die wagen neemt.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: huidig vervoermiddel
« Reactie #44 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 21:58:45 »
Innige deelneming, het is zwaar je pa verliezen maar als je zoveel aan hem hebt gehad is hij in gedachte steeds ergens aanwezig, ik heb mijn pa in januari 2004 verloren en verleden week met een familiefeest voor mijn moeder haar 80é verjaardag leek het toch nog zo pas geleden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien