Auteur Topic: Besmettelijk ...  (gelezen 28884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Besmettelijk ...
« Reactie #120 Gepost op: zondag 27 juni 2010 - 19:52:31 »
ok gelieve dan notie te nemen dat ik vanaf 18u55 mijn taak overgeef aan Gucci tot 19u05 want dan zit ik op het toilet  ;D

Wie?  Die naam van moderator ben ik nog niet tegengekomen.....  :D :D :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Besmettelijk ...
« Reactie #121 Gepost op: zondag 27 juni 2010 - 20:36:49 »
ok gelieve dan notie te nemen dat ik vanaf 18u55 mijn taak overgeef aan Gucci tot 19u05 want dan zit ik op het toilet  ;D

Wie?  Die naam van moderator ben ik nog niet tegengekomen.....  :D :D :D

Gucci is de naam van zijn hond.

Wat hij schrijft, komt er dus op neer dat hij vindt dat zijn hond al even goed het voorzitterschap kan waarnemen als hij.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Besmettelijk ...
« Reactie #122 Gepost op: zondag 27 juni 2010 - 20:52:04 »
Komt het dan allemaal door die persoonlijke mail, of wordt er met twee maten en twee gewichten gewerkt?

Ik heb niets te verbergen. Hier volgt de inhoud van de twee e-mails die ik naar Eugeen, Benny en Xantingo gestuurd heb:

Citaat
Beste Eugeen,
 
 
Mag ik jou even verwijzen naar deze draad op het GRO Forum:
 
http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?f=5&t=11888
 
 
Ik heb enkele weken meegewerkt aan het GRO Forum op een manier waarvan ik denk dat er niets op aan te merken valt.
 
In bovenvermelde draad heb ik niet willen discussiëren, doch op een fatsoenlijke manier een correcte uitleg gegeven.
 
Reactie van Xantingo: "Wanneer de Rijprof [...] zegt dat [...] Discussiëren daarover heeft dan geen enkele zin."
 
Draad gesloten met de stilzwijgende goedkeuring van de voorzitter.
 
 
Prachtig argument toch, niet? "Wanneer de Rijprof zegt"...
 
Alsof de Rijprof er meer zou van weten dan ik omdat hij een ervaren rijschoolinstructeur is, terwijl hij uitgerekend in de betrokken draad weer maar eens bokken van formaat schiet.
 
Alsof we nog niet genoeg blunders van ervaren rijschoolinstructeurs op de forums zouden gezien hebben.
 
Alsof Emma en de andere bezoekers alleen maar dienen te weten hoe het met een doorlopende witte streep op het examen zit, en hoe het er daarna mee zit geen enkel belang heeft.
 
Als Emma maar haar rijbewijs behaalt.
 
Dat zij en anderen daarna maar liefst een overtreding van de derde graad aan hun been hebben omdat de Rijprof hen wijsgemaakt heeft dat ze een doorlopende witte streep mogen overschrijden als er een vrachtwagen even staat te laden of lossen, zal Xantingo en GRO Forum worst wezen.
 
 
En Jozef gaat op het GRO Forum weer maar eens voor iemand door die er niets van kent.
 
Maar een kwaad woord over Jozef schrijven, dat doen ze daar niet hoor.
 
Neen, ze hebben wel geraffineerdere manieren om Jozef te krenken.
 
 
Er mag op het GRO Forum zogezegd niet meer gediscussieerd worden.
 
Kijk dan bijvoorbeeld maar eens in deze draad:
 
http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?f=8&t=11865&start=30
 
Inazuma mag discussiëren en daarbij de Rijprof tegenspreken zoveel hij wil, maar Jozef niet hoor.
 
 
Zie je nu, ondanks alle moeite die jij en ik doen om tot een betere verstandhouding te komen, van waar de smeerlapperij maar blijft komen, Eugeen?
 
Klasse!
 
 
Wat heeft Xantingo nu bereikt?
 
Dat hij, met zijn argument "Wanneer de Rijprof zegt", weer maar eens bewezen heeft dat hij zijn beslissingen niet op een rationele manier kan funderen.
 
Dat de draad niet afgerond is, en de forumbezoekers daardoor onvoldoende en verkeerd ingelicht zijn over deze materie.
 
Dat op het GRO Forum weer maar eens gebleken is dat het krenken van Jozef er belangrijker is dan correcte informatie te verstrekken.
 
Dat ik daarom vanaf nu uiteraard niet de minste meerwaarde meer lever aan het GRO Forum.
 
Dat er vanaf nu van mijn kant ook niet meer de minste stap in de richting van een betere verstandhouding zal gezet worden zolang GRO Forum alleen maar het tegenovergestelde blijft doen.
 
En dat ik, aangezien de uitleg die ik gegeven heb, exact diegene is die ik bij het VVOC gekregen heb tijdens mijn opleiding tot rijschoolinstructeur, de aandacht van het VVOC op eerstvermelde draad zal vestigen, zodat hun docent van het vak Politie Wegverkeer kan beoordelen hoeveel respect GRO Forum wel heeft voor de kwaliteit van zijn onderricht.
 
 
Met vriendelijke groeten,
 
Jozef

Citaat
Beste Eugeen,
 
Bedankt voor jouw onderstaande e-mail.
 
Ik meen dat ik hem al grotendeels beantwoord heb op het Christophoros forum.
 
Niet het minste in het antwoord van "De Rijprof" geeft aan dat, indien het zo is dat examinatoren dulden dat een doorlopende witte streep overschreden wordt als er een vrachtwagen in de weg staat, dit desalniettemin een derde graadsovertreding is die als dusdanig kan bestraft worden als je er geen grond van verschoning voor hebt.
 
Dit is dan ook een volkomen foutief signaal naar de bezoekers toe.
 
Bovendien is het zeer goed mogelijk dat andere bezoekers dan de vraagstelster wel degelijk in mijn antwoord geïnteresseerd waren of dat in de toekomst, bij een opzoeking op het forum, zullen zijn.
 
Waar gaat het met dergelijke gevaarlijke antwoorden naartoe? Zullen we dan meteen ook maar, als de halve slagbomen aan een overweg wat te lang dicht blijven naar onze zin, er voorzichtig tussen door slalommen, onder voorwendsel dat het een geval van overmacht is dat daar een trein gaat komen reizigers laten in- en uitstappen, en we daar toch geen 10 minuten kunnen blijven staan?
 
Het zou nog een verschil geweest zijn als De Rijprof mij niet tegengesproken had met de twee bokken die hij geschoten heeft. Maar een draad afsluiten zonder eerst foutieve informatie recht te zetten, onder voorwendsel dat, omdat de vraagstelster vraagt hoe ze het op het examen moet doen, niet wil weten hoe ze het daarna moet doen, dat lijkt me meer dan bedenkelijk.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Jozef
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Besmettelijk ...
« Reactie #123 Gepost op: zondag 27 juni 2010 - 23:40:22 »
En de soap gaat verder: ik heb een dreigmail gekregen van een moderator van het GRO Forum.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Besmettelijk ...
« Reactie #124 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 02:08:18 »
Citaat van: bert.covens
GRO is en blijft natuurlijk altijd een werk van vrijwilligers.  Naast fulltime te werken, beheren jullie in je vrije tijd geheel vrijwillig een website om jongeren mee aan een rijbewijs te helpen.

Het zit iets complexer in elkaar, Bert. Even wat historiek voor een beter begrip (Eugeen, verbeter me gerust als ik me vergis).

Eugeen heeft bij mijn weten, buiten de opleiding voor zijn rijbewijs, geen andere opleiding inzake verkeersrecht genoten (ik heb de volledige theoretische opleiding voor rijschoolinstructeur praktijk categorie B gevolgd, doch heb daarna, wegens chronische werkonbekwaamheid, mijn stage niet kunnen aanvatten, wat de directie van Sanderus bijzonder betreurde, gezien het niveau waarvan ik getuigde).

Eugeen heeft zijn zeer sympathieke Filippijnse echtgenote Louise geholpen bij haar voorbereidingen voor het behalen van een rijbewijs, enerzijds met de studie van de theorie, anderzijds als begeleider voor de praktijk. Het slagen voor het praktijkexamen van Louise heeft evenwel bijzonder lang geduurd.

Naar aanleiding of ter gelegenheid daarvan, heeft Eugeen de idee opgevat om een website uit te bouwen waar de kandidaten voor het behalen van een rijbewijs voor het overgrote deel gratis informatie konden vinden om zich daarop voor te bereiden.

Zijn desbetreffend voornemen, dat hij bekend maakte op wijlen het Wegcode forum, deed aanvankelijk niet enkel bij mij de wenkbrauwen fronsen, doch stuitte begrijperlijkerwijze ook op tegenkanting van heel wat instellingen, zoals de erkende autorijscholen en Wees Wegwijs.

Het was de tijd toen op het Wegcode forum, waar politiemensen een trapje hoger mochten staan dan de andere deelnemers, het niet konden pikken dat ik er gerechtvaardigde kritiek op sommige politiemensen uitte, en er, met bendevorming en chantage, Dirk Deckx onder druk gezet hebben om mij van wijlen het Wegcode forum te verbannen.

Deze levenslange verbanning heeft tot gevolg dat ik nog altijd niet kan inloggen op de Vraagbaak van Wegcode, ondanks dat daar geen discussies kunnen gevoerd worden, en er daartoe dus geen reden meer bestaat.

Na deze verbanning, ondanks meer dan 3.000 postings waarvan voor het overgrote deel de meerwaarde door de verantwoordelijken van Wegcode ook nog na mijn verbanning volledig erkend werd, ben ik begonnen met samen te werken met Eugeen Van Aerschot aan zijn website met forum GRO.

In die tijd schreef Eugeen me dat Wegcode een blunder had begaan met me van hun forum te verbannen, omwille van mijn kennis en ervaring.

Ik heb ontelbare uren besteed om fouten op de site van GRO te verbeteren en mee te werken aan het forum.

Omdat ik intussen moderator geworden was op het GRO forum, hebben, zoals Eugeen kunnen zien heeft uit talrijke postings van het besloten politiegedeelte van het Wegcode forum, aldaar een aantal politiemensen plannen gesmeed om het GRO forum te saboteren.

Wekenlang hebben Eugeen en ik elkaar dag en nacht afgelost om de baldadigheden van de betrokken politiebeamten op het GRO Forum te bekampen.

Onder meer vanwege opmerkingen over de toenmalige sponsor KBC over de daardoor ontstane gang van zaken op het GRO Forum, heeft Eugeen er het discussiegedeelte gesloten, en mij gevraagd om, nog vóór de uitbouw van een Christophoros website, er alvast een forum te openen waar discussies konden plaatsvinden, en waar hij deelnemers van het GRO Forum ook naar verwees. Er stond toen een link naar Christophoros op de frontpagina van de GRO website.

Naarmate de website GRO populairder werd, nam niet alleen de belangstelling van zijn toenmalige sponsor KBC en diens bereidheid om de sponsorbedragen te verhogen toe, doch tevens de interesse van Eugeen om zijn succes te verhogen met een logo van GRO met link naar deze site op de drukbezochte site van Wegcode.

Tijdens een samenkomst van Eugeen met de verantwoordelijken van Wegcode in dit verband, werd door Wegcode de eis gesteld dat daarvoor het gezicht van Jiozef als moderator op het GRO Forum moest verdwijnen, aangezien Jozef zich het recht aanmatigde om niet bij GRO, doch bij Christophoros gerechtvaardigde kritiek op Wegcode uit te oefenen.

Naast het nastreven van dit voordeel bij Wegcode, was het ook de tijd waarin Eugeen, om het financiële welslagen van zijn site te optimaliseren, er alsmaar meer belang aan hechtte dat er geen overheidsinstanties, zoals de FOD Mobiliteit en Vervoer of het BIVV, tegen hun kar gereden werden.

Het werd daardoor aartsmoeilijk voor mij om Eugeen nog te overtuigen van blunders op GRO, waaraan hij halstarrig vasthield om toch maar bepaalde instanties niet tegen de haren in te strijken, niettegenstaande ik mijn standpunten derzake telkens onderbouwde met verwijzingen naar meer wetenschappelijk onderlegde websites.

Als gevolg van deze hardnekkigheid van Eugeen, wil ik graag toegeven dat er van mij, louter vanuit mijn gedrevenheid voor de verkeersveiligheid, een aantal e-mail vertrokken zijn die vrij kordaat waren, en door Eugeen zelfs als mokerslagen bestempeld werden.

Vanwege de opportuniteit die deze situatie Eugeen bood in het raam van zijn besprekingen met Wegcode, heeft Eugeen ze aangegrepen om mij, zonder enige verwittiging of mededeling daaromtrent, te ontslaan als moderator op het GRO Forum. Hij heeft me zelfs één dag verbannen van het GRO Forum, doch dit werd blijkbaar niet gunstig onthaald door zijn medewerkers.

Deze louter opportunistische en ongebreidelde vijandigheid van Eugeen was voor mij dan ook de aanleiding om de betrekkingen tussen GRO en Christophoros te verbreken.

Sindsdien doet GRO alles wat het kan om mijn ontslag als beheerder van Christophoros te bewerkstelligen.

Eind 2007 heb ik, wegens mijn chronische depressie niet meer bestand zijnde tegen de zeer zware niet aflatende vijandelijkheden van Wegcode en GRO, de website Christophoros overgelaten aan Joeri Cools.

Ik erken hem sindsdien als verantwoordelijke, en derhalve baas van Christophoros, en zal mij daarom ook altijd bij zijn beslissingen neerleggen.

Maar ik kan niet ontkennen dat ik zijn beslissingen tot nu toe altijd al probleemloos kunnen onderschrijven heb, omdat hij een verstandig man is, die zich niet door persoonsgebonden vetes laat leiden.

Later werd het GRO forum afgesplitst naar de v.z.w. GRO Forum, terwijl Eugeen nog altijd de eigenaar is van de website GRO.

GRO is alvast geen vrijwilligerswerk. Eugeen heeft al aangegeven dat het voor hem een broodwinning is. En ik weet, vanuit mijn vroegere samenwerking met hem, dat de sponsoring hem een aardig inkomen oplevert.

GRO heeft immers veel bezoekers en pageviews. Daardoor betaalt de sponsor (vroeger KBC, thans BNP Paribas Fortis) bedragen om U tegen te zeggen aan Eugeen.

Niks verkeerd mee, natuurlijk. Alleen maar om het even te verduidelijken.

Christophoros heeft een heel andere strategie.

De site is kleinschalig, omdat kwaliteit er belangrijker geacht wordt dan aantallen bezoekers en pageviews. Voor een verkeerd signaal inzake de doorlopende witte lijn kan de bezoerker terecht bij GRO Forum. Voor een voor de verkeersveiligheid verantwoord advies daaromtrent, is er Christophoros.

Christophoros wenst ook objectief verantwoorde informatie te verschaffen. Dat houdt in dat Christophoros nooit bindingen zal aangaan met sites die geregeld onzin publiceren inzake het wegverkeer.
« Laatst bewerkt op: maandag 28 juni 2010 - 02:11:35 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Besmettelijk ...
« Reactie #125 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 08:32:04 »
Christophoros wenst ook objectief verantwoorde informatie te verschaffen. Dat houdt in dat Christophoros nooit bindingen zal aangaan met sites die geregeld onzin publiceren inzake het wegverkeer.
je hoeft geen binding aan te gaan met andere sites , maar je kan mss stoppen met modder te gooien
het tast de geloofwaardigheid van deze site redelijk aan
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Besmettelijk ...
« Reactie #126 Gepost op: maandag 28 juni 2010 - 08:38:43 »
Ik vermoed dat ondertussen alles over dit onderwerp is gezegd, althans het gedeelte dat op het openbaar gedeelte van het forum moet. Vooraleer er hier weer een stokje in de kippenhok wordt gegooid gaat er een slot op.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519