Auteur Topic: Besmettelijk ...  (gelezen 28885 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Besmettelijk ...
« Gepost op: woensdag 12 mei 2010 - 16:53:43 »
De onsmakelijke wegcode-gewoonte om draden af te sluiten die niet stroken met het eigen gelijk is duidelijk besmettelijk ...
http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?f=8&t=11719&start=0

Fons post een bericht dat hij niet geslaagd is voor het examen, (mede ?) omdat hij vertraagde aan oversteekplaatsen en kruispunten.
Krijgt daar een opmerking over van de examinator dat dit hinderlijk zou zijn.
Dat standpunt wordt dan ineens ook maar overgenomen door Xantingo - Team-Weetjewel - terwijl het helemaal niet strookt met de wegcode en dat standpunt hetzelfde weekend toevallig nog ontkracht wordt door Kijk Uit !
Desnoods sleurt men er eigen veronderstellingen bij die helemaal niet in het oorspronkelijke bericht staan, en verwijt dan anderen dat ze in een bericht lezen wat ze er in willen lezen ... Jawadde !

We zijn stilaan op het punt gekomen dat de weggebruiker met vragen aangaande de verkeerswetgeving beschermd moet worden tegen 2 websites die zich opwerpen als referenties terzake ..
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Besmettelijk ...
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 12 mei 2010 - 17:28:31 »
We zijn stilaan op het punt gekomen dat de weggebruiker met vragen aangaande de verkeerswetgeving beschermd moet worden tegen 2 websites die zich opwerpen als referenties terzake ..

Naar mijn gevoel zijn we al enkele jaren geleden op dat punt aangekomen.

Fons past met zijn voorzichtigheid aan kruispunten en oversteekplaatsen voor voetgangers alleen maar de wegcode toe. Naarmate hij meer ervaring opdoet, zal hij de grens tussen deze voorzichtigheid en het onnodig hinderen van andere bestuurders beter leren inschatten, maar dat hij intussen als beginneling het zekere voor het onzekere neemt, siert hem alleen maar.

Als hij daarvoor gebuisd werd door de examinator, is dat een regelrechte schande. Vele anderen zouden er immers het besluit uit trekken om die voorzichtigheid voortaan niet meer toe te passen.

Als je ervan uitgaat dat je de wegcode niet moet toepassen als achterliggers zich daaraan ergeren, dan is het hek natuurlijk van de dam.

Ik zie ook geen reden waarom de betrokken draad moest gesloten worden.

Oplossing: inloggen en de betrokkene via PB of e-mail aanschrijven en uitnodigen op dit forum.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 12 mei 2010 - 18:03:57 »
Is het dààrom dat je daar niet langer "modertor" bent Inazuma, maar vrijwillig antwoorden post?  (Met alle respect en begrip natuurlijk als je dat liever voor jezelf houdt)

Nu, feit is wel dat we daar maar 1 klokje (kunnen) horen luiden.  Dat maakt het sowieso erg moeilijk om objectief te blijven.  Zoals het daar geschreven staat, heeft Fonske gelijk.  "Zoals het daar geschreven staat", inderdaad.  Jammer genoeg kunnen we de visie, beoordeling van de examinator er niet naast leggen.  We kennen dus ook niet diens argumentatie, motivatie voor zijn beslissing.  De kans dat diens versie over precies dezelfde rit er héél anders uitziet dan wat Fonske erover schreef, is  zeker niet onbestaande.

Het is immers lang niet iedereen gegeven om voldoende zelfkritisch te zijn tov eigen kunnen, tov prestaties op bvb een examenrit.....
« Laatst bewerkt op: woensdag 12 mei 2010 - 18:40:51 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 12 mei 2010 - 20:19:03 »
de examinator heeft altijd gelijk

toen ik voor mijn rijbewijs D ging was is al instructeur en examinator, dus de wegcode was geen probleem
ik ben tot twee keer toe gebuisd
een keer om geen voorrang aan rechts te geven aan een lege straat met goed zicht
een andere keer om geen voorrang te geven aan een fietsster die een rotonde kwam opgereden waarop ik reed

de instructeurs zelf bevestigden tijdens de cursus dat ze de wegcode en al zijn veranderingen niet constant volgden
toen ik protesteerde kreeg ik als antwoord dat ik daar als cursist niet echt veel te zeggen had
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 12 mei 2010 - 20:34:36 »
Zucht, dit was een discussie die daar al nergens naar toe ging, en hier ook niet...

Zonder resultatenblad geloof ik er namelijk niet veel van... Advocatuur hebben namelijk hun truken...

Je kan niet gebuisd worden op lichtjes vertragen bij elk kruispunt...

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 12 mei 2010 - 23:38:40 »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 13 mei 2010 - 09:50:26 »
Is het dààrom dat je daar niet langer "modertor" bent Inazuma, maar vrijwillig antwoorden post?  
Ik zie gebeuren wat ik voorspelde toen ik de VZW Gratis Rijbewijs Online verliet ...

Citaat
Nu, feit is wel dat we daar maar 1 klokje (kunnen) horen luiden.  Dat maakt het sowieso erg moeilijk om objectief te blijven.  
We horen inderdaad maar 1 kant.

Maar hoe objectief is het nog wanneer een moderator de eigen mening over de gebeurtenissen voor waarheid gaan aanzien, nadat pijnlijk duidelijk werd dat ook zijn eigen visie terzake (gelijklopend aan die van de examinator !) al foutief was om te beginnen ???
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 13 mei 2010 - 10:12:08 »
Welke trouwens een belachelijke uitzending is, door uitspraken die op niets trekken naar mijn bescheiden mening.
Reporter: Aan een zebrapad krijg ik in principe voorrang, dus is het sowieso veilig als ik oversteek?
Agent: Ja, het zebrapad is de beste plaats om over te steken.
De opportuniteit van dergelijke uitspraken is zeker betwistbaar.
Vooral gezien men in dezelfde uitzending zegt dat 1/3 van de ongevallen met voetgangers aan een zebrapad gebeuren; bij de overige 2/3 nog een hoop "vallen" zit (een hoofdoorzaak van ongevallen met voetgangers in de zones 30 !); en de rest van de ongevallen gebeuren op het veel grotere  aandeel van de openbare weg waar géén zebrapad is.

Een zebrapad is enkel veilig als de opgelegde verplichting voorrang te verlenen ook nageleefd wordt  - en daar wringt het schoentje vaak.

Zonder de wegcode erbij te halen, steek je trouwens best over wanneer er even geen voertuigen aankomen, eender waar dat dan is.
Dat is het veiligste, én het milieuvriendelijkste.
Maar geregeld verbiedt de wegcode je dat, en verplicht ze je over te steken op een plaats en bijgevolg tijdstip waardoor de verkeersstroom op de rijbaan gehinderd wordt ...
Zeker in een zone 30 ziet men vaak opstoppingen ontstaan in een verkeersstroom met in principe voldoende gaten om veilig over te steken, net doordat die verkeersstroom telkens weer moet stoppen om voetgangers over te laten aan een zebrapad.

Punt is echter dat wanneer het gaat over de verplichtingen opgelegd door de wegcode, Kijk Uit wel degelijk juist zit.
Je mag een oversteekplaats slechts aan matige snelheid naderen, dus al zeker niet aan de maximaal toegestane snelheid.
Rij je aan een snelheid in de buurt van de toegestane snelheid, dan zal je dus moeten vertragen tot een "matige" snelheid die je toelaat alsnog te stoppen voor een voetganger ...
Op meerdere plaatsen zie je die voetganger welgeteld een trottoirbreedte vooraf ...

Citaat
Wat me ook stoort is dat ze wéér enkel automobilisten aan de kant zetten. Ik zie nochtans fietsers genoeg die óók niet stoppen voor het zebrapad.
Inderdaad, daarvan hebben we er geen enkele aan de kant zien staan in deze Kijk Uit ...
« Laatst bewerkt op: donderdag 13 mei 2010 - 10:17:51 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 13 mei 2010 - 20:31:33 »
Die draad heb ik daar gesloten.
De reden:
Draden die discussies bevatten over het verkeersreglement gaan zal ik niet sluiten, maar draden die discussies bevatten wat Fons dan wel of niet bedoeld sluit ik wel.
Fons en ook alle anderen hebben nog steeds de kans om te reageren en ik begrijp dus niet waarom dit een probleem zou moeten zijn  :o

Offline eugeen

• Gevorderde
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 13 mei 2010 - 21:09:41 »
Citaat van: Inazuma

?

Bedoel je met een van deze sites www.gratisrijbewijsonline-forum.be ?

Voor zover ik weet heeft het forum zicht nooit voorgedaan als de referentie inzake verkeerswetgeving.
Het is een eenvoudig forum waar getracht wordt om vragen (die voornamelijk van jongeren komen die zicht voorbereiden op het rijbewijsexamen), zo goed mogelijk te beantwoorden. De meeste moderators van het forum zijn ofwel rijinstructeur, ofwel dagelijks met verkeer bezig. Enkele moderators zijn trouwens ook moderator op dit forum. Verder heeft het forum het geluk dat ook jij zeer regelmatig vragen beantwoordt, niet als rijinstructeur, maar als iemand die zeer goed op de hoogte is van de wegcode. En tot slot zijn er nog enkele mensen die, niet als moderator, maar als geinteresseerd bezoeker van het forum ook op regelmatige basis jongeren helpen.

Bedoel je met een van de sites www.gratisrijbewijsonline.be ?
Dan moet ik je zeggen dat GRO en het forum twee totaal onafhankelijke sites zijn. Ik als eigenaar van GRO zit zelfs niet in het bestuur van de vzw GRO-forum.
Op GRO staat een directe link naar het forum, maar er zijn meer sites die deze link hebben, zoals rijscholen, de rijprof etc...

Ik wou deze bedenking, zonder kwade bedoelingen,  maar effe melden.

« Laatst bewerkt op: donderdag 13 mei 2010 - 21:17:01 door eugeen »

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 14 mei 2010 - 21:51:56 »
Het beste is dat jullie op het forum gratis rijbewijs online eenvoudig antwoorden volgens de wegcode,  voor zover dat natuurlijk mogelijk is met de huidige wegcode die met haken en ogen aan mekaar hangt.
Ingewikkelde discussies zou de jongeren alleen maar in de war brengen.

Een beginnend bestuurder mag volgens mij gerust wat trager rijden op moeilijke of gevaarlijke punten.
Hij kan nog niet zo snel reageren als iemand die al vele kilometers heeft gereden daar hij nog geen verkeersgeheugen heeft opgebouwd waaruit hij informatie kan putten bij problemen.
Buiten de moeilijke punten moet hij wel met het verkeer kunnen meerijden.
Dit alles op voorwaarde dat de "zogezegde" ervaren bestuurders zich aan de voorschriften houden en hun rijervaring niet omzetten in roekeloos gedrag wat maar al te vaak gebeurt.
De ervaren bestuurder is meestal niet het juiste voorbeeld, hij misbruikt zijn harde schijf.
Conclusie : Vele jongeren hebben nog wat meer tijd nodig en kunnen nog niet zo snel gepast reageren, bestuurders die al langer rijden misbruiken  dan weer hun kennis om hun grenzen te verleggen en geven aldus het foute voorbeeld aan de jongeren waardoor het er eigenlijk op neer komt dat weinigen zich correct  door het verkeer loodsen.

Ook een voetganger moet begrijpen dat als hij PLOTS, ONVOORZIEN wil oversteken aan een oversteekplaats dat de automobilist die net op datzelfde ogenblik zelfs met een matige snelheid reeds zodanig dicht genaderd is niet meer in staat is om op een normale manier te stoppen. De automobilist op het moment van confrontatie kan niet alles dichtslaan als een voetganger ineens beslist om over te steken zonder dit op één of andere manier duidelijk te maken. De bestuurder die volgt op dit moment van confrontatie of de bestuurder die nog genoeg plaats heeft om te stoppen, MOET kunnen stoppen.

Over examinatoren doen veel verhalen de ronde. Hoogstwaarschijnlijk door personen die gebuisd zijn en geen of te weinig  rijschoollessen  hebben gevolgd en bijgevolg niet weten waarover ze praten.
Je hoort op het forum van gratis rijbewijs online maar één klok.
Elke gebuisde moet zijn frustraties toch ergens kwijt.

De vraag is natuurlijk aan welke kruispunten (B15 B9)en aan welke oversteekplaatsen (fietsrs, voetgangers, hoe gelegen, zichtbaarheid enz..)en in welke mate Fons vertraagde opdat de examinator hem hiervoor een opmerking gaf?

« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 mei 2010 - 22:01:19 door mazda »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 01:40:02 »
Beste Eugeen en Benny,

Het is zeker niet mijn bedoeling in de plaats van Inazuma te antwoorden. In afwachting van een eventuele reactie van hem zou ik enkel graag mijn mening weergeven.

Ik vermoed dat het de overgrote meerderheid der bezoekers - overigens mijns insziens volkomen terecht - worst zal wezen wie de eigenaar is van een site en wie hem beheert. Ze komen naar Wegcode, GRO of het GRO forum, ongeacht wie er de eigenaar van is en wie ze beheert.

Op deze sites, waar, zoals ze het gewenst hebben, naar verwezen wordt door officiële (alhoewel daarom niet minder bedenkelijke) overheidssites, verwachten ze rechtmatig een correct of geen, doch zeker geen verkeerd antwoord op hun verkeersvragen.

Op Christophoros zullen we, in tegenstelling tot sommige medewerkers van andere sites, zeker nooit suggereren dat wij de waarheid in pacht zouden hebben. Onder meer daarom geven we iedereen virtueel onbeperkt de kans om over een onderwerp op basis van gelijkheid te discussiëren.

Destijds werd Eugeen, voor de goede werking van het GRO forum, er helaas toe genoopt aldaar geen discussies meer te laten voeren, nadat een aantal ongure politiebeamten van Wegcode het GRO forum wekenlang dag en nacht geteisterd hadden (zoals onder meer Eugeen en ik hebben kunnen vaststellen, konden zij daartoe gebruik maken van het besloten gedeelte voor politiebeamten van wijlen het Wegcode forum om hun snode plannen te smeden).

Daar waar er op de Wegcode Vraagbaak geen discussies geduld worden, heeft het GRO forum de verdienste dat er intussen al geruime tijd opnieuw toch gedachtenwisselingen plaatsvinden.

Wij stellen evenwel tot onze spijt vast dat een gemeenschappelijke noemer van de Wegcode Vraagbaak en het GRO forum er dikwijls in bestaat - en vandaar de titel "Besmettelijk" van deze draad - dat, wanneer een medewerker een onjuist antwoord geeft, hij tegenspraak krijgt, en niet meer weet van welk hout nog pijlen te maken, de draad afgesloten wordt.

De vraagsteller, maar ook de andere lezers van de draad, blijven daardoor opgescheept zitten met een verkeerd antwoord, aangezien de rechtzetting ervan beknot wordt.

Mijns insziens concludeert Inazuma daaruit zeer terecht dat we op het punt gekomen zijn dat de weggebruikers daartegen moeten beschermd worden.

Ik ben er mij meer dan wie ook van bewust dat ons dit beslist niet in dank zal afgenomen worden door de betrokken sites, en Joeri en ik daardoor mogelijk nogmaals met roekeloze en tergende juridische acties zullen bestookt worden, ook al zou de vlam wel eens keihard kunnen terugslaan als het aan mij ligt. De verantwoordelijken van de betrokken sites zullen er immers wellicht van uitgaan dat het onze bedoeling is hen nadeel te berokkenen, ook al is dat in de verste verte niet het geval, doch een slachtofferrol sommigen nu eenmaal goed uitkomt.

Dergelijke acties van onzentwege zullen enkel het gevolg zijn van de verschillende prioriteiten van de diverse betrokken sites. Wij hebben er geen probleem mee dat andere sites, ook al beweren ze dan dat de verkeersveiligheid hen nauw aan het hart ligt, in werkelijkheid heel andere prioriteiten hebben. De verkeersveiligheid ligt ons evenwel te nauw aan het hart om blijven toe te kijken hoe ze in het gedrang gebracht wordt door sites omdat er andere belangen primeren.

Wegcode profileert zich met "een zo laag mogelijke drempel tussen de politie en de [andere] burgers". GRO profileert zich met "gratis rijbewijs voor iedereen". Ik denk dat het meer dan tijd is dat Christophoros, ter verwezenlijking van zijn missie, zich profileert met zijn authentieke inzet voor meer verkeersveiligheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 09:05:48 »
Wij stellen evenwel tot onze spijt vast dat een gemeenschappelijke noemer van de Wegcode Vraagbaak en het GRO forum er dikwijls in bestaat - en vandaar de titel "Besmettelijk" van deze draad - dat, wanneer een medewerker een onjuist antwoord geeft, hij tegenspraak krijgt, en niet meer weet van welk hout nog pijlen te maken, de draad afgesloten wordt.

Ik dacht dat ik duidelijk was ?

Ik heb de draad gesloten omdat er mensen begonnen te bekvechten over wat Fons al dan niet wou schrijven.
Fons zelf heeft wel de kans gehad om duidelijker te worden, maar heeft dit niet gedaan.
Het is dus niet omdat hij tegenspraak geeft, integendeel ik verwacht "spraak" van hem maar krijg ze niet.

De draad is dus gesloten omdat er mensen discussie hebben over wat hij bedoeld, en niet over één of ander antwoord wat verkeerd zou zijn.
Dit is volgens mij een groot verschil.
Er staat ook ook bij dat mensen nog steeds kunnen reageren.

Ik geef jullie wel gelijk wat het "besmettelijk" aan gaat, want ik heb zelfs zin om deze draad te sluiten. :-[
« Laatst bewerkt op: zaterdag 15 mei 2010 - 09:09:50 door benny stinkens »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 14:37:31 »
Ik dacht dat ik duidelijk was ?

Je hebt vrijheid van gedachten.

Citaat
Ik heb de draad gesloten omdat er mensen begonnen te bekvechten over wat Fons al dan niet wou schrijven.

Dat was slechts een detail. Op een forum kunnen we alleen maar discussiëren in de hypothese dat de informatie waarover we beschikken met de waarheid strookt. Dat is een stilzwijgend gegeven, we gaan daarom niet de postings overladen door elke zin te beginnen met "Als het waar is dat...".

De essentie van de draad was het meningsverschil over de grond van de zaak tussen Xantingo en Inazuma. Deze gedachtenwisseling werd nodeloos gefnuikt.

Citaat
Fons zelf heeft wel de kans gehad om duidelijker te worden, maar heeft dit niet gedaan.

Dat is zijn goed recht, en het is niet omdat hij student rechten is, dat hij al advocaat zou zijn, laat staan dat hij ervan verdacht dient te worden om adovatentrukken toe te passen.

Citaat
Het is dus niet omdat hij tegenspraak geeft, integendeel ik verwacht "spraak" van hem maar krijg ze niet.

En als je die niet krijgt, dan sluit je maar de draad? Klasse!

Citaat
De draad is dus gesloten omdat er mensen discussie hebben over wat hij bedoeld, en niet over één of ander antwoord wat verkeerd zou zijn.

Waarmee je er meteen voor gezorgd hebt dat een discussie over het correcte antwoord niet verder kon gezet worden, waardoor de rechten van Inazuma en de andere weggebruikers geschonden werden.

Citaat
Er staat ook ook bij dat mensen nog steeds kunnen reageren.

Hoe? Door een nieuwe draad te openen, die jij dan weer sluit omdat er iets anders er jou weer niet in aanstaat?

Citaat
Ik geef jullie wel gelijk wat het "besmettelijk" aan gaat, want ik heb zelfs zin om deze draad te sluiten. :-[

Dit vind ik zeer laag bij de grond, Benny.

Van een besmetting van Christophoros zou enkel sprake zijn als we zouden dulden dat deze draad in zijn huidig stadium gesloten wordt.

We hebben onlangs onder de beheerders en moderatoren uitgebreide gedachtenwisselingen gevoerd over het beleid van Christophoros en het al dan niet sluiten van draden. Van daaruit weet je perfect dat het volstrekt ongepast zou zijn om Christophoros met hetzelfde imago als Wegcode en het  GRO forum op te zadelen door deze draad te sluiten in strijd met het beleid van Christophoros.

Ik raad je dan ook aan je hiervan te onthouden en je te bezinnen over de grondwettelijke vrije meningsuiting.

Offline eugeen

• Gevorderde
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 18:59:07 »
Citaat van: Jozef
Van daaruit weet je perfect dat het volstrekt ongepast zou zijn om Christophoros met hetzelfde imago als Wegcode en het  GRO forum op te zadelen door deze draad te sluiten

Dag Jozef,

Omdat je schrijft over het imago van GRO-forum i.v.m. sluiten van draden, ben ik voor de aardigheid toch eens gaan kijken naar de diverse topics die tussen 1 april 2010 en vandaag 15 mei 2010 op GRO-forum zijn gepost. Het is nog geen 0,5 % van de draden die gesloten zijn. Met alle respect, maar ik vind toch dat als je over een collega site iets negatief wil schrijven, dat je toch even moet controleren of het klopt wat je schrijft.

Daarenboven heeft elk forum zijn eigen werksysteem. In tegenstelling tot GRO forum, is dit hier inderdaad een forum waar over zaken kan gediscussieerd worden. Ik zou zelfs durven zeggen: hoe meer discussie en hoe meer facetten door de leden worden aangebracht, hoe interessanter het topic.

Citaat
Ik ben er mij meer dan wie ook van bewust dat ons dit beslist niet in dank zal afgenomen worden door de betrokken sites, en Joeri en ik daardoor mogelijk nogmaals met roekeloze en tergende juridische acties zullen bestookt worden

Hier heb je het over 'betrokken sites', terwijl je duidelijk over GRO-forum ook schrijft. Bezoekers zouden daaruit verkeerdelijk kunnen afleiden dat GRO-forum U of Joeri zouden bestookt hebben met roekeloze en tergende juridische acties. Ik hoop Jozef, om alle misverstandenbij bezoekers van dit topic  te voorkomen, dat je even wil bevestigen dat GRO of GRO-forum u of Joeri nooit met tergende of roekeloze juridische acties hebben bestooktt  :)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 15 mei 2010 - 19:19:49 door eugeen »