"We stellen vast dat veel automobilisten remmen op de gekende plekken met automatische flitspalen, maar enkele honderden meter verder geven ze opnieuw gas", aldus Jonniaux. "We gaan de automatische radars dus combineren met mobiele voertuigen die op bepaalde momenten iets verder zullen staan."
Of omgekeerd een mobiele controle die op 250 m
voor een flitspaal staat... , in mijn sponsorgeval staat de fltspaal zelf op 200 m vóór kp Laarderweg-N73 richting West. (link onderaan)
Nochtans een plaats zeer goed gekend door mij maar toch (mobiel) geflitst...
Was überhaupt mijn 2e flits op 15 jaar in Be.
Dus
vooraan geflitst -door Gatso type 24 - op een door mij nochtans goed gekende plaats... ik zag deze keer uitzonderlijk daar twee auto´s eng geparkeerd staan (éne wat schuin), en mijn gedacht was daar is wat gebeurd (ik gaf op dat moment alleszins geen gas meer bij want normaal rij ik daar ca. 90 kmh teller) ... nee het waren wslk (flits)collega´s die een babbeltje sloegen ...
Soit, In mijn verwarring door die
2 auto´s ging ik te laat van het gas (werd ook vooraan op ca. 40 meter ervoor geflitst) en reed ik nog gemeten 79 kmh, gecorrigeerd naar 73 kmh.
Ik had enkele weken hoop dat tegenverkeer geflitst was... Natuurlijk op een ex-90 kmh weg (N73 hoofdverbindingsweg W<>O Noord-Limburg), en een gedeelte waar nog op geen honderden meters een huis te bespeuren valt, een hoofdweggedeelte die zonder boe of ba-veiligheidsreden naar 70 kmh gedegradeerd is.

Ik bevond me bij de flits ongeveer ter hoogte
"vd blauwe "N73" en kwam van links;
juist achter kp N73- smalle Coenenhofweg - staat de C43-70 en enkele meters erna werd ik ook geflitst...
N73 Baan naar Bree ter hoogte van kp Coenenhofweg - FLITS - Flitsauto(s) stonden op gesloten aarden wegingang naar "camionparking" (rechts op 100 m parallel van Coenenhofweg).