Auteur Topic: Politie flitst in buurt onbemande camera's  (gelezen 2340 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie flitst in buurt onbemande camera's
« Gepost op: donderdag 20 mei 2010 - 15:07:42 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 10:52:47 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
Re: Politie flitst in buurt onbemande camera's
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 20 mei 2010 - 16:41:37 »

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 20 mei 2010 - 16:59:36 »
2009: 700.000 pv's
2008: 540.000 pv's

Een kleine 30% meer dus als ik goed tel. Nogal een geluk dat de verkeersveiligheid gestegen is met 30%. Einde sarcasme.

Edit: ola, blijkbaar gaat Inazuma zijn topic al over ongeveer hetzelfde en zei hij zowat hetzelfde ;D
[Cynisch]
als de verkeersveiligheid ook met zulke stappen vooruitgaat, dan zal het niet lang meer duren eer we aan 0 ongevallen zitten
[/Cynisch]

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 20 mei 2010 - 17:10:24 »
[Cynisch]
als de verkeersveiligheid ook met zulke stappen vooruitgaat, dan zal het niet lang meer duren eer we aan 0 ongevallen zitten
[/Cynisch]
Ik denk dat we eerder aan Vmax motorvoertuigen = 0 km/u gaan zitten.
Dan is het  jackpot bij al wat beweegt !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 mei 2010 - 12:11:16 »
Men moest er iets op vinden dat te trage auto´s ook geflitst kunnen worden...

Citaat
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

Als ge maar niet te rap rijdt...   ;D   >:(

http://www.autojunk.nl/2008/04/opa-zet-auto-aan-de-kant-motorrijder-zegt-au
Zeer onaangepaste snelheid...  pinker op en go... 
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 25 mei 2010 - 16:12:42 »
Men moest er iets op vinden dat te trage auto´s ook geflitst kunnen worden...

Ze doen juist het omgekeerde, want de flitspalen bij verkeerslichten flitsen niet als je tegen minder dan 30 km/h het rode verkeerslicht voorbijrijdt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 26 mei 2010 - 15:20:22 »
Citaat
"We stellen vast dat veel automobilisten remmen op de gekende plekken met automatische flitspalen, maar enkele honderden meter verder geven ze opnieuw gas", aldus Jonniaux. "We gaan de automatische radars dus combineren met mobiele voertuigen die op bepaalde momenten iets verder zullen staan."

Of omgekeerd een mobiele controle die op 250 m voor een flitspaal staat... , in mijn sponsorgeval staat de fltspaal zelf op 200 m vóór kp Laarderweg-N73 richting West. (link onderaan)

Nochtans een plaats zeer goed gekend door mij maar toch (mobiel) geflitst...
Was überhaupt mijn 2e flits op 15 jaar in Be.  ;D

Dus vooraan geflitst -door Gatso type 24 - op een door mij nochtans goed gekende plaats... ik zag deze keer uitzonderlijk daar twee auto´s eng geparkeerd staan (éne wat schuin), en mijn gedacht was daar is wat gebeurd (ik gaf op dat moment alleszins geen gas meer bij want normaal rij ik daar ca. 90 kmh teller) ...  nee het waren wslk (flits)collega´s die een babbeltje sloegen ...

Soit, In mijn verwarring door die 2 auto´s ging ik te laat van het gas (werd ook vooraan op ca. 40 meter ervoor geflitst) en reed ik nog gemeten 79 kmh,  gecorrigeerd naar 73 kmh. Ik had enkele weken hoop dat tegenverkeer geflitst was...

Natuurlijk op een ex-90 kmh weg (N73 hoofdverbindingsweg W<>O Noord-Limburg), en een gedeelte waar nog op geen honderden meters een huis te bespeuren valt, een hoofdweggedeelte die zonder boe of ba-veiligheidsreden naar 70 kmh gedegradeerd is.   ;D

Ik bevond me bij de flits ongeveer ter hoogte "vd blauwe "N73" en kwam van links;
juist achter kp N73- smalle Coenenhofweg - staat de C43-70 en enkele meters erna werd ik ook geflitst...
N73 Baan naar Bree ter hoogte van kp Coenenhofweg - FLITS -
Flitsauto(s) stonden op gesloten aarden wegingang naar "camionparking" (rechts op 100 m parallel van Coenenhofweg).
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 mei 2010 - 15:25:40 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 27 mei 2010 - 05:55:53 »
Das voor de koetjes van die boerderij te beschermen he. :D ::)

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 27 mei 2010 - 12:20:24 »
Das voor de koetjes van die boerderij te beschermen he. :D ::)
Zeker die jonge kalfjes die altijd over die hoge draad springen en de weg overlopen.  ;)

Aja, de flitskast die 250 m verderop staat kwam 2 jaar geleden in de belangstelling.

Citaat

http://www.hbvl.be/limburg/peer/flitspaal-doorgezaagd-flitskast-meegenomen.aspx

10/03/'08 In Peer hebben vandalen een flitspaal langs de Baan naar Bree doorgezaagd. De flitskast van de paal vlakbij de afslag naar Center Parcs, is spoorloos. Dat is zondagnamiddag vastgesteld.
“Men heeft de paal gewoon doorgezaagd en het bovenste stuk in zijn geheel meegenomen,” vertelt commissaris Eric Cenens van de politiezone Kempenland. “Mogelijk gebeurde dit zaterdagnacht. Ondertussen is het onderzoek doorgegeven aan het labo van de federale gerechtelijke politie dat ter plaatse is geweest.” Getuigen van de feiten nemen best contact op met de politiezone Kempenland, discretie is verzekerd.
GVB
Wslk staande op Pick up... en slijpschijf heeft men rap bij de hand...  :-X

Nog iemand die "zeer ontevreden" was met die verdekte flitspaal/70 kmh toen en zeker toen de flits afging...

De foto is wel gemaakt onmiddellijk kort nadat men eerst de dikke boom al omgezaagd had die de flitspaal verdekte...
- men ziet de verse sporen nog goed, zelfs centimeters onder de grond doorgezaagd-

Nu kan men de nieuwe flitskast duidelijker zien (en is ze veel beter bekend...) , maar nu zetten ze wel regelmatig een mobiele controle ervoor...  normaal een flitsauto die enkele jaren slecht zichtbaar was door het overhangende brede struikgewas... (toch als men vanachter kon geflitst worden vanuit Oost komend)

maar dat weelderig struikgewas heeft ook niet lang geduurd de eigenaar ? of iemand heeft toen plots wat serieus snoeiwerk gedaan...   :-X ;D  

En ik -kalf- laat me flitsen van voor...   ;)

79 kmh aldaar is natuurlijk een levensgevaarlijke snelheid   ;D ;D

Wslk is Be het enige land in de wereld die op zo´n breed hoofdweggedeelte 70 kmh oplegt in zo´n omgeving...
tja spijtig van al die Belgische "studies" van *Zelfverklarende (zeer brede hoofd) Wegen ...

De Nederlanders zijn al jááren niet meer jaloers op "onze algemene 90 70 kmh"...

Citaat
http://www.mech.kuleuven.be/cib/verkeer/dwn/E2004A.pdf

Zelfverklarende Wegen

Uitbreiding van de verkeersveiligheidstoolbox ontwikkeld aan de K.U.Leuven                 mei 2004

...
3.2 Principe

Het principe van zelfverklarende wegen staat voor een verkeersomgeving die via het wegontwerp een veilig rijgedrag uitlokt. Om veilig rijgedrag en een juiste snelheidskeuze te bevorderen, is het noodzakelijk dat de automobilisten in staat zijn om het type van de weg waarop zij zich bevinden te herkennen. Het is dus belangrijk dat de manier waarop mensen de wegen voor zichzelf indelen in categorieën, overeenkomt met de functie van de weg zoals bedoeld door de wegontwerpers.

3.2.1 Verwachtingen

Zelfverklarende wegen zijn volledig gebaseerd op verwachtingen door het wegbeeld gecreëerd bij de automobilist [10]. Concreet houden deze verwachtingen in dat de bestuurder zich een idee vormt van het gedrag dat van hem en de andere verkeersdeelnemers geëist wordt.
Gebeurtenissen en conflicten die in overeenstemming zijn met deze verwachtingen worden snel en efficiënt waargenomen en verwerkt.
Omgekeerd, wanneer de omgeving verwachtingen activeert die niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheid, kan dit tot gevaarlijke situaties leiden. Maar waarom zijn die verwachtingen zo belangrijk?
Om de verkeerstaak uit te voeren, is het van essentieel belang om allerhande objecten uit de verkeersomgeving te identificeren. Hierbij ontstaat een conflict tussen twee gegevenheden:
• In de verkeersomgeving zijn er enorm veel objecten te vinden die relevant zijn voor de verkeerstaak.
• Het vermogen van het visueel waarnemingssysteem van de mens is beperkt en kan slechts een bepaald aantal objecten tegelijkertijd identificeren en interpreteren.

Om aan deze hoge tijdsdruk en deze hoge visuele en mentale belasting een oplossing te bieden, ontwikkelt de mens een conceptueel gedreven zoekgedrag. Het zoekgedrag wordt namelijk gestuurd door de verwachtingen van de bestuurder. Dit wil zeggen dat alleen die plaatsen van het wegbeeld afgezocht worden waar het object zich, volgens de verwachtingen, met de grootste waarschijnlijkheid bevindt. Bovendien zal men enkel naar die objecten zoeken die volgens het verwachtingspatroon in het wegbeeld zullen of kunnen verschijnen.
...]
Ook:
http://ec.europa.eu/transport/wcm/road_safety/erso/knowledge/Content/15_road/self_explaining_roads.htm
« Laatst bewerkt op: donderdag 27 mei 2010 - 12:59:59 door Michel »
© Koning Willem I