Auteur Topic: Ritsen  (gelezen 3640 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Ritsen
« Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 09:34:36 »
Bij het binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een doorlopende streep de rijstroken zal scheiden.
Ikzelf reed tegen 50 in de linkse strook een bompa voorbij die ongeveer 40 reed omdat hij juist vertokken was.
Tijdens dat voorbijrijden kwam ik onaangekondigd in het gedeelte met de witte doorlopende streep waardoor ik pas op het einde weer naar rechts kon.
De bestuurders in de rechtse strook maakten mij met gebaren duidelijk dat ik al lang rechts moest zitten en probeerden om mij er niet meer tussen te laten.

Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorloKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.binnenrijden van Vilvoorde komende van de richting Grimbergen, is er op de brug een wegversmalling waarbij de linkse rijstrook van twee rijstroken in dezelfde richting wegvalt. We zitten in de bbk. (rijstrookkeuze volgens bestemming)
De wegbeheerder heeft daar ten eerste een groot bord geplaatst met de vraag om te ritsen met bijgaande voorbeeld tekening.
Ten tweede heeft de wegbeheerder over een paar honderd meter voor de versmalling de onderboken streep tussen de rijstroken vervangen door een doorlopende streep die alleen op het einde, laat ons zeggen, de laatste 20 meter terug onderbroken wordt om te kunnen invoegen.
Hierdoor is het wettelijk niet mogelijk om vroeger in te voegen want dan moet je over de doorlopende streep rijden.
Zo verplicht men de bestuurders om min of meer correct te ritsen.
In het spitsuur loopt dit vrij goed gezien de twee rijstroken dan vol zitten.
Buiten de spitsuren heb je altijd bestuurders die vinden dat je er niet tussenkomt omdat je maar eerder rechts moest gaan rijden.
Het probleem is dat alleen de bestuurders die de weg kennen weten dat er ineens een door
« Laatst bewerkt op: maandag 17 mei 2010 - 09:37:24 door mazda »

wooter

  • Gast
Re: Ritsen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 09:44:39 »
Ideaal. Die op de rechter rijstrook moeten niet zeiken, je deed niets verkeerd.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ritsen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 10:18:51 »
Dit systeem kan natuurlijk alleen worden toegepast bij vaste wegversmallingen en niet bij wegenwerken.
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorlopende streep?
Ideaal.  Waarom zou dat niet toegepast kunnen worden bij "wegenwerken" ?

Juist daar wel (gele lijn), dus bij "geplande versmallingen" kan het wel, bij plotse onvoorziene versmallingen (ongeval, panne... ) uiteraard niet.

Natuurlijk moeten de wegenwerken lang genoeg duren - zodat het de moeite is - , maar dat is in Be wslk geen probleem...  ;D

Wordt in het buitenland ook toegepast: vb gele doorlopende streep én witte invoegpijlen op de autobahn.
In de bebouwde kom of gewone -wel brede- wegen wordt het ook soms toegepast, ik had onlangs nog een foto...

De gele lijnen wijzen erop dat het (tijdelijke) wegenwerken zijn, anders zijn het (vaste) witte.


Duidelijke borden helpen natuurlijk ook de beterweters te beleren dat enkel vooraan geritst wordt en daar wordt invoegruimte gelaten... (moet worden :  spijtig nog niet wettelijk verplicht in Be)

HIER LATEN INVOEGEN ! ( VOORAAN AAN DE VERSMALLING)



Bron foto en uitleg dat deze werkwijze succesvolle resultaten geeft (minder filedruk door vlotter ritsen):
Citaat
http://www.strassen.nrw.de/service/presse/meldungen/2007/071220-01.html

Presseinformation vom 20.12.2007

Zum ersten Mal Standard in Deutschland: Durchgezogene Linie vor Baustellen soll Einfädeln erleichtern
Gelsenkirchen (straßen.nrw). Eine durchgezogene Linie vor Autobahnbaustellen auf dreispurigen Autobahnen zwingt die Autofahrer in Nordrhein-Westfalen künftig, das Reißverschlussverfahren erst 150 Meter vor dem gesperrten Fahrstreifen anzuwenden. Damit soll nach Angaben des Landesbetriebes Straßenbau NRW das unkoordinierte Einfädeln vor der Baustelle verhindert werden. Konflikte zwischen den Verkehrsteilnehmern während der Anwendung des Reißverschlussverfahrens sollen vermindert werden. Die Kapazität der Autobahn unmittelbar vor der Baustelle werde besser ausgenutzt. Sollte bei starkem Verkehr dennoch ein Stau entstehen, sei er nicht so lang.

"Diese Methode wenden wir als erste Straßenbauverwaltung in Deutschland an", sagte Straßen.NRW-Geschäfsführer Ralf Pagenkopf in Gelsenkirchen. "Wir haben das in diesem Jahr auf der A1 bei Westhofen und auf der A2 bei Hamm ausprobiert. Die Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen hat unseren Test per Videokamera begleitet und für gut befunden", berichtete Pagenkopf. Das Reißverschlussverfahren habe wesentlich besser geklappt. Die 29 Autobahnmeistereien von Straßen.NRW seien angewiesen worden, in Absprache mit der Polizei die neue Methode ab sofort bei Baustellen auf sechsstreifigen Autobahnen anzuwenden, in denen der linke Fahrstreifen gesperrt ist. Die durchgezogene Linie beginnt 800 Meter und endet 150 Meter vor der Baustelle.

Die Methode ist die Idee eines Mitarbeiters von Straßen.NRW gewesen und wurde im Rahmen des Straßen.NRW-Wettbewerbs "Gute Ideen gegen den Stau" prämiert. "Deswegen freue ich mich umso mehr, dass diese Idee jetzt auch Standard auf unseren Autobahnen wird", meinte der Straßen.NRW-Geschäftsführer.
...]
Wordt dus standard toegepast op autobahnen in Nordrhein-Westfalen, andere Länder zullen dit wslk ook toepassen.

« Laatst bewerkt op: maandag 17 mei 2010 - 10:50:40 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ritsen
« Reactie #3 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 10:58:45 »
Ideaal, natuurlijk.  Waarom al véél te vroeg op 1 file gaan rijden, en links kilometers asfalt onbenut laten?  Zo wordt de file daar toch alleen maarl langer, dus je kan beter het asfalt op de linkse rijstrook ook benutten.  Degoutant wordt het als er eentje tussenzit die zich links gaat zetten en de boel gaat blokkeren. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Ritsen
« Reactie #4 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 12:21:22 »
Ja inderdaad Michel, zo had ik het nog niet bekeken, als er gele strepen moeten aangebracht worden kan het ook bij wegenwerken worden toegepast.

Maar wel opletten want in Vilvoorde zit je in de BBK en op een snelweg niet. Zou dit een bezwaar kunnen zijn om niet rechts te rijden?
Het zou ook een oplossing kunnen zijn voor de problemen in Geel komende van Westerlo of van Herentals.

wooter

  • Gast
Re: Ritsen
« Reactie #5 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 14:08:33 »
Binnen of buiten bebouwde kom maakt niks uit. Als je ter hoogte van het begin van de volle lijn iemand aan het inhalen bent of gaat inhalen, ben je volledig wettelijk op het linkervak aan het rijden.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ritsen
« Reactie #6 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 15:57:53 »
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorlopende streep?
Niet juridisch compatibel met de huidige wegcode, en bijgevolg behoorlijk dwaas van de wegbeheerder om het ritsen zo proberen op te leggen.

Je kan onmogelijk reglementair naar rechts waar en wanneer dat probleemloos kan.
Je komt absoluut voorrangsplichtig (maneuver) aan op het einde van de linkse rijstrook, en bent volledig overgeleverd aan de goodwill van de voorranghebbende, rechtsrijdende bestuurders.
Alleen is die goodwill er daar niet omdat je al een hele tijd (verplicht) links rijdt, omdat "ritsen" allerminst veralgemeend is in B, en niet geregeld is door de wegcode zoals in D.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ritsen
« Reactie #7 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:13:34 »
Je kan onmogelijk reglementair naar rechts waar en wanneer dat probleemloos kan.
Je komt absoluut voorrangsplichtig (maneuver) aan op het einde van de linkse rijstrook, en bent volledig overgeleverd aan de goodwill van de voorranghebbende, rechtsrijdende bestuurders.
Alleen is die goodwill er daar niet omdat je al een hele tijd (verplicht) links rijdt, omdat "ritsen" allerminst veralgemeend is in B, en niet geregeld is door de wegcode zoals in D.

Klopt helaas ook weer, ja.  Hoog tijd dat men daar eens behoorlijk werk van maakt en het in (aub FATSOENLIJKE) wetteksten giet.  Maar ja, in dit landje....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ritsen
« Reactie #8 Gepost op: maandag 17 mei 2010 - 16:45:39 »
Hoog tijd dat men daar eens behoorlijk werk van maakt en het in (aub FATSOENLIJKE) wetteksten giet.  Maar ja, in dit landje....
De "dringende" voorzetten van Schouppe om de wegcode aan te passen, mogen iedereen duidelijk maken dat het ganse potje aan verkeersspecialisten die in dit landje mee het verkeersbeleid maken, NIET bezig is met de werkelijk essentiële zaken, en NIET bezig is met een vereenvoudiging of verduidelijking van de wegcode - maar integendeel met het complexer maken ervan met nog meer bepalingen en nog meer regeltjes ...

Het mag een geluk heten dat deze regering nog op tijd gevallen is !


Overigens is er nog geen enkel antwoord gekomen op mijn bedenkingen bij de via Schouppe voorgestelde aanpassingen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Ritsen
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 18 mei 2010 - 21:30:16 »
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorlopende streep?
Niet juridisch compatibel met de huidige wegcode, en bijgevolg behoorlijk dwaas van de wegbeheerder om het ritsen zo proberen op te leggen.

Je kan onmogelijk reglementair naar rechts waar en wanneer dat probleemloos kan.
Je komt absoluut voorrangsplichtig (maneuver) aan op het einde van de linkse rijstrook, en bent volledig overgeleverd aan de goodwill van de voorranghebbende, rechtsrijdende bestuurders.
Alleen is die goodwill er daar niet omdat je al een hele tijd (verplicht) links rijdt, omdat "ritsen" allerminst veralgemeend is in B, en niet geregeld is door de wegcode zoals in D.


Als men dat ritsen nu eens zou reglementeren, zie je dan geen voordeel in dat gedeelte met die doorlopende witte steep?

Het werkt het vrij goed tijdens de spits als de twee stroken volledig vol zitten.
Blijkbaar is er dan wel de goodwill om telkens één voertuig tussen te laten.
Het probleem bestaat enkel op momenten dat er relatief weinig verkeer is en je toch in de linkse strook zit.
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 mei 2010 - 06:53:23 door mazda »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ritsen
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 14:07:52 »
Als men dat ritsen nu eens zou reglementeren, zie je dan geen voordeel in dat gedeelte met die doorlopende witte steep?
Dat is de eerste stap, en meteen de moeilijkste.

Uiteraard zie ik een voordeel in het ritsen, maar tot het in de wegcode staat, is het in België een niet-afdwingbaar, vaak niet zonder slag of stoot gegeven voordeel ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Ritsen
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 18:50:45 »
Dat ze eens eerst proberen de weggebruikers beter te begeleiden door wegmarkeringen i.p.v. te misleiden. Dan kom je niet voor verrassingen te staan, zoals mazda.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ritsen
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 19 mei 2010 - 21:15:02 »
Wat vinden jullie van dit systeem waarbij gebruik gemaakt wordt van die doorlopende streep?
Niet juridisch compatibel met de huidige wegcode, en bijgevolg behoorlijk dwaas van de wegbeheerder om het ritsen zo proberen op te leggen.

Je kan onmogelijk reglementair naar rechts waar en wanneer dat probleemloos kan.
Je komt absoluut voorrangsplichtig (maneuver) aan op het einde van de linkse rijstrook, en bent volledig overgeleverd aan de goodwill van de voorranghebbende, rechtsrijdende bestuurders.
Alleen is die goodwill er daar niet omdat je al een hele tijd (verplicht) links rijdt, omdat "ritsen" allerminst veralgemeend is in B, en niet geregeld is door de wegcode zoals in D.

Toch wel http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2264.msg25284/boardseen.html#new

Die van rechts kunnen wel niet links even gaan blokkeren
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ritsen
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 20 mei 2010 - 12:00:20 »
Toch wel http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2264.msg25284/boardseen.html#new
Die van rechts kunnen wel niet links even gaan blokkeren
In Vilvoorde is er een eind enkel een doorlopende  streep tussen de rijstroken, daar mag je dus al zeker niet weer naar rechts.
Bovendien zit je in de situatie van Art 9.4 (BBK) waardoor je niet inhaalt.
Zelfs met een doorlopende + onderbroken streep mag je daar de dubbele strepen niet weer overschrijden omdat je niet inhaalde ...

En "die van rechts" mogen nooit die van links blokkeren door hinderlijk (half) in de linkse rijstrook te gaan rijden, daarvor is geen doorlopende streep nodig.
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 mei 2010 - 15:31:21 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Ritsen
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 20 mei 2010 - 14:51:56 »
Ja zo is het inderdaad Inazuma, daarom heb ik ook duidelijk geschreven dat de situatie zich binnen bbk voordoet.