Controle op welke manier, bermcontrole zeker?
Waarschijnlijk.
Is het op deze 2x2 zonder middenberm die volledig tot 70 kmh gedegradeerd is ?
( "gedegradeerd" omdat
artikel 11 90 kmh "voorschrijft" op zulke wegen, en uitzonderlijk 70 kmh) (bij middenberm 120/uitzonderlijk 90).
De foto´s in de link spreken voor zich...
http://www.flitsservice.be/algemeen/index_html/index_repo.html?http://www.flitsservice.be/cm_php/main_repo.php?id=50
Hier gaan we dan. De flitswagen stond op de Heidebaan. Dat is de gewestweg N70 van St-Niklaas naar Beveren. Op deze weg die 2x2 rijstroken telt, meestal zonder middenberm, is de snelheid beperkt tot 70 km/h.
Het voorbije jaar zijn er op de N70 in Beveren voor het eerst in vijf jaar opnieuw opmerkelijk veel ongevallen met letsels en gewonden gebeurd. Er is een stijging van 13 procent tegenover 2008, ondanks het feit dat de politie er meer dan 24.000 voertuigen controleerde.
Samengeteld stegen de ongevallen met letsels en gewonden van 382 in 2008 naar 427 in 2009. Ook het aantal slachtoffers in de groep zwakke weggebruikers steeg in 2009 met 6%.
Waarom verwondert mij
dat niet ?

In Nederland is de tendens de belangrijkste N-wegen
1 + 1 ! op te waarderen van 80 naar
100 kmh, én het worden autowegen. ( mits kleine aanpassingen, zie * ref)
niet verslikken in de geldbedragen 
:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1073650.ece/Maximum_snelheid_N-wegen_naar_100_km
...
De N3 (Papendrecht-Dordrecht), N18 (Varsseveld-Enschede), N35 (Zwolle-Almelo), N44 (Den Haag-Wassenaar) en N65 (Den Bosch-Tilburg) wil de minister ‘opwaarderen’ voor een maximumsnelheid van 100 kilometer.
Daarmee worden dat volgens verkeersdeskundigen semisnelwegen. In een uitgelekt concept van de Mobiliteitsaanpak staat wel dat deze N-wegen ‘een bijbehorend veiligheidsniveau’ krijgen. Bekend is dat de meeste verkeersslachtoffers op provinciale wegen vallen.
Hoeveel extra investeringen de plannen gaan kosten, staat nog niet ingevuld. Voor de Nota Mobilitieit van zijn voorgangster Karla Peijs die tot 2020 loopt, is ruim 80 miljard euro beschikbaar. Een bedrag van 16 miljard euro daar bovenop voor de MobiliteitsAanpak, is volgens Haagse bronnen ‘niet onlogisch’.
* ref 1+1 autowegen 100 kmh (o.a. groene middenmarkering) :
http://www.vvn-altena.nl/SiteContents/frmViewSiteItem.aspx?IDNumber=57&type=2
In de praktijk:
rustig en drukke 1+1 , maar wel tot 100 kmh
