Auteur Topic: (stille) hybride vrachtwagens  (gelezen 4928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
(stille) hybride vrachtwagens
« Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 11:02:36 »

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Colruyt zou zelfs al een hybride vrachtwagen zelf gebouwd hebben (reden: nog geen enkel vrachtwagenmerk bood zulks aan).  En die vrachtwagen bolt quasi geruisloos.  Spijtig dat men dit niet op dit filmpje toont.

Op VTM hoorde ik zelfs verklaren dat ze voor zulke voertuigen eventueel overwegen om later op de avond en vroeger op de dag laden en lossen toe te laten.  Precies omdat zulke voertuigen minder (geluids)hinder veroorzaken voor omwonenden.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 22:56:14 door jozef »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 11:14:00 »
Er is een verschil tussen stiller laden en lossen (geluidsisolatie + motor op CNG) waar je naar linkt, en de hybride vrachtwagen.


Hoevelen er daar gaan onder sukkelen omdat ze 'm niet gehoord hebben, is ook maar de vraag natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 22:57:35 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 11:19:37 »
Er is een verschil tussen stiller laden en lossen (geluidsisolatie + motor op CNG) waar je naar linkt, en de hybride vrachtwagen.


Hoevelen er daar gaan onder sukkelen omdat ze 'm niet gehoord hebben, is ook maar de vraag natuurlijk.

Die laatste bedenking had ik mezelf ook al gemaakt, ja.  De reporter stelde namelijk letterlijk dat er in de toekomst "mogelijks niemand meer zal opkijken als zo'n vrachtwagen voorbij komt gereden".

Versta: "niemand nog zo'n vrachtwagen hoort naderen"....   Met alle risico's vandien, natuurlijk.


En als er dan geen ongevallen van komen, dan nog kan ik me best inbeelden dat je anderen er ongewild de stuipen mee op 't lijf kan jagen.  Je haalt bvb op een brede weg een fietser in.  Die heeft de vrachtwagen niet horen aankomen.  En dan komt er plots zo'n wegreus voorbij gedenderd.  Ook al is er dan voldoende ruimte, die fietser schrikt zich gegarandeerd 't apenzuur.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 22:58:00 door jozef »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 12:44:41 »
o neen
we gaan als weggebruiker weer al onze zintuigen moeten gebruiken
wat erg toch
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 12:45:47 »
Er is een verschil tussen stiller laden en lossen (geluidsisolatie + motor op CNG) waar je naar linkt, en de hybride vrachtwagen.


Hoevelen er daar gaan onder sukkelen omdat ze 'm niet gehoord hebben, is ook maar de vraag natuurlijk.

Die laatste bedenking had ik mezelf ook al gemaakt, ja.  De reporter stelde namelijk letterlijk dat er in de toekomst "mogelijks niemand meer zal opkijken als zo'n vrachtwagen voorbij komt gereden".

Versta: "niemand nog zo'n vrachtwagen hoort naderen"....   Met alle risico's vandien, natuurlijk.

Het is zoals treinen die hoor je ook niet naderen, en rijden in feite ook door de bebouwde kom...

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

En niemand houdt "de kindjes" tegen die langs het spoor spelen...  :-X
Of kinderen die onbewaakte overwegen - er zouden er nog 100 zijn - oversteken...

Of volwassenen... :

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

20/04/'09 Gisterochtend om 8.30 uur is Wendy Martens (28) gegrepen door een trein. Ze stak op haar fiets de onbewaakte overweg in Kermt (Hasselt) over.

Vermoedelijk was zij volledig verblind door een laagstaande zon en zag zij de trein, die vanuit Hasselt richting Diest reed, niet aankomen.

Spoorwegbeheerder Infrabel wil de 100 onbewaakte spoorwegovergangen in ons land afschaffen of minstens laten aanpassen. Ook de overgang in Kermt.[/quote]

o neen
we gaan als weggebruiker weer al onze zintuigen moeten gebruiken
wat erg toch
Idd...    ;D

En als we volledig verblind zijn door de zon steken we best niet over.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 23:00:08 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 12:55:38 »
Het is zoals treinen die hoor je ook niet naderen, en rijden in feite ook door de bebouwde kom...

Met dat verschil dat treinen op hun spoor rijden, en andere weggebruikers daar niks te zoeken hebben....

Terwijl vrachtwagens en fietsers/voetgangers elkaar geregeld tegen kunnen komen op de openbare weg.  Daar zijn dus véél meer conflictsituaties.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 juni 2010 - 12:57:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 13:02:14 »
Het is zoals treinen die hoor je ook niet naderen, en rijden in feite ook door de bebouwde kom...

Met dat verschil dat treinen op hun spoor rijden, en andere weggebruikers daar niks te zoeken hebben....

Terwijl vrachtwagens en fietsers/voetgangers elkaar geregeld tegen kunnen komen op de openbare weg.  Daar zijn dus véél meer conflictsituaties.
Idd.

Een spoorweg is dan zowat als een autosnelweg of autoweg...  ;)  behalve dat autosnelwegen wel een snelheidsbeperking hebben...

Edit: in tegenstelling tot autosnelwegen hebben spoorwegen wel gelijkvloerse "kruispunten" of oversteekplaatsen (bewaakt, sommige nog onbewaakt) ja zelfs onbewaakte oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers zoals in de link te lezen:

Citaat
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Het is iets met alle zintuigen...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 23:00:56 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 13:12:46 »
Een spoorweg is dan zowat als een autosnelweg of autoweg...  ;)  behalve dat autosnelwegen wel een snelheidsbeperking hebben...
De spoorwegen ook hoor  :)


Gezond verstand en eigen verantwoordelijkheidszin is bij veel mensen duidelijk zeer ver zoek.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 13:15:55 »
Een spoorweg is dan zowat als een autosnelweg of autoweg...  ;)  behalve dat autosnelwegen wel een snelheidsbeperking hebben...
De spoorwegen ook hoor  :)

Kunnen die snelheidsbeperkingen van de Thalys tussen Aachen en Lille dan ook voor de E40 gelden  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 16:41:32 »
Waarom?  Hoe snel kan jouw bolide mischien op topsnelheid?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 18:31:38 »

Hoevelen er daar gaan onder sukkelen omdat ze 'm niet gehoord hebben, is ook maar de vraag natuurlijk.

Awel, dat was nu ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het gisteren hoorde, en wie zal het weer gedaan hebben.....juist, bibi vind het weer eens een stukje minder jammer dat em ermee gestopt is. :-\

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 18:45:28 »
Had Crevits eigenlijk veiligheidsschoenen aan toen ze daar bij die transpallet stond?
Is ze in orde met haar jaarlijkse medische keuring en had ze wel een rijbewijs om die transpallet te bedienen?

Hoe is die vrachtwagen van Colruyt ingeschreven?
Nu op Z plaat dus niet ingeschreven maar heeft hij een gelijkvormigheidsattest?
Mag iedereen vrachtwagens bouwen? Colruyt gaat jaarlijks X aantal vrachtwagens bouwen.

Delhaize hoopt de investering van andere opliggers terug te verdienen.... Ze moeten toch opliggers kopen, geluidsarm of gewoon want veel van hun huidig gerief komt met moeite door de keuring, bij de krakkefour is het zelfs nog erger.

Sorry maar ik lees (kijk) tussen de lijntjes door. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 19:12:40 »
Waarom?  Hoe snel kan jouw bolide mischien op topsnelheid?
ca. 225 kmh, niets bijzonders.

Het gaat me zeker niet om topsnelheid, enkel dat ik relax en aangepast kan rijden zonder pott€nkijk€rs, doorgaans is dat *150-170 kmh als het (rustige) verkeer het (dikwijls) toelaat.

*Enkel op bepaalde autosnelwegen/wegen mogelijk.
http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit  /  http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit#cite_note-ref-22-29
* Voor Europa: Duitsland, eiland Man (onbeperkt) ; Tsjechië, Slowakije, 2 maanden stukje Oostenrijk (160 kmh); Italië (tot 150 kmh)  ;)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 juni 2010 - 19:15:49 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: (stille) hybride vrachtwagens
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 22 juni 2010 - 19:24:48 »
Had Crevits eigenlijk veiligheidsschoenen aan toen ze daar bij die transpallet stond?
Is ze in orde met haar jaarlijkse medische keuring en had ze wel een rijbewijs om die transpallet te bedienen?
AFAIK is daar geen rijbewijs voor nodig, enkel een opleiding.

Citaat
Nu op Z plaat dus niet ingeschreven maar heeft hij een gelijkvormigheidsattest?
Mag iedereen vrachtwagens bouwen? Colruyt gaat jaarlijks X aantal vrachtwagens bouwen.
Iedereen die zich bij de overheid als voertuigconstructeur laat erkennen - en een rits voorwaarden vervuly - kan voertuigen beginnen bouwen, laten goedkeuren, met prototypes testen ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder