Het staat natuurlijk iedereen vrij van autoverzekring te veranderen, zoals Inazuma aangaf.
Regelmatig krijg ik ook dikwijls reclame en schijnbaar goedkopere verzekeringen in de bus of in de media te lezen.
Soms vraag ik eens na, of haak eens na (ook online).
Totnutoe is mijn huidige verzekering - wel oud contract - altijd veel gunstiger geweest.
Dit contract is nergens meer te krijgen, wslk (als nieuweling) bij mijn verzekering ook niet meer.
Overal krijg ik te horen dat ze auto´s ouder als 10 jaar niet meer tegen diefstal of brand of glasbreuk willen verzekeren. Omnium of deel-omnium nada. Ergens begrijp ik ze ze willen (meer) winst maken... en er wordt ook bedrog gepleegd met oudere auto´s.
Vroeger kon men zich nog apart verzekeren uit het omniumpaket.
Naast enkel diefstal en brand komt nog dat ik een *classic-car-verzekering* heb en maar 50 % premie betaal op het totaal dekkingen.
(BA + diefstal + brand)
*auto moet 15 jaar zijn, niet als woon-werkverkeer gebruikt worden én men moet gelijktijdig een tweede wagen verzekerd hebben.
Een bekende organisatie bood onlangs gegarandeerd 50 € goedkoper aan per wagen als elke andere autoverzekering.
Tot ik eens mijn huidige situatie uitlegde.

Oh, classiccar wilden ze me ook geven maar enkel BA...
Mss zijn er nog uitzonderingen die ook omnium of half-omnium aanbieden, maar dan willen ze wslk wel de wagen zien (goed onderhouden en/of verzamelobject) of ge laat een schatting doen bij hun. Er zijn verzekeringen die laten daar mogelijkheden toch als men "een relatief ervaren én veilige chauffeur is..."