Auteur Topic: Tour de France  (gelezen 1818 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Tour de France
« Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 09:34:58 »
Ik hoor net op de radio dat men het parcour van de tourrit van vandaag 05/07/2010 al heeft afgesloten. Het is nu 9:30 ! :o :o :o

Men sluit dus enkele belangrijke wegen af in Brussel terwijl het spitsuur nauwelijks voorbij is. Die tour vertrekt trouwens pas om 12:30, heel de boel drie uur op voorhand afsluiten is toch wel erg vroeg. Volksvermaak is blijkbaar belangrijker dan mobiliteit en onze economie.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Tour de France
« Reactie #1 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 11:19:29 »
Alles onder het motto: "wacht niet tot morgen, als je vandaag nog een file kunt creëren"....

Zo reed ik vorige donderdag nog op de E313, richting Antwerpen.  Ik kwam van Bree, moest naar Schoten.  De radio meldde om 9u30 nog een file vanaf Ranst.  Maw, nog ruim een uur met de camion, tegen de tijd dat dik daar ben is die file wellicht ook weg.  Oef, 'k moet dus geen alternatieve route nemen via de E34 bvb, deze keer.  Had je gedacht, natuurlijk.  Kom ik aan Herentals Oost, en alles muurvast natuurlijk.  Na zowat twee kilomter bumperen, kunnen we plots weer rijden.  Vijf kilometer verder, wéér alles muurvast.  Een echte vervelende harmonika-file dus.  Ik hou de variabele signalisatie in de gaten.  ('k heb toch tijd, we staan weer voor een aantal minuutjes stil).  Ik heb dezelfde borden op nog geen twee minuten tijd liefst drie keer zien veranderen qua aangeduide snelheid ('t varieerde tussen 110 en 50  :D)

Stillekes begon 't te dagen waarom er files stonden.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 05 juli 2010 - 18:55:26 »
Ik hou de variabele signalisatie in de gaten.  ('k heb toch tijd, we staan weer voor een aantal minuutjes stil).  Ik heb dezelfde borden op nog geen twee minuten tijd liefst drie keer zien veranderen qua aangeduide snelheid ('t varieerde tussen 110 en 50  :D)
Stillekes begon 't te dagen waarom er files stonden.....
En zo gebeurt het wel vaker op dat traject ...

Bestuurders die aan 110 mogen inlopen op anderen bestuurders die 50 voorgeschoteld kregen - en je hebt er altijd brave zolen bij die dat dan zo ongeveer naleven ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 00:31:59 »
mbt tot de Tour de France.

't Verkeer liep er zo op VTM te zien natuurlijk ferm in 't honderd.  Volgens Hajo Beeckman werd er een afrit anderhalf uur te vroeg afgesloten... (Tja, klein misverstandje...who cares?)

Of toch: de eerste parapluutjes gaan al open (pertang zo hard regende 't toch ook weer niet).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 01:36:31 »
Blij dat de Tour de France hier niet voorbijkomt, en we enkel wat gehinderd worden door de vakantiegangers, die de natuurpracht hier eens op hun gemak willen bekijken, doch die wel direct of indirect zorgen voor het inkomen van 80% van de bewoners alhier.

Berchtesgadener Land
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 05:03:52 »
En de Belgen hebben zich dus ook weer onnoemelijk belachelijk gemaakt ook.
Er is 1 renner doorgereden, de winnaar, en al de rest geeft traag de eindstreep gepasseerd.

Reden > te gevaarlijk  :D ;D ;D ;D

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 09:43:02 »
Er is 1 renner doorgereden, de winnaar, en al de rest geeft traag de eindstreep gepasseerd.

Reden > te gevaarlijk  :D ;D ;D ;D

Volgens het Belgisch traagheidsbeleid is dan drempels en plateaus en hindernissen aanleggen tesamen met 30-borden waar het sneller kan aangewezen om het terug veilig te maken voor de fietsers... probleem opgelost. Aja en de nodige snelheidscontrole voor fietsers. Iedere toeschouwer een laserpistool met flitscamera...  ;D ;)

Deze borden hebben geen nut:

hier staan nog een paar mooie:  ;)
Citaat
http://users.telenet.be/doopsuikerpittoresk/VTEUTnetwerk.html
Fietsroutenetwerk Limburg
Zopas verkozen tot 8e wereldwonder !
Toch valt er nog veel te beleven onderweg .....
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 juli 2010 - 09:49:36 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 06 juli 2010 - 17:06:46 »

Reden > te gevaarlijk  :D ;D ;D ;D

Zelfs op een afgesloten parcours is de Tour een slagveld gebleken op de belgische wegen ... unsafe @ any speed.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder