Auteur Topic: Pasgeborene krijgt brief seniorendienst  (gelezen 1825 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Pasgeborene krijgt brief seniorendienst
« Gepost op: vrijdag 16 juli 2010 - 12:57:31 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pasgeborene krijgt brief seniorendienst
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 16 juli 2010 - 13:17:44 »
EEKLO - Hoewel haar man al drie maanden overleden is, kreeg de 85-jarige Marie-Louise De Leeuw uit Eeklo een felicitatiekaart van de stad voor hun gouden bruiloft. 'Dit is een grove vergissing', vindt de weduwe.
Marie-Louise De Leeuw woont sedert vijf jaar in de Pastoor Bontestraat in Eeklo. Ze kwam er wonen met haar man Willy De Witte, een gepensioneerde beroepsmilitair. Op 29 maart van dit jaar overleed Willy. Groot was dan ook de verbijstering van Marie-Louise toen ze onlangs een felicitatiekaart van het stadsbestuur in de bus kreeg voor hun vijftigste huwelijksverjaardag. 'Op 1 juli zouden wij inderdaad vijftig jaar getrouwd geweest zijn', zucht Marie-Louise. 'Ik wist echt niet wat ik zag toen ik de kaart opende. Ik begreep het gewoon niet, want dit kwam echt hard aan bij mij.'

De weduwe kan er niet bij hoe dit is kunnen gebeuren. 'Het stadsbestuur is toch op de hoogte van zulke zaken? Naar aanleiding van het overlijden van mijn man heb ik nog een brief met innige deelneming gekregen van schepen Rita De Coninck. Als het een vergissing is, dan wel een grove.'

Schepen van Burgerlijke Stand en Jubilea Ann Vandendriessche spreekt van een misverstand. 'De lijsten vertrekken vanuit de burgerlijke stand naar het algemeen secretariaat en daar zullen ze vergeten zijn om ze aan te passen', zegt Vandendriessche. 'Het is een heel spijtig voorval en we zullen ons hiervoor excuseren.'

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 16 juli 2010 - 22:46:54 »
Sinds Com Puter in dienst gekomen is, Vers Tand ontslagen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 02:22:12 »
Sinds Com Puter in dienst gekomen is, Vers Tand ontslagen ...

Ken ik.
Ik ging me melden op de gemeente Genk dat ik officieel gescheiden was van mijn Duitse vrouw...
(dus op dezelfde bureau Bevolking waar mijn huwelijk toen -5 j ervoor- ingeschreven was; en aangekondigd - 10 dagen - moest worden)

Weet ge wat ze vroegen toen ze voor hunne mooie PC zaten en hun listings afzochten: " maar meneer zijt gij wel echt getrouwd ? "
Een bureau erlangs was ik wel getrouwd op de PC... maar ze wou zomaar die naam niet schrappen van mijn ex, dat mocht/kon alleen de grote baas van die afdeling.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 17 juli 2010 - 09:17:33 »
Geknoei bij de burgerlijke stand in België ken ik ook.

Mijn vrouw Leslie en ik zijn in Duitsland gehuwd naar Duits recht.

We wisten dat we onze Duitse huwelijksakte moesten laten vertalen door een beëdigde vertaler en neerleggen bij de burgerlijke stand in België om ons huwelijk ook daar te laten erkennen.

Maar we waren nog maar net terug in België, of er stak al een kaartje in de brievenbus dat we eens moesten langskomen om onze identiteitskaart te laten wijzigen als gevolg van ons huwelijk.

Zeer verwonderd begaven we ons naar de burgerlijke stand en vroegen hoe dit kon vóór we een vertaling van onze huwelijksakte overgemaakt hadden.

De beamte van de burgerlijke stand pleegde even een telefoontje, en gaf ons toen de uitleg: "Er heeft zich hier een collega vergist door er ten onrechte van uit te gaan dat jullie in Duitsland naar Belgisch recht zouden gehuwd zijn."

Ik vroeg of dit kon rechtgezet worden, maar dat bleek onmogelijk te zijn.

De beamte legde ons de gevolgen uit:

- hij kon ons geen trouwboekje afleveren (zal ons worst zijn, we hebben er een Duits gekregen).

- als we ooit een afschrift van onze huwelijksakte zouden nodig hebben, kan hij ons dat niet bezorgen (zal ons ook worst wezen, we zullen dat in Duitsland veel sneller bekomen).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."