Auteur Topic: absurdistan Belgische wegen.  (gelezen 2447 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
absurdistan Belgische wegen.
« Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 19:37:21 »
Is het te koud dan vriest hier alles kapot terwijl het in het hoge noorden geen probleem is.
Is het te warm dan smelt alles of komt het wegdek omhoog terwijl het in zuiden geen zulke directe problemen geeft.
Nu hebben we ook het heeft één keer geregend :
Citaat van: www.deredactie.be
Gat van 8 meter diep in wegdek in Sint-Gillis 
VRT di 20/07/2010 - 13:46 Update: di 20/07/2010 - 16:17
In het wegdek van de Henri Jasparlaan in Sint-Gillis is een gat geslagen van 8 meter diep en 3 meter lang. Het gat bevindt zich vlak bij de Hallepoort. Het verkeer kan er niet meer door. De oorzaak is een barst in de riolering.

De barst kwam er naar verluidt door de ongewoon hevige regenval die vorige week viel tijdens een zwaar onweer.

 De wijk rond de straat wordt niet geëvacueerd, maar een deel van de straat wordt wel gedurende ongeveer 2 weken afgesloten voor het verkeer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: absurdistan Belgische wegen.
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 20:32:54 »
Verwonderen zulke dingen jou nog?  We hebben oa bij de doortocht van de Tour nog maar eens gezien hoe België zich ON STER FE LIJK belachelijk gemaakt heeft, niet?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: absurdistan Belgische wegen.
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 21:17:59 »
Verwonderen zulke dingen jou nog?  We hebben oa bij de doortocht van de Tour nog maar eens gezien hoe België zich ON STER FE LIJK belachelijk gemaakt heeft, niet?

Lijkt mij nogal kort door de bocht, aangezien er in België bijna elke week wielerwedstrijden worden georganiseerd zonder die problemen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: absurdistan Belgische wegen.
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 21:18:40 »
Verwonderen zulke dingen jou nog?  We hebben oa bij de doortocht van de Tour nog maar eens gezien hoe België zich ON STER FE LIJK belachelijk gemaakt heeft, niet?

Als je het maar weet.

In België ergert men zich aan de aanhoudende wantoestanden die daar heersen. Ook ik kan daar niet omheen in de mate dat ik nog betrekkingen met België moet onderhouden.

Als er hier in Duitsland iemand met een glimlach tot achter zijn oren en een krant naar me toekomt, dan weet ik al dat hij weer eens iets over België gelezen heeft.

Onlangs vroeg ik aan enkele Duitsers hoe ze België zouden omschrijven. "Een lollig klein koninkrijk" was het antwoord.

Zondagavond zaten we in het restaurant waar we meestal naartoe gaan. Aan een andere tafel zaten gasten die geen woord Duits verstonden, en alleen maar wat Engels konden brabbelen. Omdat de waard hoorde dat het geen Engelstaligen waren, vroeg hij van waar ze kwamen. Bingo: het waren Belgen uit Luik. Waarop de waard hen toch wel niet zei dat wij ook Belgen waren! Ik heb de waard daarna met een knipoog gezegd dat hij ons een Schnapps van het huis kon geven omdat hij ons verraden had (en we hebben hem gekregen ook).

Heel aangename mensen die met ons een praatje in het Frans geslagen hebben. Ze konden er maar niet aan uit dat Leslie en ik Nederlands, Frans, Duits, en dan ook nog Engels spreken. Ze vroegen me of ze een autosnelwegenvignet moesten kopen. Ik antwoordde hen: "Hier in Duitsland niet, in het nabijgelegen Oostenrijk wel." Waarop ze mij heel verwonderd aankeken: "Hoezo, zijn wij hier dan nog niet in Oostenrijk?"  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: absurdistan Belgische wegen.
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 21:31:01 »
Heel aangename mensen die met ons een praatje in het Frans geslagen hebben. Ze konden er maar niet aan uit dat Leslie en ik Nederlands, Frans, Duits, en dan ook nog Engels spreken.

Franstaligen dan ook  ;D

Bij ons op het werk is men zgz. ook tweetalig. Alleen betekent dat uiteraard dat de Vlamingen Frans en Nederlands moeten kennen en de Walen enkel Frans (de spreekwoordelijke uitzondering op de regel niet te na gesproken). Enerzijds wel frustrerend, anderzijds kan ik het moeilijk een nadeel noemen om meerdere talen te kennen.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: absurdistan Belgische wegen.
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 23:00:38 »
Heel aangename mensen die met ons een praatje in het Frans geslagen hebben. Ze konden er maar niet aan uit dat Leslie en ik Nederlands, Frans, Duits, en dan ook nog Engels spreken.

Franstaligen dan ook  ;D

Bij ons op het werk is men zgz. ook tweetalig. Alleen betekent dat uiteraard dat de Vlamingen Frans en Nederlands moeten kennen en de Walen enkel Frans (de spreekwoordelijke uitzondering op de regel niet te na gesproken). Enerzijds wel frustrerend, anderzijds kan ik het moeilijk een nadeel noemen om meerdere talen te kennen.

Exact dezelfde ervaring. Bij mijn vorige klant was iedereen verplicht tweetalig. Je kon je moedertaal spreken maar moest de andere landstaal wel verstaan, natuurlijk draaide het uit op enkel Frans. Toen ik daar mijn eerste meeting voorzat in het Nederlands waren er direct twee die zeiden dat ze er niks van begrepen.

Bij mijn werkgever worden nu nog enkel drietalige profielen aangeworven, NL, FR, EN. Voor de Franstaligen is dat dan FR, een beetje EN en één of andere taal, al was het Timboektees.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: absurdistan Belgische wegen.
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 20 juli 2010 - 23:33:25 »
Ze vroegen me of ze een autosnelwegenvignet moesten kopen. Ik antwoordde hen: "Hier in Duitsland niet, in het nabijgelegen Oostenrijk wel." Waarop ze mij heel verwonderd aankeken: "Hoezo, zijn wij hier dan nog niet in Oostenrijk?"  ;D

Als die Luikenaars nog op de snelweg naar Oostenrijk willen rijden best dat snelwegvignet in Duitsland zelf kopen.  ;)

Soms staan ze al 50-100 meter achter de grens, al paar maal meegemaakt vóór de Pfändertunnel rond Bregenz.
http://de.wikipedia.org/wiki/Pf%C3%A4ndertunnel

Bij ´jouw´ grensovergang naar de A10/A1 Salzburg zijn ze me nog niet opgevallen.
Ik haal altijd een weekvignet enkele tankstations voor de grens.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: absurdistan Belgische wegen.
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 21 juli 2010 - 17:02:59 »
Bij ´jouw´ grensovergang naar de A10/A1 Salzburg zijn ze me nog niet opgevallen.

Al eens naar de videocamera's in de portieken boven de autosnelweg gekeken, Michel? Die maken automatisch een foto van de voorkant van de wagens die geen geldig vignet op de voorruit hebben.

Houd het onder ons, maar tussen Kiefersfelden aan de Oostenrijkse grens en Kufstein-Süd wordt er tot nader bericht niet gecontroleerd.

De boete bedraagt 120 Euro voor auto's en 65 Euro voor motorfietsen. Die bedragen worden verdubbeld als er met een vignet geknoeid werd.

Als de voorruit aan diggelen gaat, moet je het stuk van het vignet met het serienummer kunnen voorleggen om er een ander te krijgen, want dat is je betalingsbewijs.

In Hongarije is het gemakkelijker. Daar krijg je enkel een kwijting, geen vignet. De betaling wordt met het kenteken opgeslagen in een database. Een camera registreert alle voorbijrijdende kentekenplaten, en de computer haalt uit de database de kentekens waarvoor er geen geldige betaling in de database voorkomt.

Een "vignet" kost er voor personenwagens uit België, afhankelijk van de wisselkoers van de Hongaarse Forint, ongeveer 10 Euro voor een week en 20 Euro voor een maand (Oostenrijkers en Slovaken betalen aanzienlijk minder - ook dat is de EU waar ook Hongarije een lidstaat van is).

Citaat
Ik haal altijd een weekvignet enkele tankstations voor de grens.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar een weekvignet bestaat niet in Oostenrijk. Er bestaan slechts de volgende 3 betalende vignetten:

- 10 dagen: 4,50 Euro voor eensporige motorvoertuigen en 7,90 Euro voor meersporige motorvoertuigen.
- 2 maanden: 11,50 Euro voor eensporige motorvoertuigen en 22,90 Euro voor meersporige motorvoertuigen.
- 1 jaar: 30,40 Euro voor eensporige motorvoertuigen en 76,20 Euro voor meersporige voertuigen (het jaarvignet 2010 is geldig van 1 december 2009 tot 31 januari 2011).

Huidige prijzen inclusief 20% BTW.

Voor personen die door een handicap geen gebruik van het openbaar vervoer kunnen maken en hun officiële woonplaats in Oostenrijk hebben, bestaan er gratis vignetten.

Je kan een vignet al vooraf kopen, je moet er alleen voor zorgen dat het gaatje in het vignet geknipt wordt op de datum van de eerste dag dat je gebruik wil maken van een Oostenrijkse autosnelweg.

Toen ik in 2002 naar Zwitserland reisde, was het nog erger. Daar moest je een vignet voor een gans jaar kopen. De douanier zei me dat het 30 Euro of 40 Zwitserse frank kostte. Dacht die nu echt dat ik zo dom was dat ik niet uit mijn hoofd kon rekenen en besefte dat 30 Euro meer was dan 40 Zwitserse frank?

Grapje:

Een man komt met zijn Rolls-Royce aan de Zwitserse grens en vraagt 4 jaarvignetten.

De douanier kijkt verbaasd en zegt hem dat één vignet volstaat.

"Weet ik," zegt de man, "maar ik heb 3 kinderen die stickers verzamelen."
« Laatst bewerkt op: woensdag 21 juli 2010 - 17:11:02 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."