Auteur Topic: Implodering wegcode.be ?  (gelezen 34722 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 02:03:32 »
En Xantingo modereert nu blijkbaar onder z'n eigen naam: Stefan Peeters. (Xantingo modereerde ook op de oude website, en hijzelf linkt wel nog naar wegcode.be)

't Is dan toch niet "filiberken" geworden, de tweede naam waaronder hij zich hier geregistreerd heeft om hier de waakhond te komen spelen.

Noch hij, noch de voorzitter van GRO-Forum, Benny Stinkens, heeft trouwens zelfs maar de elementaire beleefdheid opgebracht om mijn recentste e-mails van enkele maanden geleden aan hen te beantwoorden.

Benny en zijn echtgenote Nancy, die hier verleden jaar met hun vier kinderen bij ons gelogeerd hebben en mijn verjaardag meegevierd hebben, hebben dit jaar zelfs niet het elementaire fatsoen meer gehad om mij geluk te wensen met mijn verjaardag.

"Wijs is hij die van een vijand een vriend kan maken" staat er onder de avatar van Benny. Inderdaad, maar dom is hij die van een vriend een vijand kan maken.

Nu ja, soort zoekt soort.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 03:48:37 »
Het logo van met link naar GRO staat niet meer op de startpagina. Een haar in de boter?

Nu staat het er wel weer.

En Xantingo modereert nu blijkbaar onder z'n eigen naam: Stefan Peeters. (Xantingo modereerde ook op de oude website, en hijzelf linkt wel nog naar wegcode.be)


Voor eens en altijd grote kuis?? en dan bedoel ik echt GROTE kuis? :D
Wie is de volgende? ;D

IJdele hoop dus. De ogen zijn nog steeds niet open, jammer van de gevolgen. ;D

wooter

  • Gast
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 08:22:38 »
Jozef,

Voor zover ik weet ben jij het die Benny gekloot hebt. Dat je dan nog verjaardagswensen verwacht van iemand die je net tevoren in z'n kloten geschopt hebt, getuigt dan weer van een elementair gebrek aan inlevingsvermogen.

Ik denk dat enige verzoening niet vanuit Benny moet komen, maar vanuit jouw hoek. Benny zal daar wel open staan, maar ik vind het ongelofelijk hautain om eerst Benny een kloot af te trekken en dan nog verontwaardigd te zijn als die man dan beslist om alle contacten met je te verbreken.

En als meneer Peeters dit forum bezoekt onder de naam Hutsekluts, dan nog heb ik er geen probleem mee. Sommigen zitten hier teveel van de conspiracy-koolaid te drinken...  Bij deze ook groetjes aan Rik D'huyvetters :D

Dit gezegd zijnde....

Wegcode.be 4.0 verlaat hun eigen wet.php gebrouwsel wat ik wel goed vond werken voor een kant en klaar pakket dat minder eenvoudig omspringt met de wetteksten, maar het ziet er wel gelikt en moderner uit. En aangezien niemand eens geraakt over de antwoorden binnen de Vraagbaak en dit al menig virtueel slachtoffer heeft geëist vind ik het eigenlijk niet slecht dat de vraagbaak nog meer gelimiteerd wordt. Nog liever zou ik hebben dat de Vraagbaak rechtstreeks doorlinkt naar een overheidsinstelling en dat de overheid haar eigen gecreëerde problemen maar eens oplost.

Dirk's grote bericht klonk onheilspellend, en alle links naar wet.php zijn nu royaal gefucked, maar het resultaat krijgt van mij toch een 7 op 10. En dat voor iemand die al meer dan 10 jaar aan die ziever werkt en in tussentijd heel wat interessantere dingen te doen had in zijn persoonlijke leven dan die klote-wegcode :).
« Laatst bewerkt op: donderdag 26 augustus 2010 - 08:26:37 door wooter »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 17:58:11 »
Jozef,

Voor zover ik weet ben jij het die Benny gekloot hebt.

Dat is niet voor zover jij weet, doch voor zover jij doet alsof je weet. Want geen mens kan zo dom zijn om niet te weten dat de werkelijkheid net omgekeerd is.

Citaat
Ik denk dat enige verzoening niet vanuit Benny moet komen, maar vanuit jouw hoek. Benny zal daar wel open staan

Neen. Ik heb al twee pogingen via e-mail ondernomen, maar hij beantwoordt ze zelfs niet in welke zin dan ook. Een derde poging van mijnentwege komt er daarom dan ook niet meer.

Citaat
En als meneer Peeters dit forum bezoekt onder de naam Hutsekluts, dan nog heb ik er geen probleem mee.

Natuurlijk niet. Zoals we in een andere draad gelezen hebben, beslis jij immers niet alleen welke verkeersregels je ze niet naleeft, maar ook welke verkeersregels anderen niet mogen naleven. Dat de forumregels verbieden om onder twee verschillende namen te registreren, is jou uiteraard ook worst.

Citaat
Sommigen zitten hier teveel van de conspiracy-koolaid te drinken...

Als je mee achter de schermen zou kunnen kijken, zou je daar wel heel anders over denken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 18:27:45 »
Uh, Jozef... Ik denk dat ik in het verkeer alleen kan beslissen waar ik naar toe rij, en aan welke regels ik hou. Ik heb weinig te beslissen mbt Jari's rijstijl, behalve als ik ervoor rij :).

Daar zit eigenlijk het probleem in... Een beetje zoals Don Quichote ga jij in het verweer tegen mensen die het eigenlijk wel goed met je menen, en na verloop van tijd meenden...

En het is natuurlijk van de gekke om een tirade af te steken over hoe een moderatorbeslissing om een draad te sluiten op GRO censuur is, en hier absoluut geen censuur is. Die dualiteit en hypocrisie, daar maak je geen vrienden mee. Daar wordt enkel eens goed mee gelachen :).

Nee, het enige waar mensen jaloers over zijn is dat zij in België zitten, en jij lekker in Beieren :).

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 19:49:09 »
@ Wooter, tel het aantal draden eens dat hier gesloten werden, en vergelijk dan met het aantal op andere websites.  Dan kom ik tot héél andere conclusies.  Wie herinnert zich niet die discussie over vrachtwagenchauffeurs tussen mezelf en Jozef oa.  Da's zo maar 1 voorbeeld van een draad die op andere sites al làng gesloten was geweest.  En da's hier dus niet gebeurd.  De discussie was bij wijlen heftig, en wellicht zullen we er hier en daar een andere visie op na blijven houden.  Maar ik werd nooit zonder pardon de mond gesnoerd, en werd altijd respectvol behandeld.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 20:54:28 »
GRO heeft een andere opzet dan dit forum. Logisch dat een draad over kutchauffeurs in auto's vs kutchauffeurs in vrachtwagens op GRO gesloten wordt. Als ik een ijsjesverkoper ben, vangt ook iedereen die een hamburger wilt bot bij mijn kraampje. Maar dat heeft toch niks met censuur te maken?

Dat Jozef het verschil niet begrijpt tussen een discussieforum en een forum waar jonge chauffeurs vragen komen stellen over hoe hun rijbewijs te halen, tot daar nog aan toe. Maar dergelijke verwijten waren er gewoon over en ik kan heel goed begrijpen dat sommige mensen daar hun conclusies hebben uit getrokken. Er is gezonde achterdocht en spoken zien, en Jozef ziet te vaak spoken.

En dan nog... So what als er achter de schermen spelletjes gespeeld worden en groepjes samenspannen? Het is verdomme het internet!


Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 22:43:08 »



Ik heb met de Retarded people gewerkt en heb er wel veel echte menselijkheid gevonden. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 22:44:15 »
GRO heeft een andere opzet dan dit forum. Logisch dat een draad over kutchauffeurs in auto's vs kutchauffeurs in vrachtwagens op GRO gesloten wordt. Als ik een ijsjesverkoper ben, vangt ook iedereen die een hamburger wilt bot bij mijn kraampje. Maar dat heeft toch niks met censuur te maken?

Alhoewel ik het iets anders zou formuleren kan ik je hier alleen maar bijtreden.
Oorspronkelijk was het eigenlijk de bedoeling dat het ene forum het andere zou bijtreden om de "klantvriendelijkheid" te verhogen doch echter is het ergens misgelopen.
In plaats van dat de ijsjesverkoper de klant vriendelijk doorverwijst naar het hamburgerkraam aan de overkant van de straat en vice versa worden nu scheldtirades, gesloten draden, ban en valse spelletjes gebruikt tegenover mekaar wat nefast is voor de spreekwoordelijke "verkoopcijfers".

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 26 augustus 2010 - 22:59:39 »
Dat Jozef het verschil niet begrijpt tussen een discussieforum en een forum waar jonge chauffeurs vragen komen stellen over hoe hun rijbewijs te halen, tot daar nog aan toe.

Dat verschil begrijp ik maar al te goed, Wouter. Het is destijds Eugeen geweest die mij gevraagd heeft om het Christophoros forum vroeger te openen dan ik van plan was om er de discussies te voeren die op GRO Forum tot problemen leidden.

Citaat
Maar dergelijke verwijten waren er gewoon over en ik kan heel goed begrijpen dat sommige mensen daar hun conclusies hebben uit getrokken. Er is gezonde achterdocht en spoken zien, en Jozef ziet te vaak spoken.

Wouter, ik weet zo goed als jij dat we geen affiniteit met elkaar hebben, maar het is niet daarom dat je hier weer maar eens de regels aan je laars moet lappen door op de man te spelen in plaats van op de bal. Ik ga in deze dan ook de raad van Joeri indachtig zijn: "Don't feed the trolls."

Citaat
En dan nog... So what als er achter de schermen spelletjes gespeeld worden en groepjes samenspannen? Het is verdomme het internet!

Bij mijn weten is de bedoeling van het Internet nooit geweest om alle morele waarden overboord te gooien. Wie er geen heeft, kan er natuurlijk ook geen overboord gooien.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 07:55:06 »
Bibi vat het perfect samen :).

En wegcode.be heeft ook een twitteraccount :)

http://twitter.com/wegcode

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 11:14:34 »
Ik heb met de Retarded people gewerkt en heb er wel veel echte menselijkheid gevonden. ::)
Yep.
Geen facades in die kringen.

Ik ben nog een aantal jaar vrijwilliger geweest bij de organisatie van de special olympics.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 11:18:11 »
't Is dan toch niet "filiberken" geworden, de tweede naam waaronder hij zich hier geregistreerd heeft om hier de waakhond te komen spelen.
Filiberken is een test-accountje zonder bijzondere bevoegdheden op het GRO-Forum.
Kwestie van te kunnen zien en doen wat een gewone gebruiker kan.

Als Stefan hier anoniem wil vertoeven, zou hij wel een andere naam kiezen, want hij weet immers ook dat ik Filiberken ken ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 13:53:16 »
Als Stefan hier anoniem wil vertoeven, zou hij wel een andere naam kiezen, want hij weet immers ook dat ik Filiberken ken ...

Wij kennen filiberken hier ook. De logfiles, weet je wel...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Implodering wegcode.be ?
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 27 augustus 2010 - 21:42:46 »
Er staat intussen wel degelijk een link naar GRO....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone