Sinds maandag werk ik bij een nieuwe klant in het centrum van Brussel. Trein is voor mij een leuke optie, er is immers een directe verbinding tot 4x per uur vanaf Mechelen tot Merode waar ik moet afstappen. Mijn werkplaats is dan op ongeveer 250 m van het station Merode, veel beter kan eigenlijk niet.
Hier het overzicht:
Maandag: 's morgens de trein genomen van 7:33 terwijl ik van plan was die van 7:51 te nemen, uiteindelijk vertrokken met de 7:33 met 15 min vertraging, ben in Merode aangekomen 2 min voor mijn voorziene aankomst.
Dinsdag: Ik neem weer de trein van 7:33 welke met 5 min vertraging vertrekt, aankomst in Merode 8 min te laat
Woensdag: Niets op aan te merken, 2 min te vroeg in Merode, netjes op tijd terug in Mechelen
Donderdag: 5 min te laat vertrokken, 5 min te laat toegekomen, terugrit perfect op tijd.
Het gaat hier over een L of een P trein, die vrijwel overal stopt. Mechelen-Merode kost minimum 26 min, maximum 36 min.
Ik ben er nog niet uit of ik verder ga treinen. Uiteindelijk ben ik met de trein op 45 min. makkelijk op mijn werk, zonder parkeerproblemen en heb een vlotte en regelmatige verbinding. Echt stipt zijn ze niet, maar grote vertragingen zitten er niet in. De wagen gaat zeker meer variabel zijn dan de trein op dit traject.