Vooraleer het hier naar een enkel pure verbruiksdiscussie verzandt, toch nog eens wat aanpassen:
ik zal er letters voor plaatsen; een pure verbruiksdiscussie is dus enkel betreft C1, hopelijk komen de andere punten ook eens aan bod. 
Er wordt geen enkele data gegeven inzake de gebruikte afwegingen, ook niet in de links die je opgeeft.
Ik heb naar data gegoogled, niets te vinden over de details van dat symposium;
meer als dit heb ik niet:
Wenn die gesellschaftliche Werthaltung Zeit- und Umweltkosten hoch ansetzt, dann liegen die optimalen Geschwindigkeiten bei rund 60 km/h im Ortsgebiet, rund 100 km/h auf Freilandstraßen und etwa 150 km/h auf Autobahnen.
Dus .2 zijn tijdkosten en milieukosten 50/50 prioritair. Hoe de verhouding prioritair is tov de rest of brandstofkost en ongevalkost weet ik niet, maar toch redelijk hoog aangezet vermoed ik, want de snelheden op de gewone weg en snelweg stijgt quasi met 25 kmh in .2 tov .1
De faktor tijdsduur kunnen we nog afwegen aan een doorsnee uurloon - dan wordt het makkelijk : hoe rapper hoe minder tijdskosten, en die kunnen we afwegen aan meerverbruik.
Hoe de milieukost echter af te wegen valt
idd. En in .2 nemen ze
beide evenveel.
Ik neem aan voor "milieu" de gekende voornaamste hoeveelheid schaadstoffen, zie EU-emissiestandaard (roetdeeltjes: PM; NOx, CO, NMHC en HC)
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#Zeichenerkl.C3.A4rungEn deze schaadstoffen zijn niet altijd rechtevenredig met het brandstofverbruik, zoals deze Vlaamse studie bij camions aantoonde, hoeveel dit nu bij PW´s is weet ik niet, bvb tussen 1. economische: 125 kmh <> 2. milieu/tijd: 150 kmh.
http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/persberichten/eindrapport-vito.pdf page 10
5.1.2 Scenario 1: effect van een snelheidsverlaging van 90 km/h naar 80 km/h
In scenario 1 hebben we bekeken wat de milieu-impact is door de snelheidslimiet voor zware vrachtwagens te verlagen van 90 km/h naar 80 km/h.
We hebben dit voor de vier gewichtsklassen (3,5-7,5 ton, 7,5-16 ton, 16-32 ton en 32-40 ton) afzonderlijk berekend en ook voor de totale vloot (zware vrachtwagens die op diesel rijden tijdens normaal verkeer op autosnelwegen).
In Tabel 1 geven we de procentuele hoeveelheid uitstoot weer bij overschakeling van 90 km/h naar 80 km/h als snelheidslimiet.
Indien we naar de totale vloot kijken zien we dus een daling van de CO2-vlootemissiefactor (of verbruik) met 5 à 10 %, een stijging van de NOx-vlootemissiefactor met 2 à 3 % en een stijging van de PM-vlootemissiefactor met 3 à 4 %.
Hoe die berekent wordt hangt immers vooral af van wie 'm berekent, en waarom ...
Lees: wat de achterliggende politieke ipv academische agenda is.
Lijkt me redelijk objectief als je deze link eens bekijkt qua "namen en titels":
http://www.oeamtc.at/netautor/download/document/aka/Tagungsmappe_MIB_14.pdfMaar ik weet wat je bedoelt met politieke agenda.
In elk geval is het niet persé tegen de politieke agenda want de studie
bevestigt "plusminus" de Oostenrijkse limieten.
Dat lees je aan de
titel:
ÖAMTC AKADEMIE-Studie bestätigt österreichische Tempolimits