Auteur Topic: België = ontwikkelingsland  (gelezen 6560 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 20 oktober 2010 - 14:29:02 »
Ja, de nacht van maandag 18 op dinsdag 19 oktober.  En 't was een Peugeot, ja.  En 't zag er toch tamelijk levensecht uit, ja. 

De "heren" waren overigens niet in burger, maar droegen een volledig uniform, inclusief dienstwapen etc.   (gezien toen ik er voor de 2de x paseerde.  die leveraar zit nog geen 100 m van die brug).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #16 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 02:10:12 »
Voor een begrensde vrachtwagen te kloten hebben ze geen snelle beemer nodig he.

Nog een voorbeeld van de vele pesterijen die ik van een ander forum heb gehaald.

Citaat van: xlxdriver
Citaat van: cmr-ke
Op de volgende link kan je eens zien hoe de nieuwe reeks camera's in en rond turnhout werken.

Een verwittigd man/vrouw.....
Grtz
http://www.politieregioturnhout.be/bewakingscamera.html

Ik ben reeds het slachtoffer geworden van de camera's.
We hebben daar een klant in die 3,5 ton zone liggen.
Ik heb met de politie van Turnhout gebeld en uitgelegd dat ik daar moest lossen. Die klant had slechts 1 colli, dus ik ben daar gestopt, die colli afgezet en door gereden. Ik heb een afleverbon opgestuurd en nu is het afwachten wat ze gaan zeggen. Ik heb ook gevraagd naar de "White List", maar deze is enkel voor voertuigen die daar frequent komen. Ik kom daar slechts 1 maal per week en dat was volgens de politie niet voldoende voor de White List. Dus maw ga ik vanaf nu elke week een proces verbaal ontvangen ...




Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #17 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 03:48:23 »
Dzjiezes.  Als die man elke week z'n pv gaat moeten aanvechten, gewoon omdat hij z'n job doet.  Waar zijn we dan in dit landje mee bezig, zeg?  Wat moet hij dan doen: anderhalf uur taffelen met welgeteld 1 palletje of wat?

De man uit dit voorbeeld wordt "herkend" en beboet, gewoon omdat hij z'n job doet.  Een andere chauffeur die daar in die zone niet moet zijn, doch zich ergens in die bewuste zone aan de kant zet en anderhalfuur gaat rusten, gaat vrijuit.  Terwijl die tweede wel een overtreding begaan heeft, vermits hij geen plaatselijk verkeer was.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #18 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 05:14:47 »
En dat op een zogenaamde "steenweg".
Binnenkort moet ie 's morgens 30 ton palletten op zijn rug binden en 400km te voet doen ermee om geen boetes meer te krijgen. ::)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #19 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 22:56:21 »
Ja Bibi, toen ik de eerste keer die borden zag staan op die N weg heb ik hier nog een post geplaatst, is onbegrijpelijk voor wie niet vanachter het ijzeren gordijn komt...
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 27 oktober 2010 - 16:10:49 »
Als er een verbodszone +3.5 ton is, zonder enige uitzondering, mag je er niet in, ook geen klant beleveren. Is er de uitzondering laden en lossen mag je er wel in en dat kan je dan bewijzen met je vrachtbrief. En kom je elke week in dergelijke zone om te lossen zullen ze elke week een fotootje maken dat geen gevolg kan hebben.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 27 oktober 2010 - 16:16:52 »
Maar dat je wel telkens moet aanvechten,....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 27 oktober 2010 - 16:37:50 »
En dat op een zogenaamde "steenweg".
Het begrip "steenweg" is hier toch al lang uitgehold, en de uitholling gaat nog elke dag verder tot er nog enkel snelwegen en boerenwegen overblijven; en zelfs over de "snel"wegen heb ik mijn twijfels

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 28 oktober 2010 - 02:22:15 »
Als er een verbodszone +3.5 ton is, zonder enige uitzondering, mag je er niet in, ook geen klant beleveren. Is er de uitzondering laden en lossen mag je er wel in en dat kan je dan bewijzen met je vrachtbrief. En kom je elke week in dergelijke zone om te lossen zullen ze elke week een fotootje maken dat geen gevolg kan hebben.

Wel ambetant dat 1x/week niet voldoende is om op die zogenaamde "White List" geplaatst te worden.

Citaat
Ik heb met de politie van Turnhout gebeld en uitgelegd dat ik daar moest lossen. Die klant had slechts 1 colli, dus ik ben daar gestopt, die colli afgezet en door gereden. Ik heb een afleverbon opgestuurd en nu is het afwachten wat ze gaan zeggen. Ik heb ook gevraagd naar de "White List", maar deze is enkel voor voertuigen die daar frequent komen. Ik kom daar slechts 1 maal per week en dat was volgens de politie niet voldoende voor de White List.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 19:36:15 »
Na het bezoek enkele jaren in het Verkeerscentrum ben ik enige tijd geleden toevallig bij de Nederlandse VerkeerInformatieDienst terecht gekomen. Belgen zijn amateurs.
Hebben ze daarbij toevallig uit de doeken gedaan hoe de wijzigingen van de vaak nogal zeer dynamische snelheidsbeperkingen gebeurt en geregistreerd wordt ?

Afgelopen week op 5 seconden 3 verschillende snelheden. Jawel. Hoe dynamisch kan je zijn.
Heb ik gevloekt dat m'n camera er niet in hing !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 19:38:10 »
Nog een voorbeeld van de vele pesterijen die ik van een ander forum heb gehaald.

Waren die trajectcontrole-camera's toen al wel gehomologeerd en wettelijk toegelaten ?
PZ Turnhout is die dingen naar verluid een tijd illegaal aan het gebruiken geweest ... Parket zag daar geen graten in.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #26 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 19:52:48 »
Heb je toevallig in CZ al op die 160 kmh-snelwegen gereden ?
Neen, niet tegen gekomen.

Citaat
Beschrijf het algemeen verkeer en hun verbeterde (snel)wegen eens ? beetje Duitse mentaliteit ?
Vernieuwde snelwegen zijn gewoon Duits naar inrichting.

Ik ben nadien helaas ook op hun ouder wegennet terecht gekomen, en op ganse stukken kreeg ik een déjà-vu van de E3/boudewijnsnelweg/Abortusweg op de rechterrijstrook.
Veel links gereden daar.
Ook erg gevaarlijke spleten tussen de linker en rechter rijstroken.
Opgevuld met pek, maar die is intussen weg.

Opvallend veel ongevallen gezien (blikschade-toestanden), soms meerdere per dag, en op de terugweg in zeer slecht weer (felle regen) al zeker een stuk of 4 op het oude deel van de snelweg dat ik die dag gedaan heb :o
Op het goede deel van de snelweg geen ongevallen gezien in dat pokkeweer.


Rijden ook redelijk "Duits", ondanks al de ongevallen.
Geen problemen gehad eigenlijk, je krijgt er de ruimte.
Zo goed als geen voorrangsnegeerders - ook nogal Duits.
't Was wennen bij terugkomst in B  :P

Diesel even duur als hier, wat betekent dat brandstof voor de meeste mensen ginder heel duur is.

Voetgangers in Praha en Brno kijken doorgaans toch meer uit hun doppen dan hier.
Wachten tot je duidelijk gestopt bent om over te steken enzo.
Gek genoeg gaan ze dan weer amper opzij voor de tram in Brno - was weliswaar op een marktplein in een verder verkeersvrij deel.
De trams deden er ook niet echt lastig over, dus dat zal daar het gebruik wel zijn.

Geen suicidale fietsers gezien.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 00:07:05 »
Heb je toevallig in CZ al op die 160 kmh-snelwegen gereden ?
Neen, niet tegen gekomen.
Aha, met de feestdagen terug veilig in het land geraakt.   :)

Volgens deze recentere link was het bericht van CZ naar 160 kmh (en referte in Wikipedia) eerder wishfull thinking.

http://www.lidovky.cz/na-dalnicich-se-160km-h-jezdit-nebude-vybor-to-snemovne-nedoporucil-p90-/ln_domov.asp?c=A100113_130255_ln_domov_ter
Die 160 kmh- (planning 2009) was blijkbaar een politiek voorstel wat in januari 2010 toch niet goedgekeurd werd.
Nu is wel nog sprake van een "politieke poging" om mss toch nog 140 of 150 kmh max in te voeren op hun beste snelwegen ipv de huidige 130 kmh max.


(Polen krijgt wel 140 kmh op hun autosnelwegen de 1 januari 2011, en de meeste expresswegen tot 2+2 krijgen allemaal een 10 kmh verhoging
 (vb. 2+2 tot 120 kmh ipv 110 kmh)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 25 december 2010 - 00:12:33 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: België = ontwikkelingsland
« Reactie #28 Gepost op: zaterdag 25 december 2010 - 02:31:45 »
Nog een voorbeeld van de vele pesterijen die ik van een ander forum heb gehaald.

Waren die trajectcontrole-camera's toen al wel gehomologeerd en wettelijk toegelaten ?
PZ Turnhout is die dingen naar verluid een tijd illegaal aan het gebruiken geweest ... Parket zag daar geen graten in.

Dat weet ik niet.

LINK NAAR DIE POST