Auteur Topic: schade door Berlijnse kussens  (gelezen 2860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
schade door Berlijnse kussens
« Gepost op: woensdag 22 september 2010 - 13:31:39 »
http://www.deredactie.be/permalink/1.868575

1) Lijnbussen kunnen er zonder problemen overrijden (bredere wielbasis).  Dus die mogen "doorvlammen" dan?
2) Wie gaat er opdraaien voor de schade?  Zullen schadelijders ooit fatsoenlijk vergoed worden?
3) Ik wist niet of ik dit nu onder "humor" of hier moest plaatsen.  Heb het hier maar gezet, denk dat schadelijders er niet mee kunnen lachen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 22 september 2010 - 13:34:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: schade door Berlijnse kussens
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 22 september 2010 - 13:46:22 »
1) Lijnbussen kunnen er zonder problemen overrijden (bredere wielbasis).  Dus die mogen "doorvlammen" dan?
Natuurlijk, de konijntjes kunnen immers onder de bussen en tussen de wielen door  :-X

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: schade door Berlijnse kussens
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 22 september 2010 - 13:48:08 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: schade door Berlijnse kussens
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 22 september 2010 - 14:48:20 »
Zo'n dingen moesten al lang verboden zijn, gelijk ze hier als paddestoelen uit de grond knallen. Wat zeg ik, onkruid is nog niet eens zo erg. Vreselijke ondingen, zelfs tegen lage snelheid hoor je gewoon aan de auto dat het niet prettig is.

Inderdaad.

bibi585, die samen met zijn vriendin Rita onlangs Leslie en mij verheugd heeft met hun verblijf hier bij ons, mag het zeggen als hij hier in onze streek ook maar één soort rijbaanverhoging gezien heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: schade door Berlijnse kussens
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 00:06:04 »
In Hoeselt zijn ze verdwenen... In eerste instantie lag het aan mijn verlaagde auto (nee meneer de ambtenaar, die is af-fabriek zo geleverd). In tweede instantie verdween het Berlijnse kussen dat op een weg lag waar je 70 mocht, en enkele weken later waren ze allemaal verdwenen.

Ik heb ooit een Alfa Romeo Spider z'n hele voorbumper zien scheuren toen ie over zo een ding wou rijden. Sindsdien vertik ik het om daar ook maar te proberen om erover te rijden met de wielen links en rechts van de verhoging, en moet ik er dus uiterst traag zijdelings over, wat al een sinecure is als die dingen dan ook nog eens midden in een wegversmalling rijden.  Triestige is dat de wegversmallingen en de Berlijnse kussens in Hoeselt lagen op een lokale weg die twee dorpscentra verbond, terwijl er parallel een weg ligt zonder versmallingen en verhogingen met lintbebouwing.  't is maar waar je je verkeer traag wil hebben.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: schade door Berlijnse kussens
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 00:30:02 »
Die van het artikel liggen er al even, maar inderdaad serieus hoog, moest zelfs met de Berlingo traag erover rijden. :-[
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: schade door Berlijnse kussens
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 02:54:19 »
Zo'n dingen moesten al lang verboden zijn, gelijk ze hier als paddestoelen uit de grond knallen. Wat zeg ik, onkruid is nog niet eens zo erg. Vreselijke ondingen, zelfs tegen lage snelheid hoor je gewoon aan de auto dat het niet prettig is.

Inderdaad.

bibi585, die samen met zijn vriendin Rita onlangs Leslie en mij verheugd heeft met hun verblijf hier bij ons, mag het zeggen als hij hier in onze streek ook maar één soort rijbaanverhoging gezien heeft.

Nee, enkel een tijdelijke verlaging waar ze de warmwaterbuizen in de grond aan het steken waren. :D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: schade door Berlijnse kussens
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 23 september 2010 - 05:24:01 »
Nee, enkel een tijdelijke verlaging waar ze de warmwaterbuizen in de grond aan het steken waren. :D

Juist, ze hebben hier heel wat wegen opengebroken om er de warmwaterbuizen voor de verwarming vanop afstand in onder te brengen.

Zoals je wellicht gezien hebt, staan er daardoor op sommige plaatsen mobiele verkeerslichten om het verkeer afwisselend in elke richting door te laten.

Twee dagen geleden hadden enkelen het leuk gevonden om in de ene richting die mobiele verkeerslichten neer te leggen en in de andere richting de timing voor het rode verkeerslicht, die normaal op 4 minuten staat,  op het maximum van 10 minuten in te stellen... wat Leslie meegebracht had van de drive-in bij de Mac Donalds, was niet echt warm meer toen ze ermee thuiskwam.

De speelvogels hebben geluk gehad dat de Polizei niet weet wie het geweest zijn, want op "Gefährdung des Straßenverkehrs" staan in Duitsland zware straffen.

Normaal halen ze hier dergelijke fratsen slechts uit tijdens de "Rauhnacht" van 30 april op 1 mei. Dan moet je er niet van verwonderd staan als 's morgens je auto ingepakt is met toiletpapier en de bank uit je tuin wat verder in een weide staat. Ook daarbij zijn er helaas die soms te ver gaan, bijvoorbeeld door het verwijderen van een riooldeksel op de rijbaan. Je zult het als automobilist maar niet gemerkt hebben...

In december gaat Sint-Niklaas hier met de Buttmandln rond, gekleed met stro, en uitgerust met koebellen, waardoor je ze gelukkig al van ver hoort afkomen. Je hebt er alle belang bij om uit hun buurt te blijven, want als ze je te pakken krijgen, geven ze je slaag en duwen ze je in de sneeuw, zogezegd om de boze geesten uit jou te verdrijven.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."